Tips på vettig digitalkamera?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Någon här som har tips på någon vettig digitalkamera.

Som ger bra bilder,överstämmande verklighetsfärg.
Smidig och enkel att hantera.
Klarar av även ta detalrika bilder.

Gärna behändig storlek så man inte svär över att kameran också ska med,få plats :)

Har en Olympus "tough" och är skitnöjd med den. Vattentät och stryktålig, just min modell fins inte längre men dom har andra av samma typ och dom är säkert lika bra. Coolt att kunna ta undervattens foton. xD

Olympus "tough" har jag till låns och den funkar helt ok och som du säger bra med stöttålighet,fukt/vattenskyddad.
Bilderna blir helt okej men jag skulle nog kunna tänka mig något skarpare bilder.

Jag vill utfärda en varning för Olympus vattentäta, "tuffa" kameror.
Tjejen köpte en sån och den lämnade jag tillbaka efter en vecka eftersom min gamla mobiltelefon tog bättre bilder. Visst, kul att plaska med den i badkaret, men då är det billigare med en gummianka.
Som tidigare sagts så gör Canon (förstås) bra kameror, även kompaktkameror. Sen beror det ganska mycket på din budget. Även t ex Panasonic, Nikon m fl gör helt ok småapparater.

Tjejen köpte en sån och den lämnade jag tillbaka efter en vecka eftersom min gamla mobiltelefon tog bättre bilder. Visst, kul att plaska med den i badkaret, men då är det billigare med en gummianka.
Som tidigare sagts så gör Canon (förstås) bra kameror, även kompaktkameror. Sen beror det ganska mycket på din budget. Även t ex Panasonic, Nikon m fl gör helt ok småapparater.

Måste ha varit ett dåligt ex, min funkar skitbra (jag har den dyraste Olympusen) och tar bättre bilder en min mobil (iPhone5) fast inte lika bra som brochans Nikon Digitala systemare (men den kosta typ 10 x så mycket). Hans kan dessutom spela in full HD video... Tyvärr så skulle jag nog paja den direkt.

Måste ha varit ett dåligt ex, min funkar skitbra (jag har den dyraste Olympusen) och tar bättre bilder en min mobil (iPhone5) fast inte lika bra som brochans Nikon Digitala systemare (men den kosta typ 10 x så mycket). Hans kan dessutom spela in full HD video... Tyvärr så skulle jag nog paja den direkt.

Iphone 5, jodåsåatte...

Kan tänka mig att lägga några tusen kr på en bra och vettig kamera.
Även tänkt som semesterkamera,ta bilder ute i naturen samt hoj och fiskebilder.

Mors Peter,

Jag köpte i vintras föregångaren till den här kameran att ha som pocketkamera. Det är inte alltid smidigt att släpa runt på en stor systemare och jag ville han något som presterade dugligt.
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=TZ20sv

Är efter 1500 bilder väldigt nöjd med både bild och film och rekommenderar den å det varmaste. :tummenupp

Tror de allra flesta är det, Måste vara få förunnat att få ut en outgiven modell! :)

Tillbaka till ämnet: Tycker du fått en del bra förslag, mitt tips är att gå till en butik som har de flesta av dessa och känna vilka som känns bäst i handen! Personligen tycker jag att kameror är ganska likvärdiga i förmåga (bildresultat är olika, men mycket kan man uppnå genom att ändra om lite inställningar), och jag hade absolut gått på vad som kändes bäst att bära med mig/hantera.

Det är därför jag alltid valt nikon, både bland systemkameror och kompaktkameror. De ligger bättre i handen på mig.

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...