The return of the dunderducce (eller en räjsrrapport till)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Jahapp, då var det gjort , i år igen.

Fredagsträningen är väl inte så mycket att skriva om egentligen, åkte på väldigt slitna däck (suttit på sen bikeweek förra året). Körde desutom lite på regnpasset eftersom mina regndäck är ett ganska oprövat kort (däcken är väl ungefär 4 år gamla, oanvända..)

Kval 1:
Nya däck å full satsning dårå..

Ett problem med att motorn stendör ibland på långrakan fortsatte, kändes ungefär som om vurpbrytaren löste ut emellanåt. Åkte in på varv 11 eller så, fick meddelande om att jag åkt 56'or.. Blev förbannad, vilade lite åkte ut med lite drygt 5 minuter kvar, klämde till med en 55,8 på varv 16 av 16. En 10'e plats räckte det till, jag var inte nöjd med tiden även om placeringen var ok.

Expansionskärlet sprack lite på väg i i depån, kylfläkt kanske skulle vara bra att ha i varje fall.. Med lite hjälp av Nicklas Silverstolpe så limmades det ihop, smörjan jag fick av honom att limma med luktade vedervärdigt så jag tror det var "bra skit"

Kval 2:
Körde runt på höga 55-tider under större delen av kvalet, åkte in för att kolla läget lite vid varv 10-11 igen. Vänmtade till 5 minuter kvar och satte en 55,2 mot slutet av passet, (enda fria varvet jag hade). Tror att det var Atthage som drog mig, tack i såna fall.. hehe nåväl en sjune tid i det passet samt en putsning av persbästa kändes fint. Sammantaget kvalade jag in med en tiondetid. Nu skulle 54'orna komma på räjset tänkte jag. Lördagkvällen ägnades åt bottensatsanalys av olja (inget där) samt däcksvändning. Problemet med vurpbrytaren visade sig vara lösa polskruvar på batteriet..

warmup:
Inte mycket att säga, körde runt ockgjorde så en provstart efter avflaggning, insåg att det här kommer bli knepigt: ettan är skyhög, kopplingen hugger lite och svängmassan är minimal i den här motorn.. Detta skulle bekräftas...

Räjjs:
Tja.. Starten sög elefantdiscoballe... Stod på tionde rutan och var 17'e gubbe påförsta varvet.. Klungan före mig körde bra mycket långsammare än jag kan in i torparn, men jag var för feg/det fanns inte plats. Jag blev bara mer frustrerad å mer förbannad ju mer av räjset det gick.. Körde om Werner en gång före knicken på långrakan, men sen var han ikapp in i esset, därefter körde han defensivt som satan, Fanstyget låg i mitten av banan vid inbromsningarna in i bergskurvan varje varv för att inte tala om spåret in i torparn.. Så småningom försökte jag mig på en ombromsning av Oreskovic in i bergskurvan men det höll på att sluta i en Rossi, han gav nämligen inte upp, jag var bra nära att klippa honom..

Så småningom slutade jag, förbannad å besviken på en 14'e plats, å varvtiderna sög.. 55,6 som bäst tror jag.. :huvet

Nu är pengarna slut, jag har 2000 spänn att leva på till nästa lön. nån som vill sponsa med en omgång däck så kanske jag kommer till start på åsen..??

Bättre resultat lovas, jag har kört 11-tider där med sämre material än jag har nu. Dessutom är jag förbannad..

/B

Har du någon plan på hur du skall fixa starterna. Problemet lär ju återkomma.
Roligt att det fins flera som håller Ducatiflaggan högt. Bra jobbat Björn. 10e bästa tid i det getingboet är mycket bra.

Ja du ölbjörn, du är inte ensam om att vara gammal & talanglös, kör ERF istället, där dräller det av gamla tjockisar som har kul.

Har några filmsnuttar på duccen....Du kanske borde droppa några kilon? :D

twinner skrev:
Har några filmsnuttar på duccen....Du kanske borde droppa några kilon? :D

Vavava! :va

Bara för att du är avundsjuk, det kostar på att bygga en kropp med öl!

/B

Bj.O.rn skrev:
Vavava! :va

Bara för att du är avundsjuk, det kostar på att bygga en kropp med öl!

/B
Ja så är det, spar lite på ölpengarna nästa år så har du råd med nya däck :pannkyss

Det var inte många frivarv på 2:a kvalet. Det var ju en ära att få dra dig runt ett bra varv. Satte själv oxå mitt bästa på sista varvet.
Förövrigt var du den enda som "brummade" enligt min son. (1,5 år) Alla andra lät "ön,ön".
:D

/Jacob Atthage

Bj.O.rn skrev:
Nu är pengarna slut, jag har 2000 spänn att leva på till nästa lön.
/B

Ja du kan vara lugn det är ju sjukt mycket. Har 1000kr den bästa öl månaden på året... Usch.

Jonte VSB R-T skrev:
Ja du kan vara lugn det är ju sjukt mycket. Har 1000kr den bästa öl månaden på året... Usch.

Korrigering, betalade en räkning för en omgång bromsbelägg idag.. 500 spänn kvar..

/B

oFFkeFF skrev:
Vad fanken slantar du för dina belägg? Låter dyrt..

En omgång PCF-belägg: 1525:-

Sa jag att jag var osponsad?

Jag är dum i huvet åsså.. :kocko

/B

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti