Minsta möjliga framlampa till en tracker

Lenny

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2018
Hoj
Ducati 1098s 2007
Hej,
Jag bygger mig en tracker av en gammal virago 750 och jag behöver tips på en riktigt liten framlampa som förhoppningsvis går att "gömma" under nedre kronan. Den skall helst vara godkänd men iallafall hel o halvljus.
Tack på förhand,

a1114735fe4d84187ed866d26618bb29.jpg

Visst blir den något ditåt i stilen?

Sätt dit en snygg lampa från en 70-talsjapan; efter besiktningen fimpar du den.

Med vänlig hälsning,

Precis den stilen är jag ute efter, även om det blir en variant...
Fördelen med att bygga från en hoj från 1981 är att den behöver inte besiktigas mer!
Men jag tänker att man kanske skulle ha en hyfsad lampa ändå..
😀

Fördelen med att bygga från en hoj från 1981 är att den behöver inte besiktigas mer!
Men jag tänker att man kanske skulle ha en hyfsad lampa ändå..
😀

Ska väl inte vara negativ men detta med besiktningsfriheten verkar ju vara på tapeten att tas bort. Jag kan ju säga att jag är jäkligt glad att jag regbesiktat min ombyggd Honda utifall att den skulle bli tvungen att besiktas i framtiden.

Ett tips är ju att hålla sig till de regler som gäller för en hoj från 1981, minns jag rätt så krävs ingen märkning på lysen fören 1985 vilket gör att man ändå kan modda rätt friskt då det gäller kosmetika saker.

Jag funderar på nåt liknande men är inne på en liten projektorlampa för att gömma på mitt turbobygge där jag skulle velat ha en toppkåpa som på en klassisk racer utan lyse i kåpan.

Ska väl inte vara negativ men detta med besiktningsfriheten verkar ju vara på tapeten att tas bort. Jag kan ju säga att jag är jäkligt glad att jag regbesiktat min ombyggd Honda utifall att den skulle bli tvungen att besiktas i framtiden.

Ett tips är ju att hålla sig till de regler som gäller för en hoj från 1981, minns jag rätt så krävs ingen märkning på lysen fören 1985 vilket gör att man ändå kan modda rätt friskt då det gäller kosmetika saker.

Jag funderar på nåt liknande men är inne på en liten projektorlampa för att gömma på mitt turbobygge där jag skulle velat ha en toppkåpa som på en klassisk racer utan lyse i kåpan.
vet du om det finns någon liten projektorlampa med både hel och halvljus?

Inte denna, okay? :gnissla

cbe49664506c54cc3ea96089ddd929ea78e855d6_223_336.jpg

Bäst före-datumet har änna gått ut på dom.

Äsch, du kan få ett serriJöst svar också:

Husqvarna fick till 1984-års modeller en ny lampa och mask:

Screenshot_20250613-183752~2.png

Lampan är H4 och ger bra ljus, masken har låg profil och bygger inte framåt störande mycket.
Dessutom är nummerplattan åt det kvadratiska hållet - alluderar bra till amerikanska AMA-Flattrackers.

Fullt besiktningsbart, och ger en air av race eftersom den sitter med gummiband.

Last edited:
vet du om det finns någon liten projektorlampa med både hel och halvljus?

Kolla här https://www.hojstyling.se/elektronik/framlampor/projektorer/

Det står i alla fall att vissa är E-märkta för motorcykel dom har även en flat track kåpa om man sen gillar den eller ej är väl upp till var och en. Vore intressant att veta hur dessa är och om dom går genom besiktningen. Har själv lite planer på dolt lyse på turbobygget men även projektorlampor till ett rallytorn på KLR:en

Hella gör väl några modell av projektorljus som är godkända som används på tex rallytorn men dessa kostar ju en slant.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT