Triumph Street Triple-tråden

Då har man köpt en street triple 08 med arrow helsystem. Jävlar villken go hoj och LÄTT Körde Kawasaki z1000 innan. Riktigt rolig på bakhjulet :) :fyllisar:hihi

Då blev man en Street Triple R -2013 ägare! ser fram emot en ljuvlig sommar !!
Grattis, välkommen i familjen :)

Själv ska jag dra på provkörning idag. Triumph Road Show kommer till stan. Hoppas få prova nya ST3'an och se om den är nå bättre än min -09'a. Tycker fortfarande de runda lysena är snyggast även om modell -13 ser bättre ut än tidigare kantiga varianter.

Hoppas även att de har med en Tiger 800 XC. Skulle vilja ta ut den på grusväg och känna på den, sen får man väl försöka övertala fruga att även få ha en grusbuse i garaget. :brynad

Gokväll allihopa!

Har en ny st3 och gnällde lite tidigare angående original speglarna.
Vilka ersättningsspeglar är det som Gäller/ ser bra ut, vill inte ha några bar ends utan vanliga.

Är det rizoma, samt vart köper man dom till ett rimligt pris?

Måste säga att efter 70 tämligen snälla mil börjar jag bli ganska sugen på att få första servicen gjord, så att man kan få känna lite på hur rödmarkeringen känns :)

Hur pass mycket behöver man Stompgrips eller dyl? Tycker man sitter som klistrad i sadeln om man jämför med min Daytona.

Förbaskat rolig och lättkörd hoj är det iallafall! :rock

Måste säga att efter 70 tämligen snälla mil börjar jag bli ganska sugen på att få första servicen gjord, så att man kan få känna lite på hur rödmarkeringen känns :)

Hur pass mycket behöver man Stompgrips eller dyl? Tycker man sitter som klistrad i sadeln om man jämför med min Daytona.

Förbaskat rolig och lättkörd hoj är det iallafall! :rock

Kände precis samma sak :) nu 300 mil senare…

Tanken blir ganska lätt "repad" så jag har skaffat tankpad som första skydd och kommer skaffa stormgrip inom kort, dock enbart för att få bättre grepp. Hänger inte med knäskrap till jobbet men man hade fått lite bättre feeling vid inspirerad körning även om man klarar sig utan. Hänger också en del på vilka kläder man har om man glider i sadeln.

Tanken blir ganska lätt "repad" så jag har skaffat tankpad som första skydd och kommer skaffa stormgrip inom kort, dock enbart för att få bättre grepp. Hänger inte med knäskrap till jobbet men man hade fått lite bättre feeling vid inspirerad körning även om man klarar sig utan. Hänger också en del på vilka kläder man har om man glider i sadeln.
Själv känner jag inget behov av stompgrip. Tycker tankens form gör det lätta att få grepp med benen. Dock satte jag på en snygg tankpad och har ni matt lack kan jag rekommendera "Paint protector".
http://www.mcweb.se/matt-paint-protection-p-8306-c-3182.aspx
Skyddar lacken där man nöter med benen samt tankens framkant mot stenskott.

Är en street triple 13 för extrem som första hoj? Har en Yamaha Raptor 700R quad som jag hade tänkt byta in och lägga pengar i mellan!!

Tycker Triumphen verkar jäkligt smidig och sägs vara lättkörd också! Är det vettigt? Jag vill ju även kunna växa i hojen, och de tror jag verkligen jag kan göra i triumphen!

Är jag ute och cyklar? ;)

//DaKa

Jag har ju en -10 som första hoj(andra säsongen nu) visst är den snabb men så länge du använder hjärnan så är det inga problem. Så klart du ska ha en street triple!:banana

Är en street triple 13 för extrem som första hoj? Har en Yamaha Raptor 700R quad som jag hade tänkt byta in och lägga pengar i mellan!!

Tycker Triumphen verkar jäkligt smidig och sägs vara lättkörd också! Är det vettigt? Jag vill ju även kunna växa i hojen, och de tror jag verkligen jag kan göra i triumphen!

Är jag ute och cyklar? ;)

//DaKa

Vet inte om man får skriva sådan här men ja chansar.
någon som vill köpa racing skinställ alpinestars str 52 (vit/gråt/svart), racing skor alpinestars str 43 (vita/svarta) shoei hjälm str S (vit/silver) handskar alpinestars str L (svarta) ryggskydd dainese str 175-180 .
ny pris på allt ca 23-24K.
Ja vill ha 10K för allt
Köptes för ca 1-2 år sen men aldrig använt de
OBS allt är i nyskick, lappar och etiketter sitter kvar :)
Skicka PM
Vid intresse
Så kan ja skicka bilder .
vid ett köp kan ja mötas i Sthlm, Uppsala , Enköping kanske Västerås

Jag har haft många hojar! Har även bevis på det:crash Då pratar jag om nya supersporthojar som R1, ZX-10R och GSX-R 1000. Detta är den roligaste och busigaste hojen jag någonsin har kört:yoparty

Jag har haft många hojar! Har även bevis på det:crash Då pratar jag om nya supersporthojar som R1, ZX-10R och GSX-R 1000. Detta är den roligaste och busigaste hojen jag någonsin har kört:yoparty

Vad är det som gör den så rolig men samtidigt lättkörd? Är det den låga vikten? Bra chassi? Bra drag genom hela motorregistret?

//Daniel

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...