Triumph Street Triple-tråden

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Nån som har quickshift? Lite sugen? Värt pengarna? Man vill ju vara snabbast vid rödljuset! ;)
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Nån som har quickshift? Lite sugen? Värt pengarna? Man vill ju vara snabbast vid rödljuset! ;)
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Nån som har quickshift? Lite sugen? Värt pengarna? Man vill ju vara snabbast vid rödljuset! ;)

Jag har, kräver att man är bestämd när man växlar men känns bra för min del och mer värt pengarna än ett högljutt avgassystem.
Ett par andra saker som jag däremot inte är riktigt nöjd med är, att bakhjulet väldigt gärna vill upp i luften vid inbromsning, men sämst är dynan. Jag känner det som om jag hela tiden glider framåt och får sitta och knipa med knäna för att sitta där jag vill, funderar på hur jag skall kunna modifiera den.
I övrigt en trivsam hoj för en pensionär. :D
 
Last edited:

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Jag har, kräver att man är bestämd när man växlar men känns bra för min del och mer värt pengarna än ett högljutt avgassystem.
Ett par andra saker som jag däremot inte är riktigt nöjd med är, att bakhjulet väldigt gärna vill upp i luften vid inbromsning, men sämst är dynan. Jag känner det som om jag hela tiden glider framåt och får sitta och knipa med knäna för att sitta där jag vill, funderar på hur jag skall kunna modifiera den.
I övrigt en trivsam hoj för en pensionär. :D

Oki! Ja jag är sugen att montera vid första sevice! Jag tycker attjag sitter som gjutet på dynan! Dock har jag ju inte gasat fullt än pga. Inkörning!:)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu går jag i tankarna att byta ut min tunga gris (Z1000 -09) mot en STR 2013. Zätan väger 230 wet, tripeln 182, så nästan 50kg mindre, det är rätt sjukt...

Något man ska tänka på att köpa till direkt, måste-tillbehör? Jag vill ha flyscreenen och eventuellt bukplasten iaf. Andra tips å råd?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Då var jag i morse och provkörde Street Triplen hos Triumph-center. Lätt och smidig och skriker ju åt en när man gasar på - "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH". Fantastiskt kul hoj att köra, riktig fin i kurvorna, inte så brötig och "vältig" som min Z. Sen får man ju lite annat godis iom en ny hoj, typ ABS, färddator och sånt.

Enda märkliga som jag inte gillade var hur jävla dåliga ett par så stora speglar kan vara. Såg inte mycket ur dom. Sen är det ju mycket konstigt att låta vajrar och kablar löpa rakt över instrumenteringen också, men jaja det är ju en brittisk maskin. :krama

Jag har 120 bakhjulshk på min Z1000, men den STRen är ju ingen slöfock direkt, så det känns ju ok. 50 kg mindre vikt... nä nu får handlaren ge mig ett bra pris kombezzzz så slår jag till!
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Då var jag i morse och provkörde Street Triplen hos Triumph-center. Lätt och smidig och skriker ju åt en när man gasar på - "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH". Fantastiskt kul hoj att köra, riktig fin i kurvorna...
Japp ST3'an i ett nötskal :yoparty

Enda märkliga som jag inte gillade var hur jävla dåliga ett par så stora speglar kan vara.
Jo årsmodell 2013 har fått mycket kritik för spegrarna. Har själv en -09'a och speglarna är visserligen inte jättevackra men de går att justera så att du ser nått bakåt i.a.f.

... nä nu får handlaren ge mig ett bra pris kombezzzz så slår jag till!
Klart du ska slå till :banana
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Jo årsmodell 2013 har fått mycket kritik för spegrarna. Har själv en -09'a och speglarna är visserligen inte jättevackra men de går att justera så att du ser nått bakåt i.a.f.

Har samma speglar på min 10a, och det beror lite på hur bred man är. Det enda jag såg med originalspeglarna var mina armar/axlar :tungan
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?

Vad är "högre hastighet" för dig? De flesta nakenhojar är inte kul att sitta på i hastigheter över 120 någon längre tid. Vid 130 går definitivt gränsen på min Z1000. Någon mil är ok, sen är man rätt sönderblåst.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?
24 mil, Falu - Karlstad och sen tillbaka nån dag senare. Med den lilla vindavvisaren och en tankväska gick det rätt bra att ligga och marsha runt 120.

På vägen hem regnade det och min jacka hade glidit upp så vattnet som stänkte upp från backhjulet rann ner i brallorna så jag kunde vrida ur kallingarna när jag kom hem, och ja det var vatten och inget annat. :gnissla

Sensmoralen är att se till att det inte glipar mellan jacka och byxor när ni kör i regn. :fakta

I augusti blir det en tripp till Gålö Havsbad. Runt 30 mil enkel väg. Hoppas så klart på bra väder då. :tungan

Klart du ska ha en Street! :yoparty
 
Last edited:

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?
På måndagar brukar jag pendla till Rörken i Uppsala från Stockholm och då ligger jag i ca 150 km/h. Funkar fint men tråkigt, får tänk på vägen dit hur bandagen blir och på vägen hem tänka på hur roligt man hade det.

Kan erkänna att hastigheten har hela tiden ökat. I höstas tyckte jag det var bekvämt runt 110, inte snabbare än så, nu är det 150 som är bekvämt.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Vad är "högre hastighet" för dig? De flesta nakenhojar är inte kul att sitta på i hastigheter över 120 någon längre tid. Vid 130 går definitivt gränsen på min Z1000. Någon mil är ok, sen är man rätt sönderblåst.

Ja jag tänkte mellan 130-160 om man måste piska motorväg.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
På måndagar brukar jag pendla till Rörken i Uppsala från Stockholm och då ligger jag i ca 150 km/h. Funkar fint men tråkigt, får tänk på vägen dit hur bandagen blir och på vägen hem tänka på hur roligt man hade det.

Kan erkänna att hastigheten har hela tiden ökat. I höstas tyckte jag det var bekvämt runt 110, inte snabbare än så, nu är det 150 som är bekvämt.
Funderat på Röken men aldrig tagit steget när brukar du köra? man kanske kan hänga på nån gång?
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Funderat på Röken men aldrig tagit steget när brukar du köra? man kanske kan hänga på nån gång?
Brukar vara samling på Donken i Väsby runt 16 för folk runt stan för gemensam färd till Rörken. Jag brukar också stanna och tanka i Uppsala på vägen. Är lite osäker om jag ska dit nu på måndag. Kanske inte så roligt första gången men sedan kan man avancera i grupper och hålla högre tempo.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Då var pappren skrivna på min Street Triple R och jag byter in min Z1000!

Det blev Triumph Center Skånes vita democykel, gått 77 mil och levereras nyservad. Sparar väl dryga 10k på att ta demohojen, dessutom slipper jag ju köra in den, det har andra varsamt redan gjort. :krama:D

Lite tillbehör fick jag ju ha:

Flyscreen
LED blinkers
Korta grepp
Enkelkuts
TPMS (däcktrycksövervakning)
Barend-speglar

Sen sitter det redan tailtidy och kraschpuckar på.
Leverans förhoppningsvis nästa vecka! :yoparty
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top