Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är väll rik då....![]()
Jag håller med dig om jag hadde varit helt ny på det här med MC. Men det är jag inte även om kortet aldrig blev av...
Jag funderar på att köpa en ny Street Triple R innan jag tar kortet och övning köra lågfartsbanan med den. Dock påpekade min körlärare idag att street tripeln är ganska dålig till lågfartbanan... Om man jämför med körskolans Honda CBF 600.
Någon som kan kommentera? Stämmer detta?
Dålig och dålig.. Jämfört med en sporthoj så är triplen som att cykla en trehjuling genom konbanan.
Men ja, CBF 600 är ju nästan byggd för att snirkla runt saker, den eller ER6 lär vara de lättaste att köra krypkörningen med.
Jag grejade det på en africa twin..
Hmpf, upptäckte precis att jag inte kan stänga av min ABS via displayen.'
Om man följer instruktionsboken skall det finnas en "ABS" meny i displayen på hojen vilket det inte gör på min.
Jag har min ABS-indikator på panelen, på kvittot står det ABS och kransen sitter där den ska på framhjulet.
Snackade med verkstan nu när den var inne på första servicen och fick beskedet att denna funktion inte finns. Påpekade dock att det står i manualen, på Triumphs hemsida och i deras egna annons (samma handlare som jag köpte den ifrån).
Han höll dock fast vid att de hade varit tre man på att försöka få in funktionen men att den inte existerar. Han var däremot vänlig nog att avsluta med att "Om du får reda på ett sätt att få igång funtionen hjälper vi dig gärna."
Tog kontakt med säljaren på företaget och han höll fast vid att funktionen skall finnas där, triumph US ringde upp mig efter ett meddelande och sa att funktionen skall finnas.
Så någon som varit med om något liknande?
Japp, hade samma på min. Påpekade det och fick det fixat vid första servicen. Gick att ställa in via Triumphs diagnostik-programvara. Kommer inte ihåg vad menyvalet hette, men man kunde iaf ändra instrumentinställningar för ABS, TPMS etc.
Så pass? Vilken firma då? Får väl helt enkelt hänvisa herrarna på mitt inköpsställe till de som fixade din. Verkar ju inte så förbaskat "omöjligt" trots allt.
110 lax för en hoj och "experterna" kan inte ens lösa detta... känner hur ett långt och fint samarbete börjar byggas![]()
Det var Daniel på Lelles MC här i Uppsala som fixade. Men det var tydligen bara min som haft detta problem av alla de sålt, så dom kände heller inte till någon lösning direkt. Men när den var kopplad till PCn kunde vi kolla runt i menyerna och till slut hitta en ABS-inställning. Vet ej vilken version av Triumph-applikationen de hade ifall det kan vara någon sådan uppdatering som krävs.
Masen81> Får man fråga va du pröjsar för din försäkring på din ST3 2013? Jag är på väg att flytta tillbaka till Uppsala och har funderat lite på det!
Hmpf, upptäckte precis att jag inte kan stänga av min ABS via displayen.'
Om man följer instruktionsboken skall det finnas en "ABS" meny i displayen på hojen vilket det inte gör på min.
Jag har min ABS-indikator på panelen, på kvittot står det ABS och kransen sitter där den ska på framhjulet.
Snackade med verkstan nu när den var inne på första servicen och fick beskedet att denna funktion inte finns. Påpekade dock att det står i manualen, på Triumphs hemsida och i deras egna annons (samma handlare som jag köpte den ifrån).
Han höll dock fast vid att de hade varit tre man på att försöka få in funktionen men att den inte existerar. Han var däremot vänlig nog att avsluta med att "Om du får reda på ett sätt att få igång funtionen hjälper vi dig gärna."
Tog kontakt med säljaren på företaget och han höll fast vid att funktionen skall finnas där, triumph US ringde upp mig efter ett meddelande och sa att funktionen skall finnas.
Så någon som varit med om något liknande?
Är sedan i mars ägare av en St3 09. Sjukt nöjd precis som alla andra!
Jag har ett par frågor till gänget..
Jag har förstått att det är OkQ8s kedjevax som gäller, men vad tvättar ni kedjan med? Jag är sugen på någon kedjetvätt i sprayburksform som är lätt och smidig att använda. Vet annars att det skrivs om Biltemas lampolja till oringskedjor, men det känns som sagt bökigt att applicera?
Biltema har en kedjeborste också som jag använder, en liten glassburk under drevpartiet och doppar borsten då och då medans jag roterar runt hjulet.
Tjena, jag går i tankar på att investera i en sådan här maskin, men har några funderingar jag hoppas få bukt med.
Är det någon speciell årsmod. folket rekomenderar, eller är dem rätt lik sedan -05?
Också funderar jag på om triumphen är något jag kan ta med flickvännen på med gott samvete om man vill åka en sväng på några mil ända upp till 10mil?
Tänkte ifall det är något jag kan skjutsa på utan att min passagerare blöder i röven efter några mil?![]()
![]()
Jag har mer än en gång funderat på att byta hoj för den är kass med passagerare.
Jag både ogillar hur hojen uppför sig, och min sambo säger att hon sitter illa.
Men åka själv....då är den en dröm!![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |