Tapetserare efterfrågas

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har en gammal stol som skall kläs om. Har någon ett tips på en bra tapetserare i sthlmstrakten?

Jag var inne på en tapetserarverkstad och frågade om en fårskinnspall häromdagen, dom var trevliga och verkade seriösa. Birkastans tapetserarbutik heter dom, ligger på tomtebogatan 3 och det går bra att mms:a för prisförfrågan på 0733840616. Går alldeles utmärkt att besöka dom också förstås.
Tror inte att dom är så vidare billigast men dom verkade brinna för sitt hantverk och jag fick ett bra intryck för vad det är värt.

Om det är nån som kan tipsa om en tapetserare som kan göra ett halvtaffligt jobb med en fårskinnspall för en jättebillig peng så är jag intresserad

Blöjan, visst finns det en i början av Tavastgatan?

alltså närmast Torkel Snutssongatan.

Last edited:
Det finns ju en hel del i närområdet. Får väl sluta lata mig och knata runt lite.
Sist gjorde jag så när jag behövde ramar. Tog en butik som är nära och som har funnits länge.
6000 för fem ramar. Där har man för att man inte gillar Gallerix :gnissla

Det finns ju en hel del i närområdet. Får väl sluta lata mig och knata runt lite.
Sist gjorde jag så när jag behövde ramar. Tog en butik som är nära och som har funnits länge.
6000 för fem ramar. Där har man för att man inte gillar Gallerix :gnissla

IKEA. skicka dit Stampot!

Specialformat och dessutom alldeles för fina tavlor för att det skall vara ok med dålig passform. Idioti och det kostar. Fint blire dock.

Att klä om en stol är ju inget svårt om det bara är dynan som ska kläs om. :va

Tror att de flesta som specialicerar sig på detta gör ett ganska bra jobb.
Jag har varit inne på att lämna till http://www.tapetserarverkstan.se/ i Hammarby eftersom dom verkar hålla absolut toppklass och ligger bra till för mig. Trevliga och hjälpsamma också.

Det brukar iofs sluta med att jag klåpar ihop det själv men nu börjar det bli dags att klä om Laminon och det vill jag nog ha gjort rätt så den kan få leva ytterligare 60år.

Att klä om en stol är ju inget svårt om det bara är dynan som ska kläs om. :va

Nä inte när den ser ut så här nä men alla uppskatar inte det modet!
057530e69f0847b901bd7179a757adb8.jpg

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...