Sydskanes EMSE

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
För mig känns det märkligt att man håller kvar vid ett bokningssystem som drar skit över klubben. Jag är ingen datakännare men hur svårt kan det vara att exempelvis gå in och ändra prissättningen i bokningssystemet? Bokar man 4 månader innan kostar en körning på Knudan 800:-, 1 månad innan kostar den 1100:- och drop-in 2000:-. Som exempel?

En annan märklig sak med bokningssystemet är när man efter sin betalning av en körning väljer att ställa sin plats till förfogande, måste vänta tills gruppen är full innan sin plats kan säljas.

Allt har en prislapp, så även ett nytt bokningssystem.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Anledningen till att föreningen inte lyckats lösa uppgiften innan är att ingen velat ta på sig det extra arbete som det innebär.

Självklart var bara du på plats för ALLA andra kunde läsa och förstå reglerna, men om vi haft droppin tror du fortfarande att du hade varit ensam den dagen?

När tycker du själv är rimligt att stänga bokningen då den idag stänger ca 20h innan körningen går igång
Som sagt skickar faktura till er sen...
Precis lagom att stänga bokningen då! Ingen motsägelse till mitt förslag ovan!
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Polemik är omöjligt i detta fallet.

Trist att du väljer att gråta ut här bara.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Peka exakt var någonstans det står 100 % klargjort att ingen får ta över någons plats om det är 100 % ok för den som lämnar över platsen och SSEMC inte får gå in och säga ok på detta. Kan stå någonstans men jag hittar det inte 100 % tydligt någonstans (där man inte kan tolka annorlunda).
Som svar på det ovan. Självklart är liv och hälsa överordnat!
Ledsen Björn men det kan inte bli tydligare än så här:

http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=24

Marknadsplatsen
Om du vill sälja din plats, är detta endast tillåtet via marknadsplatsen och då till en kostnad av 50 SEK/poäng. Då du lägger ut din plats till försäljning är turordningen så att först efter det att körningen är fullbokad så kommer din plats att kunna väljas av annan part. Du har möjlighet att sälja din plats fram till dess bokningen stänger för körningen.


Vi kan inte ha det som i USA, "Men det stod inte att jag inte fick torka katten i micron, det är alltså ert fel att katten sprängdes" eller "Det var ingen som sa att jag inte kunde lämna förarplatsen på husbilen, jag hade ju tryckt in cruise control knappen. Det är tillverkarens fel att jag körde i diket."
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Kan faktiskt bli sjukt mycket tydligare!
Vart står det att ni inte kan godkänna att jag tar över platsen som drop in och betalar er isåfall?

QUOTE=Maverick_ou812;5631603]Ledsen Björn men det kan inte bli tydligare än så här:

http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=24

Mqarknadsplatsen
Om du vill sälja din plats, är detta endast tillåtet via marknadsplatsen och då till en kostnad av 50 SEK/poäng. Då du lägger ut din plats till försäljning är turordningen så att först efter det att körningen är fullbokad så kommer din plats att kunna väljas av annan part. Du har möjlighet att sälja din plats fram till dess bokningen stänger för körningen.


Vi kan inte ha det som i USA, "Men det stod inte att jag inte fick torka katten i micron, det är alltså ert fel att katten sprängdes" eller "Det var ingen som sa att jag inte kunde lämna förarplatsen på husbilen, jag hade ju tryckt in cruise control knappen. Det är tillverkarens fel att jag körde i diket."[/QUOTE]
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kan faktiskt bli sjukt mycket tydligare!
Vart står det att ni inte kan godkänna att jag tar över platsen som drop in och betalar er isåfall?
Jag tycker nog ordet endast säger allt. Jag har svårt att tolka detta som att det skulle finnas mer än ett sätt.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
vi har konstaterat att "vi inte kan ha allt som vi hade det förr", något måste ändras, annars blir inta våra kunder/medlemar nöjda.

Något som kostar pengar att utföra, i den lösningen vi har idag kostar det enligt tidigare utredningar för mkt att bygga om dagens bokningssystem.

Vi kanske måste titta på att köpa in den tjänsten ifrån någon annan aktör ?

räcker det inte med en tråd ?
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
- Masen fick inte köra, allt enligt de regler som finns.
- Inget ni skriver här kan ändra på den saken.
- Era synpunkter i ärendet har gått fram.
- Eventuella ändringar kan tas upp på årsmötet.

Så, då kan ni lägga ner diskussionen så vi alla kan få en trevlig lördagskväll. :) (Ni uppehåller min diskussionsglada sambo :gnissla Jag vet, jag har dålig pli på honom :()
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag tycker nog ordet endast säger allt. Jag har svårt att tolka detta som att det skulle finnas mer än ett sätt.

Endast i ägaren till platsens fall JA! Men om han meddelar att han inte kommer så står det inte att NI inte kan sälja platsen!
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
- Masen fick inte köra, allt enligt de regler som finns.
- Inget ni skriver här kan ändra på den saken.
- Era synpunkter i ärendet har gått fram.
- Eventuella ändringar kan tas upp på årsmötet.

Så, då kan ni lägga ner diskussionen så vi alla kan få en trevlig lördagskväll. :) (Ni uppehåller min diskussionsglada sambo :gnissla Jag vet, jag har dålig pli på honom :()

Har lagt mig på på rygg med strupen blottad Tingeling.
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Har själv kört med sydskanes emse sedan de startade,även mina grabbar,vi är väldigt nöjda med deras sätt att hålla bandagar och det har bara blivit bättre med åren.
Har själv också försökt komma dit och hitta en ledig plats som ibland funnits,men blivit nekad att delta.
Detta har jag accepterat,då det faktiskt är mitt eget fel att jag missat boka pga en eller annan orsak.
Sydskanes emse är väldigt rättvisa och håller hårt på reglerna,något som gör allt väldigt lätt för oss deltagare.
Så fortsätt jobba på detta enkla vis,se till att regler efterföljs,gör inga undantag då lär sig folk vad som gäller och kommer att rätta sig efter det.
Ser fram emot nästa års bankörningar med sydskanes emse,tills dess ciao!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Ja visst kan man alltid fortsätta att göra som man alltid gjort. Varför utveckla förbättra förfina?
:glömdet
Har själv kört med sydskanes emse sedan de startade,även mina grabbar,vi är väldigt nöjda med deras sätt att hålla bandagar och det har bara blivit bättre med åren.
Har själv också försökt komma dit och hitta en ledig plats som ibland funnits,men blivit nekad att delta.
Detta har jag accepterat,då det faktiskt är mitt eget fel att jag missat boka pga en eller annan orsak.
Sydskanes emse är väldigt rättvisa och håller hårt på reglerna,något som gör allt väldigt lätt för oss deltagare.
Så fortsätt jobba på detta enkla vis,se till att regler efterföljs,gör inga undantag då lär sig folk vad som gäller och kommer att rätta sig efter det.
Ser fram emot nästa års bankörningar med sydskanes emse,tills dess ciao!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Polemik är omöjligt i detta fallet.

Trist att du väljer att gråta ut här bara.

Har förklarat 100 ggr var jag tar upp detta. Gråta ut? Jag har gett er en hel j-a lista på era helt OMÖJLIGA "problem" som jag löst åt er! Ge mig lite cred istället och sluta gråta över att du inte själv kunde komma på det!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Man kan ha synpunkter på SEMSEs stadgar hur man ska hantera lediga platser på bankörningarna och sena anmälningar. Men jag måste säga att jag respekterar att man hållit på dem även i det här fallet för jag tror kritiken hade varit hårdare om man gjort undantag. Jag hade gärna sett ett flexiblare system, men rättvist så klart, som gynnat både föreningen ekonomiskt som medlemmarna och icke medlemmar. Men har full förståelse för att man valt den vägen man valt. Det har ju skett delvis genom trial and error. Väldigt många väntade in i det sista att boka sin plats för att kolla in väderprognoserna. Det är knappast hållbart om man som SEMSE bokar upp ett antal bandagar per år. Samtidigt är det ju korkat att inte ta vara på de intäkter som man faktiskt kan få av eftersläpande anmälningar i mån av plats. Man skulle ju säkert kunna ta dubbelt betalt vid betalning på plats. Tål att tänka på, men det är något som medlemmarna och styrelsen får ta ställning till.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Höj medlemsavgiften ett år så att SSEMSE kan köpa in en ny hemsida. Om det skulle underlätta för alla tror jag nog att folk hade varit villiga att betala lite mer för ett år. Ni måste ju kunna se hur många medlemmar ni har i genomsnitt varje år och kunna räkna ut efter det hur mycket påslaget ska bli.

En tanke bara. :)
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Höj medlemsavgiften ett år så att SSEMSE kan köpa in en ny hemsida. Om det skulle underlätta för alla tror jag nog att folk hade varit villiga att betala lite mer för ett år. Ni måste ju kunna se hur många medlemmar ni har i genomsnitt varje år och kunna räkna ut efter det hur mycket påslaget ska bli.

En tanke bara. :)

Fasen du ska in i styrelsen! Lösningsfokuserad i like!
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top