Leta rätt på farsans gamla FZR 1000?

Riksarkivet sköter f.d. Vägverkets register, jag hade ringt dem och frågat om de kan få fram uppgifter via ett personnummer.

Intressant.
Jag ser vissa fordon från 1993, men saknar vissa fordon som jag ägt senare?
Men det verkar vara så att om det är skrotat så syns det inte.
Och inte heller om det är exporterat, och på så vis förlorat sitt svenska regnummer.
Men när jag söker på en Volvo 240 som jag ägde mellan 1987 och 2001 så står det ”okänd brukare”?
Det resonemanget stämmer inte. För mig visas en tidigare bil som skrotat, och ägs av en bildemontering. En annan bil (en V70) är inte en bil, utan en traktor, som också den är skrotat och ägs av en bildemontering. En av mina sålda motorcyklar är exporterad.

En bil som jag köpte 1996 är med, men jag har köpt bilar efter den som inte är med. Men denna gamla bil som jag ser ägde jag i 23 år, det har nog nåt med nåt brytdatum att göra vid senare ägarbyte eller nåt.

Det resonemanget stämmer inte. För mig visas en tidigare bil som skrotat, och ägs av en bildemontering. En annan bil (en V70) är inte en bil, utan en traktor, som också den är skrotat och ägs av en bildemontering. En av mina sålda motorcyklar är exporterad.

En bil som jag köpte 1996 är med, men jag har köpt bilar efter den som inte är med. Men denna gamla bil som jag ser ägde jag i 23 år, det har nog nåt med nåt brytdatum att göra vid senare ägarbyte eller nåt.
Samtidigt är det lite kul att kolla gamla bilar som jag har ägt. Min första bil (SAAB V4) har bytt upp sig och är nu en Camaro Z28... :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT