Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De kan de ju också vara iofs, man blir ju smått orolig över de minstaVar inte röken kondensvatten som ångade bort?
KondensDe kan de ju också vara iofs, man blir ju smått orolig över de minstaröken hade ingen speciell färg vad jag såg iallafall
Det har jag faktiskt inte gjort, bra tips!Jag tydliggör att jag är inget proffs, men en fråga: Har du gjort en så enkel sak som att kolla försiktigt på krökarna på motorn vid uppstart om de blir lika varma?
Alternativt med en lasertermometer.
Aldrig använt en själv men tycker det är en finurligt smart sak.
Frågan om ventilspel vs kompressionsprov så skulle jag kortfattat säga: -obetydligt, om du har ventilerna ställda inom spec.

Tack ska kika på de
Enligt boken ska de vara ca 190psi till 215psi så ligger ju under normalt värde men de bör inte diffa mer än 15psi mellan cylindrarnaVidare: gällande kompprovet, om det är korrekt utfört så ska de där siffrorna räcka för att motorn ska "gå"
Möjligen kan jag tycka spontant att de ligger en aningen lågt, men det är ju ändå en gammal hoj. Åtminstone är det så jag föreställer mig. Det är ändå en R1a. Men jag vet inte så lyssna inte på det.
Vad säger boken? Brukar dock vara en ganska stor acceptans från lägsta värde till högsta värde. Det man inte vill ha är flera Bars skillnad mellan cylindrarna.
Vad uppger de för sk "service limit"?Enligt boken ska de vara ca 190psi till 215psi så ligger ju under normalt värde men de bör inte diffa mer än 15psi mellan cylindrarna![]()
Om man är seriös när man rengör/synkroniserar, kan man få motorn att gå rent även vid 800 rpm....Min tomgång ligger runt 1800 varv medans den ska ligga runt 1050-1300 varv, provade justera ner den då var de som att den ville dö. Någon skrev att ta isär förgasarna, funderar på att göra det & blåsa ur alla munstycken och notera storlekarna...
De står inte i boken, men googlar jag står det att 160 psi är bra & att 120psi är service limit så ingen aning vad man ska troVad uppger de för sk "service limit"?
Kul att veta för skojs skull.
Ah precis ska prova att göra rent förgasarna och synka förgasarna och kanske skruva luftskruven 0.5 varv ut, testar en sak i taget tänker jag. Sen tänkte jag prova spraya startgas vid insugsgummina/förgasargummina för att se om de läckerOm man är seriös när man rengör/synkroniserar, kan man få motorn att gå rent även vid 800 rpm.
Luftmunstycken kan du blåsa rena, bränslemunstyckena behöver borras/brotschas.
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |