Leta rätt på farsans gamla FZR 1000?

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Hej! Fick något ryck efter att ha kollat på bilder i en gammal pärm där jag hittade bilder på farsgubbens gamla Yamaha fzr 1000 -89 som han hade runt 1992-1994 nångång kanske.
Finns det något sätt överhuvudtaget att få reda på om den här hojen lever och går idag utan att veta regnummer? Går det söka i något arkiv av något slag på personnummer?
Farsan kommer inte ihåg regnr och tyvärr finns det inga bilder på regplåten så känns som att leta en nål i en höstack, men någon av er kanske har något tips.

Last edited:
att.3uKF98f1BK-cNnvEHzaKgkhoTeDXJkFXXzrhcqhn7c0.jpeg

Bifogat

• att.aHgRAyowOS5sfCAzGryzGsLBjwMQTiqc41lg6yTNOR8.jpeg
    att.aHgRAyowOS5sfCAzGryzGsLBjwMQTiqc41lg6yTNOR8.jpeg
    176.4 KB · Visningar: 12
Jag begärde ett registerutdrag från Transportstyrelsen för några år sen och fick alla uppgifter som fanns lagrade om mig med gamla fordon och annat. Det kanske din pappa kan göra.

Om han loggar in på biluppgifter.se så kan ni få fram alla fordon han ägt.

Hur långt bak visade den?

Visar ett registerutdrag från transportstyrelsen längre historik?
Bra fråga, vet inte exakt. Den visar inte min lättmotorcykel som farsan stod på och den hade jag runt 2011-2012

Ahh, lite synd, jag tänkte försöka få farsan att plocka ut ett utdrag och se dom bilar jag knappt minns, och ännu hellre dom han hade före det.
Men jag antar att någonstans finns en brytgräns för hur mycket gammal skit man ids digitalisera.

Men då finns ju inte ens alla mina ungdomsbilar med.

Jag har tittat på Biluppgifter och det verkar som att det visar fordon som man har ägt och som inte är skrotade för alltför länge sen. Jag ser fordon som jag ägde 1994, men inte alla som jag har haft sen dess.
Jag minns inte exakt hur det var med registerutdraget från Transportstyrelsen. Det var ganska många sidor med uppgifter.

Intressant.
Jag ser vissa fordon från 1993, men saknar vissa fordon som jag ägt senare?
Men det verkar vara så att om det är skrotat så syns det inte.
Och inte heller om det är exporterat, och på så vis förlorat sitt svenska regnummer.
Men när jag söker på en Volvo 240 som jag ägde mellan 1987 och 2001 så står det ”okänd brukare”?

Intressant.
Jag ser vissa fordon från 1993, men saknar vissa fordon som jag ägt senare?
Men det verkar vara så att om det är skrotat så syns det inte.
Och inte heller om det är exporterat, och på så vis förlorat sitt svenska regnummer.
Men när jag söker på en Volvo 240 som jag ägde mellan 1987 och 2001 så står det ”okänd brukare”?
Så kan det mycket väl vara. Då min lättmotorcykel jag hade blev skrotad. Så i värsta fall är farsans gamla FZR skrotad också.

Det är inte så att fordon som syns tidigare än ca. 2006 är sånt ni sålt senare än just 2006?
Då blir det ju en notering i det digitaliserade registret 2006
Nej, det verkar inte vara någon klar koppling mellan tidpunkterna.
Ett fordon som jag köpte 1993 finns med, med både den föregående ägaren och mig, samt nästa ägare som övertog det 2003.
Så ibland verkar äldre information finnas med, men ibland inte.

Ser också att ägarhistoriken är omkastad på minst ett fordon för mig.
Det vill säga att ordningsföljden inte är rätt på ägarna, så det kanske är någon halvtrött sommarjobbare som scannat in dokumenten?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT