Sydskanes EMSE

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
I detta fall så siktar jag på kritik. Inkomstbortfall är jag inte så intresserad av i detta fallet då jag VILL HA FLER SOM KÖR HOJ RR. Det var ett exempel.
Som svar på din senare fråga. Om man kan sälja samma sak 2 ggr tjänar man dubbelt så mycket pengar (eller mer om man lägger på efteranmavg) eller hur räknar du?

nästa tråd som skapa´s på sporthoj kommer heta, "Sydskånes sålde min plats men tog ändå betalt av mig"

Det finns tyvärr väldigt många sidor av det hela, det har varit på tal tidigare.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Enkelt löser man det såhär (fan snart har jag löst alla HELT OLÖSBARA PROBLEM på någon timme) om någon avanmäler sig eller någon tar över någons plats är det sjukt enkelt! Resten är mer krångel än vad det ger tillbaka.

20 h innan körningen börjar kan man byta/sälja.. tidigare hade vi 3 dagar (eller om det var 1 vecka)
Men allt skulle bli så bra om man kunde avboka sig fram till 1 dygn innan men nu är inte det heller bra nog. :4skrika
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Som sagt skickar faktura till er sen...
Precis lagom att stänga bokningen då! Ingen motsägelse till mitt förslag ovan!

?? du menar att du helt plötsligt ska ha betalt för något som alla i föreningen gör ideellt... med andra ord var du inte rätt person för det jobbet heller.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
nästa tråd som skapa´s på sporthoj kommer heta, "Sydskånes sålde min plats men tog ändå betalt av mig"

Det finns tyvärr väldigt många sidor av det hela, det har varit på tal tidigare.

Som sagt om man vill krångla till allting så går det! Drama Queen här med! Funkar på alla ställen i hela Sverige men tydligen inte i Skåne?
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
20 h innan körningen börjar kan man byta/sälja.. tidigare hade vi 3 dagar (eller om det var 1 vecka)
Men allt skulle bli så bra om man kunde avboka sig fram till 1 dygn innan men nu är inte det heller bra nog. :4skrika

Allt blir inte rätt från början och att döma av era kommentarer är jag inte det minsta förvånad. Lösningsfokusering och förbättring borde vara nyckeln hos er (och alla andra som har förening/verksamhet/företag
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
?? du menar att du helt plötsligt ska ha betalt för något som alla i föreningen gör ideellt... med andra ord var du inte rätt person för det jobbet heller.

Jag skulle aldrig vilja jobba med så stelbenta människor runt mig så nej jag är definitivt fel person!!!
Jag har inte gjort något jobb alls förutom löst alla era OMÖJLIGA problem på uppstuts och på några minuter/timmar! Detta görs enkelt genom att vara lösningsfokuserad! Du har inte haft ett enda inlägg som varit lösningsorienterat eller förstående/konstruktivt!
 
Last edited:
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Ja visst kan man alltid fortsätta att göra som man alltid gjort. Varför utveckla förbättra förfina?
:glömdet

Förfinat och utvecklat har man gjort varje år,om man gjort undantag för dig hade alla som inte fått chans innan till undantag blivit förbannade,och trott detta berott på din stjärnstatus som pro superbike förare och det hade knapast gynnat någon,speciellt inte sydskanes emse.
Obs!Har absolut inget personligt emot dig Masen,och inget emot pro superbike i heller!
micke
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Har absolut ingenting emot dig heller och respekterar din åsikt! Men jag hatar verkligen att få ett Nej vad man än frågar och säger. Uppenbarligen finns det ju inte en 100% formulering som gör dom bakbundna i detta fallet heller. Däremot tror dom att dom haft det och har tydligen alltid gjort på samma sätt (åtminstone väldigt länge). Det hade varit så jäkla enkelt att inse att detta är fel av dom (vilket flera av dom också tycker) och eftersom det är fel och det är luddigt skrivet kan vi nu ändra alt göra ett undantag (gäller inte bara mig!). Hade aldrig behövts dras så långt!

Kanske skall förtydliga att undantaget menade jag skulle gälla alla tills stadgarna skrivits om.
Förfinat och utvecklat har man gjort varje år,om man gjort undantag för dig hade alla som inte fått chans innan till undantag blivit förbannade,och trott detta berott på din stjärnstatus som pro superbike förare och det hade knapast gynnat någon,speciellt inte sydskanes emse.
Obs!Har absolut inget personligt emot dig Masen,och inget emot pro superbike i heller!
micke
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Varför överhuvudtaget åka utomlands när det redan finns bra banor i Sverige..??
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Varför överhuvudtaget åka utomlands när det redan finns bra banor i Sverige..??

När du säger så,så bevisar det en sak,du har aldrig kört utomlands,en upplevelse du sent lär glömma,efter det inser du att standarden på de svenska banorna är,för att uttrycka sig milt sagt måttliga.Har dock inget emot våra svenska banor,klara favoriter är Knutstorp och Anderstorp.:)
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Well, jag kan tycka så här faktiskt: Pro Superbike är kungaklassen i ett döende RR-Sverige, vi har en Pro Superbike-pilot som vill testa om han kan ställa upp i en tynande tillställning som vi verkligen behöver.

LÖS PROBLEMET, hjälp RR-Sverige överleva sig själv. Ja, det kan säkert bli tjafs om att 'är en Pro Superbike-förare mer värd än Kalle Karlsson som kör lite för att det är kul' och _JA_, det tycker jag. Faktiskt.

Tråden hade kunnat bli tvärtom: "SSEMSE hjälpte mig att testa ett par pass inför avslutningen på Knutstorp, handen höll och jag kan nu ställa upp i finalen, TACK SSEMSE!!".

Gäller såklart mest om man uppfyller gällande banregler för antal förare på banan samtidigt bör väl inte överskridas ever men annars, herregud. Vi är få, vi är döende och vi är snart utdöda, vi behöver kanske inte ha ihjäl oss själva.

Nu är jag säkert inte välkommen till Skåne och av SSEMSE men.. jag åker ändå bara på arrangemang av LMS för de brukar försöka lösa problem som uppkommer till allas fördel och lyckas bra med det. Fler i Sverige borde ta intryck av LMS, tycker jag. :)
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Har kört med EMSE 7-8 gånger och ser redan fram mot nya bandvagnar med EMSE 2013.
Alltid trevliga och alltid bra arrangerat.
Fortsätt med det bra arbetet.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84

Smagatusk

Guest
20 h innan körningen börjar kan man byta/sälja.. tidigare hade vi 3 dagar (eller om det var 1 vecka)
Men allt skulle bli så bra om man kunde avboka sig fram till 1 dygn innan men nu är inte det heller bra nog. :4skrika

Men varför inte skippa tidsgränsen för bokning helt och bara höja priserna till det dubbla om man väljer att boka sista dagen? Om det är ett problem för er att hantera kontanter så kan man väl ha en laptop på plats så att man kan betala via internet?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Well, jag kan tycka så här faktiskt: Pro Superbike är kungaklassen i ett döende RR-Sverige, vi har en Pro Superbike-pilot som vill testa om han kan ställa upp i en tynande tillställning som vi verkligen behöver.

LÖS PROBLEMET, hjälp RR-Sverige överleva sig själv. Ja, det kan säkert bli tjafs om att 'är en Pro Superbike-förare mer värd än Kalle Karlsson som kör lite för att det är kul' och _JA_, det tycker jag. Faktiskt.

Tråden hade kunnat bli tvärtom: "SSEMSE hjälpte mig att testa ett par pass inför avslutningen på Knutstorp, handen höll och jag kan nu ställa upp i finalen, TACK SSEMSE!!".

Gäller såklart mest om man uppfyller gällande banregler för antal förare på banan samtidigt bör väl inte överskridas ever men annars, herregud. Vi är få, vi är döende och vi är snart utdöda, vi behöver kanske inte ha ihjäl oss själva.

Nu är jag säkert inte välkommen till Skåne och av SSEMSE men.. jag åker ändå bara på arrangemang av LMS för de brukar försöka lösa problem som uppkommer till allas fördel och lyckas bra med det. Fler i Sverige borde ta intryck av LMS, tycker jag. :)

Jag håller med till 100%
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Well, jag kan tycka så här faktiskt: Pro Superbike är kungaklassen i ett döende RR-Sverige, vi har en Pro Superbike-pilot som vill testa om han kan ställa upp i en tynande tillställning som vi verkligen behöver.

LÖS PROBLEMET, hjälp RR-Sverige överleva sig själv. Ja, det kan säkert bli tjafs om att 'är en Pro Superbike-förare mer värd än Kalle Karlsson som kör lite för att det är kul' och _JA_, det tycker jag. Faktiskt.

Tråden hade kunnat bli tvärtom: "SSEMSE hjälpte mig att testa ett par pass inför avslutningen på Knutstorp, handen höll och jag kan nu ställa upp i finalen, TACK SSEMSE!!".

Gäller såklart mest om man uppfyller gällande banregler för antal förare på banan samtidigt bör väl inte överskridas ever men annars, herregud. Vi är få, vi är döende och vi är snart utdöda, vi behöver kanske inte ha ihjäl oss själva.

Nu är jag säkert inte välkommen till Skåne och av SSEMSE men.. jag åker ändå bara på arrangemang av LMS för de brukar försöka lösa problem som uppkommer till allas fördel och lyckas bra med det. Fler i Sverige borde ta intryck av LMS, tycker jag. :)
sege, jag kan garantera att du är hjärtligt välkommen både till Skåne och till Sydskanes Emse! Du kan t.o.m få ta med dig Mattias...

Jag gillar verkligen RR och har själv kört ERF två säsonger tävlandes för Sydskanes Emse men jag kan ändå inte förstå varför en förening som enbart sysslar med bandagar (vi är anslutna till SVEMO bl.a. av försäkringsmässiga skäl) skall vara den räddande ängeln för svensk Road Racing?

Sen har jag en reflektion, jag tror tyvärr inte gemene bandagsdeltagare är överdrivet imponerad av våra PRO-Superbikeförare. Hänsyn och Omdöme har inte varit de mest framträdande egenskaperna bland vissa av de som dykt upp på våra körningar och i de flesta av våra medlemmars ögon tror jag definitivt Kalle Karlsson värderas lika högt som någon PRO-Superbikeförare.

I fredags var jag på plats och jag är ansvarig för våra Depåchefer samt vår buller- och skamkärregrupp och jag kan säga att vi kunde haft en tråd som sa "Sydskanes Emse och Ring Knutstorp sabbade alla PRO Superbikeförares chanser att testa inför STCC finalen".

Jag tänker då på bullernivåerna som uppenbarligen helt och hållet ignorerades av de som körde i vit grupp. Vi hade ständigt 105- 110 dB vid förbifart och upp till 80 dB hos närmsta granne men vi informerade och överlät beslutet om att svartflagga i stort sett alla i vit grupp till banägaren. Vi ville inte bli det svarta fåret denna gång då SVEMO och hela RR Sverige uppenbarligen gett upp i frågan (bekräftat av Andreas Mårtensson på plats). Så att kalla oss stelbenta är inte riktigt rätt.

Sen undrar jag om du på fullt allvar tror att tråden "SSEMSE hjälpte mig att testa ett par pass inför avslutningen på Knutstorp, handen höll och jag kan nu ställa upp i finalen, TACK SSEMSE!!" någonsin skapats?

Det tror inte jag, vi är alla snabba på att gnälla och klaga men beröm är det väldigt tunt med.

Styrelsen följde reglerna som föreningen har, de må vara kassa och uråldriga, men de är de vi har just nu.
Otur för Björn som person och det är givetvis skit för honom men helt rätt ur förenings- och rättviseperspektiv.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SSEMSE är en kanonbra förening, men lite flexibilitet skadar aldrig, bra kan bli ännu bättre.

:krama
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag skulle aldrig vilja jobba med så stelbenta människor runt mig så nej jag är definitivt fel person!!!
Jag har inte gjort något jobb alls förutom löst alla era OMÖJLIGA problem på uppstuts och på några minuter/timmar! Detta görs enkelt genom att vara lösningsfokuserad! Du har inte haft ett enda inlägg som varit lösningsorienterat eller förstående/konstruktivt!
Björn, du har inte löst ett enda av föreningens problem då du faktiskt inte har full insikt var problemen ligger.

Du har däremot highlightat ett problem som alla som kör med Sydskanes Emse regelbundet är medvetna om. Problemet har dessutom diskuterats på mer än ett årsmöte, du kan själv läsa våra årsmötesprotokoll. Om det nu varit så enkelt som du säger, tror du inte då att det redan varit löst? De som sitter i styrelsen och på annat sätt är inblandade i föreningens verksamhet är inga kålhuvuden. De flesta har precis lika ansvarsfulla och viktiga jobb som du har och erfarenheter från många branscher / företag och organisationer så snälla dissa inte dem innan du vet vad de sysslar med.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Som sagt om man vill krångla till allting så går det! Drama Queen här med! Funkar på alla ställen i hela Sverige men tydligen inte i Skåne?

? jag kommer sitta på årsmötet så lägg ner en massa skitsnack och kom med svar på mina frågor så kanske vi kan få till en framtida lösning,
 
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top