Triumph Street Triple-tråden

Nån som vet om det är olika lambdasonder på originalsystemet och arrows helsystem?

Svarar på min egen fråga. Nej de är inte olika. Men arrow-systemet använder sig av en adapter som gärna följer med ut. Själv är bäste dräng and Google is your friend.

Och glöm inte att jag säljer ett Arrow 3-1 Lowboy helsystem med flång ny slutburk.
 
Svarar på min egen fråga. Nej de är inte olika. Men arrow-systemet använder sig av en adapter som gärna följer med ut. Själv är bäste dräng and Google is your friend.

Och glöm inte att jag säljer ett Arrow 3-1 Lowboy helsystem med flång ny slutburk.

Ska du byta ut, det som lät så gött?

För du ska väl inte byta hoj? :3freak
 
Ska du byta ut, det som lät så gött?

För du ska väl inte byta hoj? :3freak

Ska inte byta hoj. Visst lät den gött! Extra gött med den inbyggda dB-killern borttagen.
Två problem med Arrow-systemet.
1. Jag klarar inte ljudkraven på banorna längre (även med dBkillern instoppad). Det börjar gå rätt fort för mig och jag vill inte behöva hålla igen pga ljudet.
2. Eftersom jag fått mig en helt ny slutburk så är den inte "anpassad" (:smasha ) för bankörning längre. Dvs jag kan inte få tillräckligt mycket nedläggningsvinkel innan systemet går i backen. Känns trist att gå loss med våld på ett så fint system! (Eller dra det i backen)

Så. Jag kan inte köra som jag vill varken på rakorna eller i kurvorna. Så nu blir det originalsystem ett tag framöver...

Så grymt tillfälle för gatåkare eller lite mer "oseriösa" banåkare.

Street R är för övrigt en rätt grym hoj, den har harvat runt Gelleråsen på 1.14.x och Gotland på 1.33.x hittils :)
 
Ska inte byta hoj. Visst lät den gött! Extra gött med den inbyggda dB-killern borttagen.
Två problem med Arrow-systemet.
1. Jag klarar inte ljudkraven på banorna längre (även med dBkillern instoppad). Det börjar gå rätt fort för mig och jag vill inte behöva hålla igen pga ljudet.
2. Eftersom jag fått mig en helt ny slutburk så är den inte "anpassad" (:smasha ) för bankörning längre. Dvs jag kan inte få tillräckligt mycket nedläggningsvinkel innan systemet går i backen. Känns trist att gå loss med våld på ett så fint system! (Eller dra det i backen)

Så. Jag kan inte köra som jag vill varken på rakorna eller i kurvorna. Så nu blir det originalsystem ett tag framöver...

Så grymt tillfälle för gatåkare eller lite mer "oseriösa" banåkare.

Street R är för övrigt en rätt grym hoj, den har harvat runt Gelleråsen på 1.14.x och Gotland på 1.33.x hittils :)

Då är jag med. Har själv ett lowboy med urkapad db-killer, och det hörs ju en del helt klart..
Nojar som fasen för att dra i burken. Funderar på att dra dit en liten distans på "varningspinnen" på fotpinnen för att få lite varning innan man är för nära.
Någon som har tips på hur man mäter sig fram till hur lång distansen skall vara?
 
Tänk bara på att fjädringen komprimerar när du a) sitter på hojen b) belastar med g-krafter i en kurva. Detta minskar också markfrigången och kräver en längre skvallerpinne. Lösning - Sätt en stabil polare på hojen när du mäter upp enligt r33z metod.
 
Om man ska köpa nya "levers" till broms och koppling, är det CRG som gäller då ? Har inte hört så gott om ASV .... bara dessa 2 "märkes" levers jag känner till.

CRGs senaste jag kan hitta är till Street triple -10 , är detta nån skillnad i infästning mot årets modell ? Har mejlat CRG men utan framgång tyvärr och börjar bli otålig :gnissla

Jag velade rätt länge mellan lite olika märken, innan jag slog till på ett par från fp racing. Är riktigt nöjd med dem. :tummenupp
 
Då har även jag plockat ut en STR efter fyra säsonger på en CBR600. Känns bra hittils, noterar att ettan känns väldigt högt växlad... känns som man ska få motorstopp vid krypkörning..

Sen speglarna - hur tänkte de när de monterade spegelfästet i samma "hållare" som greppen. När jag nu justerat greppen till rätt höjd kommer spegeln närmre och jag tittar ner i gatan. Själva spegeln sitter som i ett hus - känner man på den skulle man tro att den var justerbar men hur mycket jag än trycker i kanterna vill den inte röra sig, kanske knäcks om man tar i för mycket... :mad:
Nån som har en lösning förutom att köpa nya aftermarket-speglar ?
 
Då har även jag plockat ut en STR efter fyra säsonger på en CBR600. Känns bra hittils, noterar att ettan känns väldigt högt växlad... känns som man ska få motorstopp vid krypkörning..

Sen speglarna - hur tänkte de när de monterade spegelfästet i samma "hållare" som greppen. När jag nu justerat greppen till rätt höjd kommer spegeln närmre och jag tittar ner i gatan. Själva spegeln sitter som i ett hus - känner man på den skulle man tro att den var justerbar men hur mycket jag än trycker i kanterna vill den inte röra sig, kanske knäcks om man tar i för mycket... :mad:
Nån som har en lösning förutom att köpa nya aftermarket-speglar ?

Håller med.
Satt o torrkörde lite i garaget igår o justerade in handtag mm. men fick aldrig speglarna att lira såsom jag vill ha dom. Gör ett nytt försök ikväll.
Går dom att justera?
 
Tjena allihopa!
Har precis beställt en Street Triple 2013!
Jag får hem den om några dagar. Jag har aldrig ägt en Triumph förut och det ska bli jävligt spännande.
Om jag ska vara ärlig så har jag inte haft höga tankar om Triumph och skrivit lite elakt om detta märke här på forumet:rodnar:rodnar
Jag hoppas att ni förlåter mig.
Fråga nummer 1* Är det samma gängstorlek för Bobbiner som för japshojarna?:rodnar
Fråga nummer 2* Vartifrån kan man beställa snygga backspeglar för snabb leverans? (svenska sidor)
 
Kollade försäkring på IF i veckan i tron att dessa fortfarande hade märkesförsäkring, då skulle jag betala 3300:- i månaden för helförsäkring :confused:

Kikade senare in bilsport MC (ca 7000:-) och Svedea (4100:-) hel/hel, valet blev enkelt :hihi

Gissar på att du är aningens äldre, Svedea ville ha runt 14 på mig, åldersdiskriminering på hög nivå :död

Kan tipsa om Länets "MC Smart" om ni har den inlåst på nätterna(och åker med riktiga kläder, men det är ju sjävklart). 9300:- hel/hel med 8k i självrisk :)
 
Om jag ska vara ärlig så har jag inte haft höga tankar om Triumph och skrivit lite elakt om detta märke här på forumet:rodnar:rodnar
Jag hoppas att ni förlåter mig.
Fråga nummer 1* Är det samma gängstorlek för Bobbiner som för japshojarna?:rodnar

Gratulerar till förståndet! :tungan
Det går under "Lukas 23:34"-klausulen. >>Fader, förlåt dem; ty de veta icke vad de göra.<<

Triumphs egna bobbiner funkar kanon. Små och smidiga. Finns på mcweb.se
 
En fråga är det någon vänlig själ som vet vart man kan hitta färgade kylarslangar till st3R:an ??
Funderade nämligen på att byta ut org slangarna till något färggladare slangar men ja hittar fan inte några.
 
Fråga nummer 2* Vartifrån kan man beställa snygga backspeglar för snabb leverans? (svenska sidor)

Sen speglarna - hur tänkte de när de monterade spegelfästet i samma "hållare" som greppen. När jag nu justerat greppen till rätt höjd kommer spegeln närmre och jag tittar ner i gatan. Själva spegeln sitter som i ett hus - känner man på den skulle man tro att den var justerbar men hur mycket jag än trycker i kanterna vill den inte röra sig, kanske knäcks om man tar i för mycket... :mad:
Nån som har en lösning förutom att köpa nya aftermarket-speglar ?

Kolla föregående sida i denna tråd, hade samma "problem" (skitspeglar),
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ple-tr%E5den&p=5768870&viewfull=1#post5768870
 
Jag är mycket mycket nöjd trots att jag fortfarande kör in den ;).
Är min första Triumph, faktiskt min första hoj någonsin om man bortser från körskolans.

Tycker att allt känns som kvalitet rakt igenom, inget att klaga på hittills, bra drag och ljud (om man jämför med radfyra).
Har inte skaffat något avgassystem ännu, men någon gång blir det av. Bara det att köpa allting inkl hoj med tillbehör i ett svep skär i kassan vill jag lova. :gråta
 
Japp, då var säsongen igång på riktigt :D körde bulten idag efter jobbet - torrt tillräckligt varmt o folktomt - nice:tummenupp varning bara, det ligger lite grus här och var o alla "nya" gupp är inte utmärkta
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top