Tapetserare efterfrågas

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har en gammal stol som skall kläs om. Har någon ett tips på en bra tapetserare i sthlmstrakten?
 
Jag var inne på en tapetserarverkstad och frågade om en fårskinnspall häromdagen, dom var trevliga och verkade seriösa. Birkastans tapetserarbutik heter dom, ligger på tomtebogatan 3 och det går bra att mms:a för prisförfrågan på 0733840616. Går alldeles utmärkt att besöka dom också förstås.
Tror inte att dom är så vidare billigast men dom verkade brinna för sitt hantverk och jag fick ett bra intryck för vad det är värt.

Om det är nån som kan tipsa om en tapetserare som kan göra ett halvtaffligt jobb med en fårskinnspall för en jättebillig peng så är jag intresserad
 
Blöjan, visst finns det en i början av Tavastgatan?

alltså närmast Torkel Snutssongatan.
 
Last edited:
Det finns ju en hel del i närområdet. Får väl sluta lata mig och knata runt lite.
Sist gjorde jag så när jag behövde ramar. Tog en butik som är nära och som har funnits länge.
6000 för fem ramar. Där har man för att man inte gillar Gallerix :gnissla
 
Det finns ju en hel del i närområdet. Får väl sluta lata mig och knata runt lite.
Sist gjorde jag så när jag behövde ramar. Tog en butik som är nära och som har funnits länge.
6000 för fem ramar. Där har man för att man inte gillar Gallerix :gnissla

IKEA. skicka dit Stampot!
 
Specialformat och dessutom alldeles för fina tavlor för att det skall vara ok med dålig passform. Idioti och det kostar. Fint blire dock.
 
Att klä om en stol är ju inget svårt om det bara är dynan som ska kläs om. :va
 
Tror att de flesta som specialicerar sig på detta gör ett ganska bra jobb.
Jag har varit inne på att lämna till http://www.tapetserarverkstan.se/ i Hammarby eftersom dom verkar hålla absolut toppklass och ligger bra till för mig. Trevliga och hjälpsamma också.

Det brukar iofs sluta med att jag klåpar ihop det själv men nu börjar det bli dags att klä om Laminon och det vill jag nog ha gjort rätt så den kan få leva ytterligare 60år.
 
Att klä om en stol är ju inget svårt om det bara är dynan som ska kläs om. :va

Nä inte när den ser ut så här nä men alla uppskatar inte det modet!
057530e69f0847b901bd7179a757adb8.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top