Tändstift Yamaha R1 2001

Jag ställer mig tveksam till den, moderna förgasare innehåller en del plastdelar.
Jag brukar använda Brake Cleaner.
Och om du bestämmer dig för ett förgasarkit, se till att kolla upp bränsleförsörjningen och allt som sitter  innan förgasarna.

Jag har aldrig hållit på med en sådan här förgasarhoj själv men du har säkert någon typ av soppakran med sil och sedan ett externt bränslefilter. Är dessa igenkleggade lär inte en förgasarrengöring hjälpa.

Sen sitter det väl en sådan där (vet inte vad de kallas) enklare typ av bränslepump (ej roterande) på dessa?

Hade en 90-tals GSXR med förgasare, men ingen pump på den och jag behövde aldrig ta isär några förgasare. Men jag ångrar att jag sålde den. Hade varit kul nu på gamla dar att gå igenom förgasarna.

Skulle citera TS, sorry iceice!

Och om du bestämmer dig för ett förgasarkit, se till att kolla upp bränsleförsörjningen och allt som sitter  innan förgasarna.

Jag har aldrig hållit på med en sådan här förgasarhoj själv men du har säkert någon typ av soppakran med sil och sedan ett externt bränslefilter. Är dessa igenkleggade lär inte en förgasarrengöring hjälpa.

Sen sitter det väl en sådan där (vet inte vad de kallas) enklare typ av bränslepump (ej roterande) på dessa?

Hade en 90-tals GSXR med förgasare, men ingen pump på den och jag behövde aldrig ta isär några förgasare. Men jag ångrar att jag sålde den. Hade varit kul nu på gamla dar att gå igenom förgasarna.

Skulle citera TS, sorry iceice!
Så en rekommendation är att skruva bort kran och kolla silen? Kan man kolla bränslefiltret om den är igenkläggad, hur isåfall? Bara kolla ifall man ser någon smuts? (Är ett genomskinligt filter)

Jag är osäker om bränslepumpen de har jag tyvärr ingen koll på.

Jag har tagit isär förgasarna nu och rengjort alla kanaler & sprayat med brakeclean och blåst ur med tryckluft. Även gjort så på main jet & pilot jet, och många av dessa var igenkläggade. De var originalstorlek så pilot hade 17.5 & main 130. För övrigt såg det hyfsat rent ut förutom bakom membranet. Alla flottörer var fina ingen bensin i sig.

IMG_2410.jpegIMG_2411.jpegIMG_2413.jpegIMG_2414.jpegIMG_2415.jpegIMG_2416.jpegIMG_2422.jpegIMG_2421.jpegIMG_2420.jpeg

Så en rekommendation är att skruva bort kran och kolla silen? Kan man kolla bränslefiltret om den är igenkläggad, hur isåfall? Bara kolla ifall man ser någon smuts? (Är ett genomskinligt filter)

Jag är osäker om bränslepumpen de har jag tyvärr ingen koll på.

Jag har tagit isär förgasarna nu och rengjort alla kanaler & sprayat med brakeclean och blåst ur med tryckluft. Även gjort så på main jet & pilot jet, och många av dessa var igenkläggade. De var originalstorlek så pilot hade 17.5 & main 130. För övrigt såg det hyfsat rent ut förutom bakom membranet. Alla flottörer var fina ingen bensin i sig.

View attachment 526439View attachment 526440View attachment 526441View attachment 526442View attachment 526443View attachment 526444View attachment 526445View attachment 526446View attachment 526447
Vill också bara tacka er i den här gruppen att ni skrev ärligt & sa att den gick dåligt & rekommenderade förgasarrengöring etc. Nu väntar jag på att få hem delar till förgasarna sen hoppas jag den går bra efter det, sen är de synkning kvar 😊

Jag brukar bara byta de i förebyggande syfte.
Innan man ser smuts i dem.

Vet inte vilken modell av filter du har men gissar att det är något liknande jag har på Busan. Sitter inget externt original på den men jag har ett eftermonterat eftersom jag har uppdaterat med extern större bränslepump.

Det säljs fortfarande mycket dynga så kolla upp att du får ett som verkligen tål bensin.
Yamaha OEM är väl bäst, eller säkrast snarare.

Jag gav typ 100-150 kr kanske för mitt senast jag bytte för 1,5 år sedan. Köpte via någon finsk nätbutik tror jag.

...sprayat med brakeclean och blåst ur med tryckluft. Även gjort så på main jet & pilot jet, och många av dessa var igenkläggade. De var originalstorlek så pilot hade 17.5 & main 130...
Var det nå't liv i lågfartsmunstycken? När de är så små, är det inte ovanligt att det blir tvärstopp.

Det är inte ofta man får ett tack, när man tjatar.:fyllisar
Kan ju också vara så att detta är enbart ett tack för uppmärksammandet av skitmikrofonen i kameran 🤣

Seriöst så tyckte iaf jag att det lät lite som 3 och 3,5 cylinder till och från. Eller totalt osynkad.

Synd att inte TS gasade på lite mer så man fick höra på ett något högre varvtal.

Var det nå't liv i lågfartsmunstycken? När de är så små, är det inte ovanligt att det blir tvärstopp.
Typ samtliga var de skit i, även huvudmunstyckena var skitiga.
Det där var onormalt skitigt, har man kör den utan luftfilter?
eller är det oljeavskiljaren i vevhusventilationen som inte fungerar som det är tänkt?
Efter lite googlade om det så fick jag fram en som hade likadant som mig och dem trodde i det forumet att de berodde på (nålsätet) eller vad det heter, den är i plast. Men de fanns inga rester någonannanstans förutom under membranet
Det är inte ofta man får ett tack, när man tjatar.:fyllisar
haha :D
Kan ju också vara så att detta är enbart ett tack för uppmärksammandet av skitmikrofonen i kameran 🤣

Seriöst så tyckte iaf jag att det lät lite som 3 och 3,5 cylinder till och från. Eller totalt osynkad.

Synd att inte TS gasade på lite mer så man fick höra på ett något högre varvtal.
Haha vilken tur jag köpt mikrofon nu då XD

Körde med hojen i lördags och provade vrida på och den stack på bra, sen är det här första R1an jag har så har ingen aning hur dem ska gå egentligen. Men ska bli kul och få ihop hojen och se hur den går när den är synkad och går som den ska :)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...