Sydskanes EMSE

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Har ingen aning. Och avsikten med mitt inlägg var absolut INTE att antyda detta, sorry om jag var otydlig. Tvärtom fattar jag inte varför detta är en Highsider-nyhet; Sydskanes kör en bandag, Björn får inte köra och är sur för detta. Tråkigt för han men var är nyheten? På vilket sätt angår detta sveriges RR-förare?:va
Jag svarade på det du skrev här Mossberg...
Vad är intressant/inte intressant som sagt.
Sedan skrev jag inlägget med en :) vilket på ungdomars språk betyder lite på skoj/inte så allvarligt. Om du tar med det i beräkningen och läser det jag skrev ovan igen, så förstår du med dina 6 års högskoleutbildning! :). (Där kom smileyn igen). :tummenupp
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag svarade på det du skrev här Mossberg...
Vad är intressant/inte intressant som sagt.
Sedan skrev jag inlägget med en :) vilket på ungdomars språk betyder lite på skoj/inte så allvarligt. Om du tar med det i beräkningen och läser det jag skrev ovan igen, så förstår du med dina 6 års högskoleutbildning! :). (Där kom smileyn igen). :tummenupp

OK!:tummenupp

I vilket fall så är allt fixat; jag har ringt runt lite och allt är klart!:tummenupp Via Jokim Wiedesheim, tävlingsledare Magnus Öhrström och Bob Huzell så är det ordnat så att DU kan åka ner till Ring Knutstorp och testa om din hand håller eller ej. Du kan alltså köra första kvalet och sedan säga "Nej, det funkar inte" och få startavgiften tillbaka.
Frågor på detta ställs till Joakim Wiedesheim på 0709423993.
Varsågod!:)
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Fy fan va du är bra! :) :tummenupp

OK!:tummenupp

I vilket fall så är allt fixat; jag har ringt runt lite och allt är klart!:tummenupp Via Jokim Wiedesheim, tävlingsledare Magnus Öhrström och Bob Huzell så är det ordnat så att DU kan åka ner till Ring Knutstorp och testa om din hand håller eller ej. Du kan alltså köra första kvalet och sedan säga "Nej, det funkar inte" och få startavgiften tillbaka.
Frågor på detta ställs till Joakim Wiedesheim på 0709423993.
Varsågod!:)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Va?
Är du seriös?
Du är fan bäst Mossberg!!!

TACK!!!

/(Han som själv glömde ledordet LÖSNINGSFOKUSERAD!!!
Skyldig dig några öl Mossberg!!!
OK!:tummenupp

I vilket fall så är allt fixat; jag har ringt runt lite och allt är klart!:tummenupp Via Jokim Wiedesheim, tävlingsledare Magnus Öhrström och Bob Huzell så är det ordnat så att DU kan åka ner till Ring Knutstorp och testa om din hand håller eller ej. Du kan alltså köra första kvalet och sedan säga "Nej, det funkar inte" och få startavgiften tillbaka.
Frågor på detta ställs till Joakim Wiedesheim på 0709423993.
Varsågod!:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du är fan bäst Mossberg!!!

JAG vet, men det är kul att restan av världen börjar se ljuset också!:) KUL att det löste sig, ring Joakim med en gång och få eget ord på detta innan de ändrar sig!
Lycka till!:tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Säger det återigen, Mozz är GUD... dock fick jag ringa och tomgånghota honom innan han kopplade in hjärnan ;-)
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Gammal är älst. därför du alltid kommer vara snyggare vackrare och smartare MOZZ!:krama
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Va?
Är du seriös?
Du är fan bäst Mossberg!!!

TACK!!!

/(Han som själv glömde ledordet LÖSNINGSFOKUSERAD!!!
Skyldig dig några öl Mossberg!!!
Jättebra lösning och nu är det helt plötsligt inte Sydskanes Emses fel om du missar rejset alltså? Kanon! ;)
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
som sagt ibland e han bra snygg den där mozz bra jobbat :rock
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Skillnaden på dig om mig är att jag haft lösning på ALLA dina frågor!
Men du har inte sett någonting positivt alls i att lösa problemen!

? du gör mig mer o mer förbryllad!
Jag kan inte sitta på årsmötet o säga en sak o sen inte kunna argumentera för det.
De saker jag frågar dig om är väldigt möjliga senario och många av dem har redan inträffat, därför vill jag ha dina fantastiska svar på hur de kan lösas.
Vem vet du kanske har en lösning inom räckhåll men just nu säger du bara att du har löst allt men inte svarat seriöst på någon av mina frågor.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
hmm har dom som "jobbar" i FÖRENINGEN betalt när dom flaggar, kör skamkärra, depåchef kör som instruktör mm ?

trodde att föreningsverksamhet är idiellt arbete !!


vilket som, om det t.ex finns 10 lediga/osålda platser på varje körning
så kan jag sitta sälja de 9 åt föreningen på varje körning, så ger föreningen mig den sista platsen för "jobbet" Deal ?

Nä du missförstod mig, masen sa att han kunde ta 3000kr per gång för att sköta det så undra jag om han då var gratis och på plats när det regna med och ingen efteranmälde sig.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag tycker vi är nere på hårklyverier nu och faktiskt anar jag en ovilja att verkligen vilja lösa problemen. Det verkar ju inte vara ett så tokigt förslag att ha en dator på plats, eftersom du inte sågade idén rakt av? Skulle uppkopplingen strula nån gång kanske man skulle JUST DEN GÅNGEN kunna göra ett undantag att ta emot kontanter.

Och frivilliga? Stäng drop-in en halvtimme före första passet. Det sitter ju alltid 2-3 man vid inskrivningen, eller hur?

Jag tycker det är ett skitbra förslag som dessutom redan har varit uppe på något av våra möte och vänt tidigare.

Och kontanthanteringen vill jag minnas att man vill komma ifrån på plats just för bla risken för att pengar försvinner, rån, någon ska åka till banken för att sätta in pengarna och de är väl inte direkt kända för sina öppettider och frivilliga att göra detta var inte lätta att hitta
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skönt att allt löste sig till slut.

Har suttit på jobb och tänkt på detta hela dagen.

Och faktiskt kommit på lösningen på detta inför nästa år:banana.

Björn vill köra:rock

Björn har ideer:tummenupp

Björn bor inte nämnvärt långt borta om man ser det rent tidsmässigt, motorväg hela vägen ner nästan, tar nog inte nämnvärt längre tid än många andra att ta sig ner till varken Sturup eller knudan.

Björn är otroligt "LÖSNINGSFOKUSERAD":Bugar

Björn har ett stort intresse för hur SSEMSE skall sköta sig:brinnerupVilket är bra, han fixar bort buller och förbetalningskrav och allt annat tjaffs på ett kick.

Utöver detta så tror jag att han kommer att vara med på alla vintermöten styrelsen har för att få ihop allt, och tar bort allt dumt som arbetats fram sen starten:glömdet

Om SSEMSE bara gör ett litet avsteg och låter Björn bli en sen medlem så har ni ju ett ypperligt ämne till styrelsen inför nästa år, för du ställer väl upp på detta Björn?

Men vad fan vet jag, jag kör ju knappt inte jag bara står där och försöker få hem folk hela.
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Men alltså om mathaket kan ta betalt med kort så måste det finnas NÅGON uppkoppling på stället!


Du har aldrig varit på Knudan märker jag.

Den som ens tror att detta inte diskuterats är faktiskt ....

Det är mer eller mindre total radioskugga i den hålan.

Sturup funkar.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu är du ju ung:krama

Men det fanns och finns nått som heter FAST TELEFONI.

Och det har inte SSEMSE på varken Sturup eller Knudan.
 

Rainersv

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Nära havet Skåne
Hoj
Ducati 1098R 08 Ducati 1098s 08 Husaberg FE450 08
Jag har bara kört med er 30-40 gånger på knudan jag har nät eller prata med Magnus dom har wifi
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top