Triumph Street Triple-tråden

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Tänkte jag skulle höra med er som kör -13 modellen, är ni nöjda med däcken?
Det sitter väl Pirelli Diablo Rosso Corsa på vad jag har förstått, tänkte eventuellt köpa dessa till min S3a och ville ha lite feedback från er som kört ett tag på era. :tummenupp

Nu kör jag en 08a men smiskar man inte bana regelbundet så finns det däck som ger en del mer mil. Kör med Diablo Rosso 2 nu och Metzeler M3 innan dess, går bra att lägga ner redigt med dem med.
Ärligt så testade jag med pilot road 2 på firebladen innan och det var inget problem att få i knät med dem heller. Kör du inte skithårt eller mycket bana så skulle jag kunna tänka mig att pilot road 3 är ett bra däck. Pirelli Diablo är inget vidare när det är blött och man vill köra på lite. Med det sagt så tyckte jag att Metzeler M3 är det däck som gett mest feedback av de jag testat, hårdkörde aldrig i blött med dem dock.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag har förstått att det är OkQ8s kedjevax som gäller,

Vänta här nu. Den enda gången en o-ringskedja behöver smörjas är om den är våt eller skitig.

Jag har ett gäng polare som dränker Siba kedjor i en massa geggigt elände som sedan leder till att de måste tvätta och smörja igen för att skit fastnar i geggan.

Jag gör rent min kedja två eller tre ggr per säsong och använder profi dry lube om den är våt eller efter rengöring (okej, någon enstaka gång när den rasslar satan). Ju mindre gegga man drar på desto mindre skit ansamlas (även på andra delar). Kedjan är permanentsmord.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Nån som testat Jofamas mjuka packväska på en ST3'a eller för all del nån annan packväska som ni tycker funkar bra på en ST3'a?
small_bag_1_00_B.jpg

Jag vet att Triumph har haft en tail pack som fanns att köpa på mcweb.se men den verkar vara slutsåld. Lelles verkar ha nått men det går inte att se hur den ser ut, finns bara en dålig teckning på den.
 
Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Ny ägare av 2013 street triple här. 85 mil på mätaren just nu och allt verkar bra hittills. Har alltså inte kunnat testa hojen fullt ut än eftersom inkörning pågår.
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Jag köpte en sådan. Funkar kanon!
Inte vattentät dock..

Edit: Alltså jofamaväskan.. Inte -13..
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Tjena, jag går i tankar på att investera i en sådan här maskin, men har några funderingar jag hoppas få bukt med.

Är det någon speciell årsmod. folket rekomenderar, eller är dem rätt lik sedan -05?

Också funderar jag på om triumphen är något jag kan ta med flickvännen på med gott samvete om man vill åka en sväng på några mil ända upp till 10mil?:)

Tänkte ifall det är något jag kan skjutsa på utan att min passagerare blöder i röven efter några mil?:arsele :)

Min käring klagar inte på hur hon sitter på hojen. Ja hade en sv 1000 -03 innan o den va inte populär så ja personligen tycker att de går väldigt bra att ha dö kött bak på, sen att käringen klagar när man kommer upp i hastighet med henne bak på är en annan femma
 

scratch

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Street Triple -13
Nån som testat Jofamas mjuka packväska på en ST3'a eller för all del nån annan packväska som ni tycker funkar bra på en ST3'a?
View attachment 387295

Jag vet att Triumph har haft en tail pack som fanns att köpa på mcweb.se men den verkar vara slutsåld. Lelles verkar ha nått men det går inte att se hur den ser ut, finns bara en dålig teckning på den.

jag har denna . kan ta en bild imorgon med lite packning i så får du se hur det ser ut. Fyller mina krav iaf , och va inte så blodigt dyr.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
jag har denna . kan ta en bild imorgon med lite packning i så får du se hur det ser ut. Fyller mina krav iaf , och va inte så blodigt dyr.
Ja gärna en bild. :) Har du bild på hur den sitter fast också är det ännu bättre.

Tyckte heller inte den var så dyr. 895:- för den lilla och 995:- för den stora hos Touringbutiken. Skulle vara skönt att slippa åka med ryggsäck nästa gång man ska iväg lite längre.
 
Last edited:

scratch

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Street Triple -13
Ja gärna en bild. :) Har du bild på hur den sitter fast också är det ännu bättre.

Tyckte heller inte den var så dyr. 895:- för den lilla och 995:- för den stora hos Touringbutiken. Skulle vara skönt att slippa åka med ryggsäck nästa gång man ska iväg lite längre.

image.jpg
image.jpg
Sen den främre remmen har jag bara dragit runt under, eftersom jag ej har fotpinnarna på.
 

scratch

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Street Triple -13
Jepp det är sc project, och ja jag har seat cowl . Behövs inte monteras bort för att sätta dit väskan.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Sen den främre remmen har jag bara dragit runt under, eftersom jag ej har fotpinnarna på.
Tack för bilderna. Är det den lilla väskan (42 liters) ?

Känns lite sådär med att dra fast den runt skylthållaren men det kanske funkar.
 

scratch

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Street Triple -13
På evotech tidyn känns det inte som några problem, känns som rätt gedigen konstruktion. Sen behöver den inte sitta super hårt heller för att hållas på plats, all vikt läggs ju på cutsen. Ja det är den lilla.
 

scratch

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Street Triple -13
Jag har en str-13 r , några fler som känner att den är lite "ryckig" när man slår på gas efter man t ex rullat på tomgång osv . Svårt att förklara men. Någonting som jag börjar störa mej lite smått på. Speciellt när man kanske ligger i en rondell å släpper gasen , gasar sen på ut ur rondellen och den då kan knycka till ordentlig.

Har spännt kedjan så pass mycke jag vågat ? Hur mycke spel har ni efter ni spännt den. Sen har jag lite glapp/spel i gasrullen , är det nått som kan påverka? :3freak
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
På 09-12: Följ gasvajern c:a 5-10cm från gasrullen. Där har du en lite tjockare sektion med ett gummiskydd. Dra isär skyddet. Justera (förläng) varjen tills glappet i gasreglaget är borta. Kontrollera så du inte får gashäng vid styrstoppen.

Borde vara samma på 13.
 

scratch

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph Street Triple -13
Glappet i gasen fick jag bort nu, fanns ingen "lås mutter" , så inte konstigt den vart så glapp snart efter servicen. Så det vart ett samtal till återförsäljaren....

Därimot "ryckigheten" fanns kvar. Spände kedjan , men måste spänna den rejält för att få den som jag tycker det borde vara. Vart exakt ska man mäta slacket? Orolig för att jag har den för tajt.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Jag har en str-13 r , några fler som känner att den är lite "ryckig" när man slår på gas efter man t ex rullat på tomgång osv . Svårt att förklara men. Någonting som jag börjar störa mej lite smått på. Speciellt när man kanske ligger i en rondell å släpper gasen , gasar sen på ut ur rondellen och den då kan knycka till ordentlig.

Har spännt kedjan så pass mycke jag vågat ? Hur mycke spel har ni efter ni spännt den. Sen har jag lite glapp/spel i gasrullen , är det nått som kan påverka? :3freak

Har också detta fenomen att den rycker och kan inte minnas att det var så i början av inkörningen.
Kedjan min behöver däremot spännas så jag börjar där.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top