Tändstift Yamaha R1 2001

Ne de har jag faktiskt inte har heller inte hållt på så mycket med stjärnskruv men

Ja luftskruven stod 2.5 varv när jag köpte hojen och det är vad de står i manualen så har den ställd på de nu med & alla munstycken är original storlek.

Ja känns som jag behöver läsa på lite om bits, vet någon var man kan köpa jis mejslar? Googlade men hittade bara att beställa..
ja, tänkte de också att man kanske inte behövde ett helt kit men hittade inte dem skruvarna separat & eftersom dem är lite rundade ville jag ha nya :)
Du gynnar Grandell på forumet. Han har.

Brukar ställa in 2 1/4 varv nr 14 som grund om jag inte vet
Jo, alla mejslar känns ju som att dom passar. Alla rundade rundade hårt skruvade kåpskruvar, bromsvätskehållare, förgasare är oftast med fel mejsel/bits. Philips, pz samt Jis finns att läsa om. PZ tror jag är nån europeisk variant och lite spetsigare i toppen(?). På japshojjar använder man jis.
Renoveringskit är väl kanske bra, men brukar oftast vara ett lite onödigt köp känner jag. Haft hittills 67 hojjar att rackla med och det är väl nr20 det enda jag köpt till förgasarna(till en FZ600). Ofta lågfartsmunstyckena(microhål) som ärjar. På min 98:a var det iallafall så, rensade med högtalarkabel.

Dock, just nu står den i garaget och väntar på inspiration(varit lite vilsen efter att hänt lite tokigheter i livet så inte orkat ta tag i det). O-ringarna mellan förgasarna började spruta soppa när jag skulle ta ut den en vinter, så det får väl bli en andra gång i livet att handla :-) (använt min bara som vinterhoj)
Bra, äntligen en Förgasar-Guru i tråden som kan hjälpa pojken

Tacksam för alla svaren & tipsen man får i det här, kul att de finns ett forum där folk med enorm kunskap delar med sig när man stöter på patrull! Tänker att jag kollar ifall jag har original verktygssatsen annars får jag beställa hem jis verktyg, för rundade skruvar är inte alls kul, speciellt inte de man ser :( Tanken är ju ändå att få den här R1:an att gå som den ska och sen kan man börja ta det kosmetiska sen, kanske räcker med en liten polering och byta några skruvar. Har ju ändå bytt hjullager fram/packboxar i framgaffel/justerat ventilerna/besiktat och nu renovera förgasarna sen blir de synka förgasarna sen förhoppningsvis är man hemma!

Återkommer efter jag fått hem renoveringskittet och bytt de ifall hojen går bättre eller ej :) Nu börjar dem sopa gatorna här så man vill ju få de här klart så fort som möjligt :D

Tacksam för alla svaren & tipsen man får i det här, kul att de finns ett forum där folk med enorm kunskap delar med sig när man stöter på patrull! Tänker att jag kollar ifall jag har original verktygssatsen annars får jag beställa hem jis verktyg, för rundade skruvar är inte alls kul, speciellt inte de man ser :( Tanken är ju ändå att få den här R1:an att gå som den ska och sen kan man börja ta det kosmetiska sen, kanske räcker med en liten polering och byta några skruvar. Har ju ändå bytt hjullager fram/packboxar i framgaffel/justerat ventilerna/besiktat och nu renovera förgasarna sen blir de synka förgasarna sen förhoppningsvis är man hemma!

Återkommer efter jag fått hem renoveringskittet och bytt de ifall hojen går bättre eller ej :) Nu börjar dem sopa gatorna här så man vill ju få de här klart så fort som möjligt :D
Jag har också ett original verktygset kvar i Busan, men kvaliten är inget vidare.

Nödverktyg. Så gynna Grandell, det ska nog jag göra.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage