Triumph Street Triple-tråden

Tänkte att jag bjuckar på ett par bilder med mina nya speglar för den som är intresserad.
Både spegeln och distansen passade perfekt och Rizoma-grejorna andas hög kvalitet. Visserligen löper fästet från orignalspeglarna några millimeter utanför distansen men det får man ta nu när det går att se bakåt utan att hänga på hojen som att man försöker hoppa av.
Skruvarna för originalspeglarna satt givetvis som gjutjärn men fick loss dom till slut (bara att ta i lite till när man tror att det inte går).

Rizoma Limit Naked på en Street Triple:

bild1.jpg bild4.jpg bild5.jpg bild6.jpg bild8.jpg

Någon som försäkrar sin hoj via IF som fått fakturan än? Satte kaffet i halsen då jag upptäcker att den ökat från ~8500:- till ~10500:- :huvet Tydligen har IF avslutat samarbetet med Triumph(enl. rykten pga hög skadefrekvens på daytona'n) och vill tydligen inte ha kvar mig som kund längre.

Någon som har något tips på nytt F-bolag? Är 22år!

/Jeppe

Kollade försäkring på IF i veckan i tron att dessa fortfarande hade märkesförsäkring, då skulle jag betala 3300:- i månaden för helförsäkring :confused:

Kikade senare in bilsport MC (ca 7000:-) och Svedea (4100:-) hel/hel, valet blev enkelt :hihi

Är det någon som har fått erfarenhet av Michelin power pure som troligen blir ersättare åt Power 2ct?

Eller vad åker ni med för däck på era Str. och vilka erfarenheter/rekommendationer har ni.
//Johan

Jag har kört med Dunlop Sportsmart nu i 2 säsonger och är nöjd. Dock är jag intresserad av tester på Michelin Pilot Power 3.

Jag funderar på att byta bort min daytona 675 -10 med 100 mil på motorn, mot en street.
Om någon är intresserad så skicka iväg ett PM bara.

Igår körde jag hem den!( dock otrevlig resa, fruktansvärt kallt) min nya älskling :D STriple R -13 :kär

Hej på er alla glada!:hej

Detta blir mitt första inlägg här på sporthoj:) I höstas kom jag över en riktigt fin street triple, svart och runda ljusen fram :kär

Förre ägaren hade dock monterat dragbar, jag har nu bytt tillbaka till originalstyret för dragbaren gick ta mig tusan inte att svänga med :smasha

Nu till min fråga: Vilket moment ska jag dra fast styret med? (hittar inte det i den inskannade verkstadsmanualen jag kommit över) :confused:

Last edited:

Detta blir mitt första inlägg här på sporthoj:) I höstas kom jag över en riktigt fin street triple, svart och runda ljusen fram :kär

Förre ägaren hade dock monterat dragbar, jag har nu bytt tillbaka till originalstyret för dragbaren gick ta mig tusan inte att svänga med :smasha

Nu till min fråga: Vilket moment ska jag dra fast styret med? (hittar inte det i den inskannade verkstadsmanualen jag kommit över) :confused:
Hej på dig, välkommen hit.

Gratulerar till en riktigt trevlig hoj.

Har tyvärr inget rakt svar på din fråga, dra tills det sitter fast men förmodligen behöver du inte dra så hårt som du tror. Man har oftast en tendens att dra hårdare än vad som behövs.
Själv har jag hittills dragit allt på frihand, men jag skulle nog behöva en momentnyckel :rodnar

Välkommen hit, och hatten av för bra hoj-val! :tummenupp

I min Haynes står det 26Nm på "clamp bolts" & 35Nm på "Holder bolt nuts" (är väl de som håller fästet på plats, då det behöver du väl inte skruva med)

Hej på dig, välkommen hit.

Gratulerar till en riktigt trevlig hoj.

Har tyvärr inget rakt svar på din fråga, dra tills det sitter fast men förmodligen behöver du inte dra så hårt som du tror. Man har oftast en tendens att dra hårdare än vad som behövs.
Själv har jag hittills dragit allt på frihand, men jag skulle nog behöva en momentnyckel :rodnar

Tackar!

Ja, street triplen är en riktig 10 poängare till hoj i mina ögon :yoparty

Momentnyckel är bra grejer, speciellt om man är en rookie som jag. Själv köpte jag Biltemas diton i helgen, ville vara säker på att dra kraschpuckarna med rätt moment då de ju använder motorfästena.

Sant som du säger, hellre dra något för löst än att dra sönder gängorna...dock något lurigt med styret tycker jag (vill ju inte plötsligt upptäcka att styret är rörligt i två plan :crash )

Last edited:
Välkommen hit, och hatten av för bra hoj-val! :tummenupp

I min Haynes står det 26Nm på "clamp bolts" & 35Nm på "Holder bolt nuts" (är väl de som håller fästet på plats, då det behöver du väl inte skruva med)

Tack!

Kanon, det var "clamp bolts" jag var osäker på. Nu blir det att springa ner i garaget och kolla att bultarna sitter som de ska!

Om man ska köpa nya "levers" till broms och koppling, är det CRG som gäller då ? Har inte hört så gott om ASV .... bara dessa 2 "märkes" levers jag känner till.

CRGs senaste jag kan hitta är till Street triple -10 , är detta nån skillnad i infästning mot årets modell ? Har mejlat CRG men utan framgång tyvärr och börjar bli otålig :gnissla

Jahopp, då har man, "lite lite motvilligt" bytt sin Daytona mot en sprillans ny STR :banana Synd att säga att det känns tråkigt, men båda är bra hojar. Trevligt är dock att betala ungefär en tredjedel i försäkring och få en i princip lika bra motorcykel :yoparty Så nu väntar man bara på lite fint väder och lite mindre grus, sen ska det wheelas så det ryker :)

Hallå!!!
Gör härmed entre på detta forum.
Har beställt en street Triple -13 och hoppas jag gjorde rätt val då jag egentligen var ute efter en hoj med lite mera hk (mindervärdskomplex:dummer).

Någon som har tips på bar-end speglar till -10 R?
Triumphs egna passar ju inte..
Och så behöver jag en skruv till bromsvätskebehållaren.. Märkliga gängor..

:7peta

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!