Triumph Street Triple-tråden

Nån som har quickshift? Lite sugen? Värt pengarna? Man vill ju vara snabbast vid rödljuset! ;)

Jag har, kräver att man är bestämd när man växlar men känns bra för min del och mer värt pengarna än ett högljutt avgassystem.
Ett par andra saker som jag däremot inte är riktigt nöjd med är, att bakhjulet väldigt gärna vill upp i luften vid inbromsning, men sämst är dynan. Jag känner det som om jag hela tiden glider framåt och får sitta och knipa med knäna för att sitta där jag vill, funderar på hur jag skall kunna modifiera den.
I övrigt en trivsam hoj för en pensionär. :D
 
Last edited:
Jag har, kräver att man är bestämd när man växlar men känns bra för min del och mer värt pengarna än ett högljutt avgassystem.
Ett par andra saker som jag däremot inte är riktigt nöjd med är, att bakhjulet väldigt gärna vill upp i luften vid inbromsning, men sämst är dynan. Jag känner det som om jag hela tiden glider framåt och får sitta och knipa med knäna för att sitta där jag vill, funderar på hur jag skall kunna modifiera den.
I övrigt en trivsam hoj för en pensionär. :D

Oki! Ja jag är sugen att montera vid första sevice! Jag tycker attjag sitter som gjutet på dynan! Dock har jag ju inte gasat fullt än pga. Inkörning!:)
 
Nu går jag i tankarna att byta ut min tunga gris (Z1000 -09) mot en STR 2013. Zätan väger 230 wet, tripeln 182, så nästan 50kg mindre, det är rätt sjukt...

Något man ska tänka på att köpa till direkt, måste-tillbehör? Jag vill ha flyscreenen och eventuellt bukplasten iaf. Andra tips å råd?
 
Då var jag i morse och provkörde Street Triplen hos Triumph-center. Lätt och smidig och skriker ju åt en när man gasar på - "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH". Fantastiskt kul hoj att köra, riktig fin i kurvorna, inte så brötig och "vältig" som min Z. Sen får man ju lite annat godis iom en ny hoj, typ ABS, färddator och sånt.

Enda märkliga som jag inte gillade var hur jävla dåliga ett par så stora speglar kan vara. Såg inte mycket ur dom. Sen är det ju mycket konstigt att låta vajrar och kablar löpa rakt över instrumenteringen också, men jaja det är ju en brittisk maskin. :krama

Jag har 120 bakhjulshk på min Z1000, men den STRen är ju ingen slöfock direkt, så det känns ju ok. 50 kg mindre vikt... nä nu får handlaren ge mig ett bra pris kombezzzz så slår jag till!
 
Då var jag i morse och provkörde Street Triplen hos Triumph-center. Lätt och smidig och skriker ju åt en när man gasar på - "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH". Fantastiskt kul hoj att köra, riktig fin i kurvorna...
Japp ST3'an i ett nötskal :yoparty

Enda märkliga som jag inte gillade var hur jävla dåliga ett par så stora speglar kan vara.
Jo årsmodell 2013 har fått mycket kritik för spegrarna. Har själv en -09'a och speglarna är visserligen inte jättevackra men de går att justera så att du ser nått bakåt i.a.f.

... nä nu får handlaren ge mig ett bra pris kombezzzz så slår jag till!
Klart du ska slå till :banana
 
Jo årsmodell 2013 har fått mycket kritik för spegrarna. Har själv en -09'a och speglarna är visserligen inte jättevackra men de går att justera så att du ser nått bakåt i.a.f.

Har samma speglar på min 10a, och det beror lite på hur bred man är. Det enda jag såg med originalspeglarna var mina armar/axlar :tungan
 
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?
 
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?

Vad är "högre hastighet" för dig? De flesta nakenhojar är inte kul att sitta på i hastigheter över 120 någon längre tid. Vid 130 går definitivt gränsen på min Z1000. Någon mil är ok, sen är man rätt sönderblåst.
 
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?
24 mil, Falu - Karlstad och sen tillbaka nån dag senare. Med den lilla vindavvisaren och en tankväska gick det rätt bra att ligga och marsha runt 120.

På vägen hem regnade det och min jacka hade glidit upp så vattnet som stänkte upp från backhjulet rann ner i brallorna så jag kunde vrida ur kallingarna när jag kom hem, och ja det var vatten och inget annat. :gnissla

Sensmoralen är att se till att det inte glipar mellan jacka och byxor när ni kör i regn. :fakta

I augusti blir det en tripp till Gålö Havsbad. Runt 30 mil enkel väg. Hoppas så klart på bra väder då. :tungan

Klart du ska ha en Street! :yoparty
 
Last edited:
Jag är riktigt sugen på streeten någon som har åkt lite längre med den? hur är den att ligga i högre hastighet en längre tid?
På måndagar brukar jag pendla till Rörken i Uppsala från Stockholm och då ligger jag i ca 150 km/h. Funkar fint men tråkigt, får tänk på vägen dit hur bandagen blir och på vägen hem tänka på hur roligt man hade det.

Kan erkänna att hastigheten har hela tiden ökat. I höstas tyckte jag det var bekvämt runt 110, inte snabbare än så, nu är det 150 som är bekvämt.
 
Vad är "högre hastighet" för dig? De flesta nakenhojar är inte kul att sitta på i hastigheter över 120 någon längre tid. Vid 130 går definitivt gränsen på min Z1000. Någon mil är ok, sen är man rätt sönderblåst.

Ja jag tänkte mellan 130-160 om man måste piska motorväg.
 
På måndagar brukar jag pendla till Rörken i Uppsala från Stockholm och då ligger jag i ca 150 km/h. Funkar fint men tråkigt, får tänk på vägen dit hur bandagen blir och på vägen hem tänka på hur roligt man hade det.

Kan erkänna att hastigheten har hela tiden ökat. I höstas tyckte jag det var bekvämt runt 110, inte snabbare än så, nu är det 150 som är bekvämt.
Funderat på Röken men aldrig tagit steget när brukar du köra? man kanske kan hänga på nån gång?
 
Funderat på Röken men aldrig tagit steget när brukar du köra? man kanske kan hänga på nån gång?
Brukar vara samling på Donken i Väsby runt 16 för folk runt stan för gemensam färd till Rörken. Jag brukar också stanna och tanka i Uppsala på vägen. Är lite osäker om jag ska dit nu på måndag. Kanske inte så roligt första gången men sedan kan man avancera i grupper och hålla högre tempo.
 
Då var pappren skrivna på min Street Triple R och jag byter in min Z1000!

Det blev Triumph Center Skånes vita democykel, gått 77 mil och levereras nyservad. Sparar väl dryga 10k på att ta demohojen, dessutom slipper jag ju köra in den, det har andra varsamt redan gjort. :krama:D

Lite tillbehör fick jag ju ha:

Flyscreen
LED blinkers
Korta grepp
Enkelkuts
TPMS (däcktrycksövervakning)
Barend-speglar

Sen sitter det redan tailtidy och kraschpuckar på.
Leverans förhoppningsvis nästa vecka! :yoparty
 
Nån som har haft detta problem?
Skulle smörja kedjan och upptäckte då detta ljud.
Street Triple -13 med 150 mil på mätaren.
Har endast gått på asfalt och inte ens körd i regn.
Vrid upp volymen lite så att ni hör.

Låter ju sjukt märkligt! Jag hade mailat det där klippet till firman där jag köpt hojen eller kört förbi och visat upp.
 
Låter som om du har fått en koltrast i en av länkarna, tydligen ett vanligt problem på -13.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top