Sydskanes EMSE

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag skulle aldrig vilja jobba med så stelbenta människor runt mig så nej jag är definitivt fel person!!!
Jag har inte gjort något jobb alls förutom löst alla era OMÖJLIGA problem på uppstuts och på några minuter/timmar! Detta görs enkelt genom att vara lösningsfokuserad! Du har inte haft ett enda inlägg som varit lösningsorienterat eller förstående/konstruktivt!

Du har löst problemen för dig själv, inte för föreningen, det behövs tex fortfarande någon som sitter och taremot efterbetalningarna på bandagen.
Min följd fråga är om du kan tänka dig att göra det för 3000kr /körning .
Kan du då tänka dig att inte få betalt alls vid dåligt väder för att ingen efterbokar sig?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Well, jag kan tycka så här faktiskt: Pro Superbike är kungaklassen i ett döende RR-Sverige, vi har en Pro Superbike-pilot som vill testa om han kan ställa upp i en tynande tillställning som vi verkligen behöver.

LÖS PROBLEMET, hjälp RR-Sverige överleva sig själv. Ja, det kan säkert bli tjafs om att 'är en Pro Superbike-förare mer värd än Kalle Karlsson som kör lite för att det är kul' och _JA_, det tycker jag. Faktiskt.

Tråden hade kunnat bli tvärtom: "SSEMSE hjälpte mig att testa ett par pass inför avslutningen på Knutstorp, handen höll och jag kan nu ställa upp i finalen, TACK SSEMSE!!".

Gäller såklart mest om man uppfyller gällande banregler för antal förare på banan samtidigt bör väl inte överskridas ever men annars, herregud. Vi är få, vi är döende och vi är snart utdöda, vi behöver kanske inte ha ihjäl oss själva.

Nu är jag säkert inte välkommen till Skåne och av SSEMSE men.. jag åker ändå bara på arrangemang av LMS för de brukar försöka lösa problem som uppkommer till allas fördel och lyckas bra med det. Fler i Sverige borde ta intryck av LMS, tycker jag. :)

Eller så kan någon hjälpa trådskaparen att planera.... dvs sett till att boka honom så han kunde kört på denna körning minst 20h innan körningen startade? eller måste pro superbikförare inte ta ansvar för sig själv? kan man inga till banken också och säga jag är superbikförare och till helgen ska jag köra tävling så jag kan inte betla av mina lån denna månaden för de pengarna behövs till tävligen?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Men varför inte skippa tidsgränsen för bokning helt och bara höja priserna till det dubbla om man väljer att boka sista dagen? Om det är ett problem för er att hantera kontanter så kan man väl ha en laptop på plats så att man kan betala via internet?

Hur ska man hantera att uppkopplingen felar väl på plats?
Och kan vi få någon frivillig som kommer varje körning och hanterar detta?
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Om du inte tror att det hade stått på Highsider att Masen kommer till start så har du fel! Du känner uppenbarligen inte mig alls. Jag är INTE den som brukar gå runt och gnälla och skälla! Om det är någonting jag brukar göra är det att ge cred till dom som förtjänar det!!!


sege, jag kan garantera att du är hjärtligt välkommen både till Skåne och till Sydskanes Emse! Du kan t.o.m få ta med dig Mattias...

Jag gillar verkligen RR och har själv kört ERF två säsonger tävlandes för Sydskanes Emse men jag kan ändå inte förstå varför en förening som enbart sysslar med bandagar (vi är anslutna till SVEMO bl.a. av försäkringsmässiga skäl) skall vara den räddande ängeln för svensk Road Racing?

Sen har jag en reflektion, jag tror tyvärr inte gemene bandagsdeltagare är överdrivet imponerad av våra PRO-Superbikeförare. Hänsyn och Omdöme har inte varit de mest framträdande egenskaperna bland vissa av de som dykt upp på våra körningar och i de flesta av våra medlemmars ögon tror jag definitivt Kalle Karlsson värderas lika högt som någon PRO-Superbikeförare.

I fredags var jag på plats och jag är ansvarig för våra Depåchefer samt vår buller- och skamkärregrupp och jag kan säga att vi kunde haft en tråd som sa "Sydskanes Emse och Ring Knutstorp sabbade alla PRO Superbikeförares chanser att testa inför STCC finalen".

Jag tänker då på bullernivåerna som uppenbarligen helt och hållet ignorerades av de som körde i vit grupp. Vi hade ständigt 105- 110 dB vid förbifart och upp till 80 dB hos närmsta granne men vi informerade och överlät beslutet om att svartflagga i stort sett alla i vit grupp till banägaren. Vi ville inte bli det svarta fåret denna gång då SVEMO och hela RR Sverige uppenbarligen gett upp i frågan (bekräftat av Andreas Mårtensson på plats). Så att kalla oss stelbenta är inte riktigt rätt.

Sen undrar jag om du på fullt allvar tror att tråden "SSEMSE hjälpte mig att testa ett par pass inför avslutningen på Knutstorp, handen höll och jag kan nu ställa upp i finalen, TACK SSEMSE!!" någonsin skapats?

Det tror inte jag, vi är alla snabba på att gnälla och klaga men beröm är det väldigt tunt med.

Styrelsen följde reglerna som föreningen har, de må vara kassa och uråldriga, men de är de vi har just nu.
Otur för Björn som person och det är givetvis skit för honom men helt rätt ur förenings- och rättviseperspektiv.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Om du läser alla mina inlägg vad gäller lösningar först!
Vart någonstans är problemet kvar! Ni visste ju inte ens själva vad som verkligen stod i era stadgar! Ni hade kunnat löst detta på plats utan problem (eller med 2 min jobb)
Som sagt alla lösningar finns i tråden. Varsågod!

Björn, du har inte löst ett enda av föreningens problem då du faktiskt inte har full insikt var problemen ligger.

Du har däremot highlightat ett problem som alla som kör med Sydskanes Emse regelbundet är medvetna om. Problemet har dessutom diskuterats på mer än ett årsmöte, du kan själv läsa våra årsmötesprotokoll. Om det nu varit så enkelt som du säger, tror du inte då att det redan varit löst? De som sitter i styrelsen och på annat sätt är inblandade i föreningens verksamhet är inga kålhuvuden. De flesta har precis lika ansvarsfulla och viktiga jobb som du har och erfarenheter från många branscher / företag och organisationer så snälla dissa inte dem innan du vet vad de sysslar med.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Hur ska man hantera att uppkopplingen felar väl på plats?
Och kan vi få någon frivillig som kommer varje körning och hanterar detta?

Hahaha du är så sjukt lösningsfokuserad! Hur hanterar man om månen skulle ramla ner eller om en alkis kör in med en bil på banan??
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Du har löst problemen för dig själv, inte för föreningen, det behövs tex fortfarande någon som sitter och taremot efterbetalningarna på bandagen.
Min följd fråga är om du kan tänka dig att göra det för 3000kr /körning .
Kan du då tänka dig att inte få betalt alls vid dåligt väder för att ingen efterbokar sig?
Inga problem alls! Snitt lönen kommer bli fantastisk!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
? jag kommer sitta på årsmötet så lägg ner en massa skitsnack och kom med svar på mina frågor så kanske vi kan få till en framtida lösning,

Skillnaden på dig om mig är att jag haft lösning på ALLA dina frågor!
Men du har inte sett någonting positivt alls i att lösa problemen!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Du har löst problemen för dig själv, inte för föreningen, det behövs tex fortfarande någon som sitter och taremot efterbetalningarna på bandagen.
Min följd fråga är om du kan tänka dig att göra det för 3000kr /körning .
Kan du då tänka dig att inte få betalt alls vid dåligt väder för att ingen efterbokar sig?

hmm har dom som "jobbar" i FÖRENINGEN betalt när dom flaggar, kör skamkärra, depåchef kör som instruktör mm ?

trodde att föreningsverksamhet är idiellt arbete !!


vilket som, om det t.ex finns 10 lediga/osålda platser på varje körning
så kan jag sitta sälja de 9 åt föreningen på varje körning, så ger föreningen mig den sista platsen för "jobbet" Deal ?
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Som medlem och instruktör är jag en del av Sydskånes. På det stora hela är jag stolt över min förening som i mitt tycke arrangerar kanonbra bandagar med en säkerhetsnivå man annars får åka på tävling för att uppleva.

I detta fallet känns det som något gick snett. Att man hjälps åt i depån för att så många som möjligt ska kunna komma ut på banan är en tradition som präglar stämningen både på bandagar och på tävlingar. Det är till stor del den stämningen som gör att blåbär som jag tycker att det är kul att åka ut och tävla ibland. Även om det inte går så bra på banan så är man bland vänner i depån.

Den andan är överlag rådande också i Sydskånes och det är så jag vill att min förening ska fungera.

Det är klart att detta hade gått att lösa! Men efter att ha läst inlägg om bullerdiskussioner med banägaren (inte kul när det behövs mitt under pågående körning) låter det som läget redan var allmänt pressat. Enklast då att luta sig mot regelverket.

Så här i efterhand kan vi konstatera att det inte blev bra och att det fanns en mängd möjliga lösningar som kunnat göra det möjligt att släppa in Masen. Lätt att vara efterklok och allra enklast för oss som inte ens var där att vara riktigt smarta.

Personligen skulle jag tycka det var skittråkigt om detta leder till att sveriges bästa väljer bort Sydskånes. Det är klart att vi vill ha er på körningarna. Vi får möjligheten att lära av de bästa och som instruktör får jag ju chansen att ligga före i två varv!

Jag ser fram emot ett konstruktivt årsmöte där vi ändrar de regler är onödigt stela, för sådana har vi några stycken att se över.

Snälla, kasta inte mer skit på varandra. Det låser bara positionerna och gör det svårare att hitta lösningar.

Henrik
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är bra att RR förare läser Highsider. Men Highsider är inte bara för RR förare. Utan för de som vill läsa om RR förare.

Alla sajter som skriver om Formel 1 är exempelvis inte exklusivt inriktade till att läsas av endast formel 1 förare, utan för alla som vill läsa om just formel 1..

Förstår du skillnaden?

Jag förstår jättemånga saker. Jag har sex års lyckade universitetsstudier bakom mig så ja, jag förstår jättemånga saker!
 

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Höör
Hoj
R6 2014
När jag läser sånt här tänker jag bara, var finns passionen?

Det kanske inte är så konstigt att RR är utdöende. När inte ens folk som själva kör hoj och arrangerar bandagar vill underlätta för en förare som kör i kungaklassen i Sverige.

Jag är själv medlem i klubben och jag har också velat överlåta min plats till en kompis vid några tillfällen när jag har varit skadad. Men detta gick inte och det blev ingen körning på min plats. Och det är väl ok om föreningen nu har dem reglerna men jag tycker det borde finnas undantag för elitförare.

Nästa säsong kör jag rookie 600 och tills jag själv kan klassa upp mig, kommer elitförarna att vara hjältar för mig! :tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Anledningen till att Björn inte ska starta i finalen är väl ändå ganska viktigt att ta upp?

Absolut! Och om det hade varit prio ett att redovisa det hade du kunnat skriva något i stil med:
- "Björn Masen kommer inte till start i i helgens final pga att han inte fått möjlighet att testa om handen håller. Tråkigt, men han tar nya tag och kommer förhoppningsvis tilbaka frisk och kry till 2013"

Men i din artikel verkar det viktigare att få Sydskanes att framstå i så dålig dager som möjligt, du låter Björn få stort spelrum och han citeras över stor yta. Och jag (och flera oinsatta som jag låtit läsa artikeln) får en klar känsla av att det varit viktigast för dig. Och att det var en angelägenhet för RR-sverige förstod inte jag

Men i det stora hela skriver helt lysande, det är kalas att du finns och gör det du gör, det är din site och du gör SÅKLART som du vill!:tummenupp
Men JAG förstår inte just detta!:)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
När jag läser sånt här tänker jag bara, var finns passionen?

Det kanske inte är så konstigt att RR är utdöende. När inte ens folk som själva kör hoj och arrangerar bandagar vill underlätta för en förare som kör i kungaklassen i Sverige.

Jag är själv medlem i klubben och jag har också velat överlåta min plats till en kompis vid några tillfällen när jag har varit skadad. Men detta gick inte och det blev ingen körning på min plats. Och det är väl ok om föreningen nu har dem reglerna men jag tycker det borde finnas undantag för elitförare.

Nästa säsong kör jag rookie 600 och tills jag själv kan klassa upp mig, kommer elitförarna att vara hjältar för mig! :tummenupp
Hej Rickard, du måste ha missat eller misstolkat syftet med Sydskanes Emse. Föreningen har i dagsläget inget alls att göra med svensk RR. Vi har däremot, precis som du själv beskriver dig, en skara som är passionerade RR piloter men det är inte det Sydskanes Emse handlar om. Alla är naturligtvis välkomna att köra, tro inget annat, men vi får inte glömma bort vad det hela handlar om. Bandagar, inte RR träning och därmed har föreningen som sådan ingen skyldighet ta extra ansvar för sportens utveckling.

Personligen har jag, precis som du, en passion för Road Racing och jag följer sporten med stort intresse men detta har inte med Sydskanes att göra.

Ur våra stadgar:

1 § Mål och medel
Föreningens målsättning är att verka för säkrare framförande av motorcyklar på såväl bana som landsväg. Detta avser föreningen åstadkomma genom ofta återkommande tränings- och utbildningstillfällen i ”Broms- och kurvtagningsteknik”. Föreningen avser bedriva verksamheten på någon av Sveriges motorsportanläggningar med tonvikt på södra delarna av Sverige. Alla personer är välkomna som medlemmar.
Föreningen skall även verka för anslutning till Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation, SMC. Dessutom anser föreningen att det är viktigt att stödja det arbete som SMC utför för vår sak.

Föreningen är en opolitisk och ideell organisation utan ekonomiska vinstintressen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Absolut! Och om det hade varit prio ett att redovisa det hade du kunnat skriva något i stil med:
- "Björn Masen kommer inte till start i i helgens final pga att han inte fått möjlighet att testa om handen håller. Tråkigt, men han tar nya tag och kommer förhoppningsvis tilbaka frisk och kry till 2013"

Men i din artikel verkar det viktigare att få Sydskanes att framstå i så dålig dager som möjligt, du låter Björn få stort spelrum och han citeras över stor yta. Och jag (och flera oinsatta som jag låtit läsa artikeln) får en klar känsla av att det varit viktigast för dig. Och att det var en angelägenhet för RR-sverige förstod inte jag

Men i det stora hela skriver helt lysande, det är kalas att du finns och gör det du gör, det är din site och du gör SÅKLART som du vill!:tummenupp
Men JAG förstår inte just detta!:)
Huvudet på spiken Herr Mozzberk! :tummenupp
 

Smagatusk

Guest
Hur ska man hantera att uppkopplingen felar väl på plats?
Och kan vi få någon frivillig som kommer varje körning och hanterar detta?

Jag tycker vi är nere på hårklyverier nu och faktiskt anar jag en ovilja att verkligen vilja lösa problemen. Det verkar ju inte vara ett så tokigt förslag att ha en dator på plats, eftersom du inte sågade idén rakt av? Skulle uppkopplingen strula nån gång kanske man skulle JUST DEN GÅNGEN kunna göra ett undantag att ta emot kontanter.

Och frivilliga? Stäng drop-in en halvtimme före första passet. Det sitter ju alltid 2-3 man vid inskrivningen, eller hur?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nej vet inte om det är mer intressant än att lösa om någon gammal gubbe som heter Mossberg i nedre delan av fältet heller ;)
Jag tror Rashid skriver detta eftersom det påverkar startfältet i Pro Superbike som skall vara Kungaklassen i Sverige (vilket kan diskuteras).
Eller vad tror du Mossberg?

Först och främst, vad har JAG med detta att göra????????????????????????????????????????:va

Ditt inlägg bemöter jag så här:
-Tja, vad som folk är intresserade av att läsa är svårt att VETA, här kan man oftast bara TRO. Det jag VET är hur många träffar olika profiler i RR-sverige haft på sina racerapporter här på SH:
Backlund från Knudan = 468
Masen från Sviestad = 321
Mozz från Sviestad = 3247
Mozz från Åsen = 2839
Mozz från Torpet = 2890

Så vad VET vi om hur intressanta du och jag är??? I själva verket???;)

Och om du nu är ute efter att vara lite tyken, och påpeka att jag oftast är i nedre delen av startfältet, så har inga problem med det, jag är nöjd och stolt över mina resultat. Dessutom vet jag inte om du är rätt kille att brösta dig med placeringar, du är väl en "midpack rider" precis som jag?

Så, FÖRHELVETE BJÖRN, jag gillar dig! Det hoppas jag att du vet och fattar! Jag har ju faktiskt vid flera tillfällen erbjudit skjuts och samåkning till race! OCH du kör i sveriges kungaklass! OCH du som är ung och snygg är såklart intressantare än en sned gubbe som jag!!! OCH, jag tycker att det är jättesynd att du brutit handen och inte fått tillfälle att träna som du vill! TRÅKIGT!!! Det enda jag inte fattar är varför detta med att du inte fick köra på Sydskanes bandag är en angelägenhet för så många!!!

Nu har jag varit inne och kollat runt lite; Falken har ingen körning innan nästa helg, inte heller Anderstorp. Det du KAN göra är att dra till Sviestad nu på tisdag, det gjorde jag i våras när jag behövde kolla lite grejor. Startar du kl 14.00 är du framme 17.00 och får köra ett par pass. Check!
Att åka till Gelleråsen på onsdag verkar jobbigare, men det är ju också en möjlighet. Men längre och på kassare vägar.

Den kanske bästa lösningen är den jag själv praktiserade efter att ha brutit armen på Assen våren 07. Tre veckor efteråt var det SM på Torpet och jag var osäker på om armen funkade. Jag frågade då tävlingsledningen på ARC om jag fick komma och testa på första kvalet, och OM det INTE höll, skulle jag då kunna få startavgiften tillbaka? Svaret blev JA. OCh jag åkte dit, hade löjligt ont, åkte hem, och fick pengarna tillbaka.
HAde jag vetat vem jag skulle ringa hade jag ringt och frågat åt dig, men nu vet jag inte det, så du får ringa själv!

Lycka till!:tummenupp
 
Last edited:

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Det jag menade med inlägget var just att låta tyken stelbent och tråkig! Detta är ju en lika intressant/ointressant nyhet inom RR som de flesta andra. Jag är toklångsam och spelar i en helt annan division än Mortensson, Backlund och Lukas. Trots det är det en så utdöende sport att tom du och jag får lite ramplus.
Det jag för upp till ytan (också genom Highsider) gör jag för att få till förändring! Om jag hade varit tyst och inte sagt något hade dessa stelbenta människor fortsatt med det dom alltid gjort och i deras lilla värld fortsatt vara stelbenta kungar!
I detta fallet drabbade det mig i nästa fall drabbar det andra. Jag gör detta just nu för andras skull då jag aldrig mer kommer köra med dom igen!
Såna här stelbenta människor kan man bara rucka på med massiv kritik alt ekonomiskt bortfall. I detta fall vill jag att fler kör RR så ekonomiskt bortfall är inget jag strävar efter.

Det jag blev upprörd över och varför jag skrev ett så tyket inlägg åt dig, är för att du "angrep Highsider" i en historia lika intressant/ointressant som alla andra. Dessutom få kännbar liknande kritik tillbaka som du gav...

Först och främst, vad har JAG med detta att göra????????????????????????????????????????:va

Ditt inlägg bemöter jag så här:
-Tja, vad som folk är intresserade av att läsa är svårt att VETA, här kan man oftast bara TRO. Det jag VET är hur många träffar olika profiler i RR-sverige haft på sina racerapporter här på SH:
Backlund från Knudan = 468
Masen från Sviestad = 321
Mozz från Sviestad = 3247
Mozz från Åsen = 2839
Mozz från Torpet = 2890

Så vad VET vi om hur intressanta du och jag är??? I själva verket???;)

Och om du nu är ute efter att vara lite tyken, och påpeka att jag oftast är i nedre delen av startfältet, så har inga problem med det, jag är nöjd och stolt över mina resultat. Dessutom vet jag inte om du är rätt kille att brösta dig med placeringar, du är väl en "midpack rider" precis som jag?

Så, FÖRHELVETE BJÖRN, jag gillar dig! Det hoppas jag att du vet och fattar! Jag har ju faktiskt vid flera tillfällen erbjudit skjuts och samåkning till race! OCH du kör i sveriges kungaklass! OCH du som är ung och snygg är såklart intressantare än en sned gubbe som jag!!! OCH, jag tycker att det är jättesynd att du brutit handen och inte fått tillfälle att träna som du vill! TRÅKIGT!!! Det enda jag inte fattar är varför detta med att du inte fick köra på Sydskanes bandag är en angelägenhet för så många!!!

Nu har jag varit inne och kollat runt lite; Falken har ingen körning innan nästa helg, inte heller Anderstorp. Det du KAN göra är att dra till Sviestad nu på tisdag, det gjorde jag i våras när jag behövde kolla lite grejor. Startar du kl 14.00 är du framme 17.00 och får köra ett par pass. Check!
Att åka till Gelleråsen på onsdag verkar jobbigare, men det är ju också en möjlighet. Men längre och på kassare vägar.

Den kanske bästa lösningen är den jag själv praktiserade efter att ha brutit armen på Assen våren 07. Tre veckor efteråt var det SM på Torpet och jag var osäker på om armen funkade. Jag frågade då tävlingsledningen på ARC om jag fick komma och testa på första kvalet, och OM det INTE höll, skulle jag då kunna få startavgiften tillbaka? Svaret blev JA. OCh jag åkte dit, hade löjligt ont, åkte hem, och fick pengarna tillbaka.
HAde jag vetat vem jag skulle ringa hade jag ringt och frågat åt dig, men nu vet jag inte det, så du får ringa själv!

Lycka till!:tummenupp
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det jag blev upprörd över och varför jag skrev ett så tyket inlägg åt dig, är för att du "angrep Highsider" i en historia lika intressant/ointressant som alla andra. Dessutom få kännbar liknande kritik tillbaka som du gav...

Hmmmmm...... Ärligt talat Björn, jag fattar inte vad du pratar om! Jag diskuterar en händelse, och du ger dig på mig som person! Och kallar mig "gubbe" och häcklar mig för att jag ligger i "nedre delen av fältet"! Var har jag givit DIG "kännbar liknande kritik"?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top