Vinterprojekt - trÄden

I lördags sÄ tog jag tag i Ducatin, jag tÀnkte byta snabbkopplingarna som sitter under tanken, precis över den ena cylindern och tÀndstiftet.
Man har hört skrĂ€ckhistorier att original kopplingarna som Ă€r av plast, kan spricka om dom Ă€r gamla och spröda, och att dom lĂ€cker soppa sĂ„ kan det leta sig ner och tar eld. Sen kan man bara stĂ„ och titta pĂ„ nĂ€r hojen brinner upp. đŸ„”

Samtidigt sÄ tÀnkte jag byta brÀnslepump, soppafilter och filternÀtet samt kolla över alla slangar.

View attachment 509689
View attachment 509690
View attachment 509691

Den nya pumpen funkade bra utanför tanken, men nÀr den var i tanken sÄ kunde den inte leverera bensin, Àven om jag hörde hur den pumpade. Jag öppnade upp sÀkert 5 gÄnger och testade olika grejer men inget verkade funka med den nya.
SÄ jag satte tillbaka den gamla och den gick igÄng DiReCt.

View attachment 509692

Jag lÀrde mig en hel del, och nu kan jag plocka av tanken och ta ut hela innanmÀtet i sömnen!
Det STINKER bensin i garaget, och jag har stĂ„tt i denna gas i tvĂ„ dagar đŸ˜”â€đŸ’«
SĂ„ ducatin Ă€r klar för sĂ€songen med nya bensin filter och kopplingar, den ”gamla” pumpen fĂ„r jobba ett tag till.
Suger i mig informationen. RÄkade impulsköpa en 916 för ett tag sen som skall bli fin sÄ smÄningom. Att elda upp den vore ju dumt.

@Mr Moto Du kanske redan sett denna eller kan sjÀlv.

Jag gillar hans projekt. Fördelen med gamla klipp Àr att hojen Àr klar, alla ligger ute.
Det finns en 748 och en 600 Monster ocksÄ plus andra hojar och bilar mm.

Suger i mig informationen. RÄkade impulsköpa en 916 för ett tag sen som skall bli fin sÄ smÄningom. Att elda upp den vore ju dumt.
Jag har tÀnkt pÄ det varje gÄng jag var ute och körde, efter att jag fick reda pÄ det! SÄ för att fÄ lite mer lugn nÀr man tar ut den sÄ Àr det ett mÄste.
Jag kan rekommendera ett set med metall snabbkopplingar ifrÄn dessa, dom finns i UK.

Hur ser din ut i dagslĂ€get, bilder tack đŸ€©

Efter mitt feta kawa "bygge" blev klart. Har jag justerat flottörerna och renoverat brÀnslekranen pÄ min gamla Suzuki. Fick ta isÀr och sÀtta ihop kranen tre gÄngen innan den ville funka ordentligt, skam den som ger sig.

Nu Ă€r det snart bara vĂ€nta in vĂ„ren.😀

20241204_133052.jpg

Tack! đŸ™đŸ» Och jag kan bara hĂ„lla med, den Ă€r lĂ€ttarbetad, otroligt snygg och underbar att köra. Kan man Ă€lska en hoj? JA denna kan man.
Fixade lite smÄsaker igÄr innan d n anseddes vara klar.
Jisses vad fin! HabegĂ€ret aktiverades😉

Jag har tÀnkt pÄ det varje gÄng jag var ute och körde, efter att jag fick reda pÄ det! SÄ för att fÄ lite mer lugn nÀr man tar ut den sÄ Àr det ett mÄste.
Jag kan rekommendera ett set med metall snabbkopplingar ifrÄn dessa, dom finns i UK.

Hur ser din ut i dagslĂ€get, bilder tack đŸ€©
Jo min Àr nog ganska lik den du har förutom att det Àr ett banlik. Sannolikt en biposto och ingen fancy herrejösses RRR i numrerad upplaga.
En hoj som gÄtt pÄ bana hela sitt liv frÄn ny i Tyskland och sen Norge. Den var sÄdÀr lagom skabbig. Den behöver lite ny fÀrg pÄ motor mm. Men maskinellt rÀtt ok. Skall bli ett kul projekt och frÀscha upp med fÀrg och lite kolfiber.
Sen Àr det ju en drömhöj sen den dök upp. SÄ det var stort att faktiskt Àga en. Jag börjar ju fÄ en liten samling med Classic SBK som jag Äker bana med sÄ den passar in bra med mina andra 90-talare.
Jag slÀpade med den till Classic TT i höstas och paraderade sÄ jag fick provköra innan den tas isÀr. Det var :love:. EffektmÀssigt hÀnde inte sÄ mycket men oj vad fantastiskt chassi. Den var sÄ lÀttkörd den letade nÀstan upp idealspÄr sjÀlv kÀndes det som. MÄnga andra hojar jag har fÄr man mer tala om det som förare. Och sen Àr det bara sÄ att 916 serien Àr vÀldigt snÀll mot ögonen. Man blir glad av att bara titta.20240904_185107.jpg20240830_103905.jpg

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus pĂ„ Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart pÄ Bike TrollhÀttan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem Ärs garanti