Sydskanes EMSE

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Men nu förstår i alla fall inte jag. Det är alltså Sydskanes Emses fel att Björn inte kan ställa upp i finalen? :confused:
Hur tänker du nu? Om Sydskanes inte haft körning på Knudan helgen innan, vems fel hade det då varit att han inte fått testa om handen håller?

Jag kan inte tala för Rash men som jag skrivit innan så skyller jag inte på er för att jag inte kan deltaga. Men faktum är att det extremt enkelt hade gått att lösa så jag fått ett svar på om jag kunnat köra. Rash lägger som sagt ingen värdering i detta (precis som han skriver...)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Fan jag känner mig som ett virus.

Men ponera att SSEMSE har en pilot som lägger redit bra tider, är det ok att komma och prova på lite Pro Superbike bara för att?
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Fan jag känner mig som ett virus.

Men ponera att SSEMSE har en pilot som lägger redit bra tider, är det ok att komma och prova på lite Pro Superbike bara för att?

Självklart!
Alla med elitlicens är välkomna!
Vi försöker ju ragga så många förare som möjligt! Roligare med 30 till start kämfört med nästa helgs tävling där det blir ca 11-13 förare :(
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Självklart!
Alla med elitlicens är välkomna!
Vi försöker ju ragga så många förare som möjligt! Roligare med 30 till start kämfört med nästa helgs tävling där det blir ca 11-13 förare :(

Men givetvis är han välommen utan licens, galet vore det ju annars.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Förstår det och det var många fler som tyckte som du. Men enligt min erfarenhet (som är ganska lång vad gäller förhandlingar, styrelser etc) så är det enda som hjälper på såna här sjukt stelbenta människor, massiv kritik eller kännbart ekonomiskt bortfall. Om ingen säger ifrån och det inte uppdagas kommer dessa människor fortsätta att vara lika stelbenta som alltid (och ibland blir det tom värre).

Vilket ekonomiska bortfall pratar du om? alla platser var väl bokade, betalade och inte tillgängliga!
Har man X platser kan man bara sälja X platser
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Hade du masen pratat skånska hade du fått köra....nu kom ner med en dialekt som inte skåningarkundhärstamma...Ta med grep som landsmärkepå tröjan.... Det är historia ingen kommer vinna kriget:banana:banana
Jag tror på båda lagen vinner kriget på ETT helt värdelöst SH forum...
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Har man en kund som vill köpa en produkt. och produkten som varit bokad av en köpare som inte kommer på "köpdagen" då säljer man ju till första bästa som vill köpa produkten? Kanske var det någon som hade ett personligt intresse i att björn int tränade som var större än att förse sin idiella orginisation med klirr i kassan??

Luktar konstigt........ När dessutom en av de som bokat en plats vill överlåta denna är inte det ok. Inte ens heller ok att dela på en plats, när någon erbjuder några av sina pass.

När man behandlar "kunder" på detta sätt så kan man ju knappast räkna med bra publisitet och en ökad efterfrågan på sin produkt.

Bandagsarrangörerna bör nog se till att ha en bra service om dom vill överleva de kommande åren. Det verkar ju oneklingen som att intresset för roadracing och bankörning i förljer landets ekonomi och den är ju som bekant knackigare än de senaste åren.

Om den ursprungliga föraren trots allt kommer efter halva dagen, hur ska en sån situation handskas?
Vem betalar vad och hur mycket?
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Vid köp av flyg/bio biljett så är ju denna till fullo betald. Vi ex vis konserter så är det ju möjligt att sälja biljetten vidare till någon annan, men detta tilläts ju inte i detta fall.

Att jag tycker det luktar illa är att det verkar vara en hund begraven, argumenten håller lixom inte, när en bokad plats inte kan överlämnas till en annan persson så verkar det vara något skumt, jag skulle ju misstänka att denne som nekade björn att köra hade ett privat intresse av att han inte körde. Men jag vet inte för jag var inte på plats.


Det tillåts att sälja platsen till någon annan X dagar innan arrengemangen äger rum.

Det finns inget hund någonstans.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Vilket ekonomiska bortfall pratar du om? alla platser var väl bokade, betalade och inte tillgängliga!
Har man X platser kan man bara sälja X platser

I detta fall så siktar jag på kritik. Inkomstbortfall är jag inte så intresserad av i detta fallet då jag VILL HA FLER SOM KÖR HOJ RR. Det var ett exempel.
Som svar på din senare fråga. Om man kan sälja samma sak 2 ggr tjänar man dubbelt så mycket pengar (eller mer om man lägger på efteranmavg) eller hur räknar du?
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Om den ursprungliga föraren trots allt kommer efter halva dagen, hur ska en sån situation handskas?
Vem betalar vad och hur mycket?

Enkelt löser man det såhär (fan snart har jag löst alla HELT OLÖSBARA PROBLEM på någon timme) om någon avanmäler sig eller någon tar över någons plats är det sjukt enkelt! Resten är mer krångel än vad det ger tillbaka.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Enkelt löser man det såhär (fan snart har jag löst alla HELT OLÖSBARA PROBLEM på någon timme) om någon avanmäler sig eller någon tar över någons plats är det sjukt enkelt! Resten är mer krångel än vad det ger tillbaka.


Jag kan bara hålla med.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Jaha så Försäkringsfrågan kliver över föreningsrätten?

Och ja jag vet att jag drar det till sin spets nu

Peka exakt var någonstans det står 100 % klargjort att ingen får ta över någons plats om det är 100 % ok för den som lämnar över platsen och SSEMC inte får gå in och säga ok på detta. Kan stå någonstans men jag hittar det inte 100 % tydligt någonstans (där man inte kan tolka annorlunda).
Som svar på det ovan. Självklart är liv och hälsa överordnat!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Det är just detta som gör mig så j-a förbannad!
Ni har försökt ändra regeln men lyckas tydligen inte (frågan har tydligen varit uppe förr).
Ni pratar om att värna medlemmar etc.
Tror ingen utav dom som ringde er tidigare i veckan och frågade om en plats som inte fanns då, skulle blivit förbannad om jag fått köra!
Är man så inåt helvetes missunsamm så är det synd om en!
Jag förstår om det var så att fler stod på tur att köra och jag sneakade in emellan! MEN DET VAR BARA JAG DÄR PÅ PLATS!!!
Alt 2. Jag hade dessutom pratat med Roger och fått reda på att han inte skulle komma kvällen innan. Vi kunde alltså gjort upp detta själva så kan ni lägga ner er extremt tillkrånglade midjeväska som tydligen behöver 8 revisorer och 16 h arbetstid för ca 2-10 betalningar.
Allting går ju att krångla till utav bara h-ete om man vill! Ni är sånna Drama Queens så det är inte sant! Vad hade hänt om vi släppt ut Björn på banan och vem hade tagit konsekvenserna...?
Förmodligen inte ett skit förutom mer klirr i kassen ev litet större startfält i Pro Sbk till helgen och en nöjd återkommande kund.
Ni hade alla förutsättningar att lösa detta smidigt på plats 1000 möjligheter!!!

Sedan blir jag ifrågasatt varför jag tar upp på SH för det skall ju tydligen inte upp i ljuset utan skall handhas i klubben.
Kan bero på att ni har ett problem som ni vet om och är tydligen oförmögna att lösa. Detta förvånar mig ingenting med tanke på att det kreativa lösningsfokuserade tänkandet inte var prio igår direkt...
För att dessa stelbenta personer inte bara ska tycka att allt varit bra i 10 år så kanske dom behöver ett uppvaknande. För att prata med dom på plats hjälpte ingenting!!!

Ni säger att ni värnar om era medlemmar???
Hur tänker ni då när ni säger åt dom att dom inte får köra trots att platser finns?
Hur tänker ni när ni har en anm avg för medlemmar på x antal kr för en körning. Det fattas kanske 5-10 pers varje gång det är körning. Dvs ni skulle kunna få in 10x1400 kr eller höja för ex administrationsavgift 10x1600 kr...
Då hade ni kunnat sänka startavg ännu mera för era medlemmar!!!
Så tänker man lösningsfokuserat och på medlemmarna.

(Som alternativ kan ni hyra in mig som konsult 2 h varje morgon på bankörningen så kan jag ta hand om kösystemet, midjeväskan och dessutom redovisningen efteråt. bör bli ca 3000-4000 kr h vilket är helt ok...


Anledningen till att föreningen inte lyckats lösa uppgiften innan är att ingen velat ta på sig det extra arbete som det innebär.

Självklart var bara du på plats för ALLA andra kunde läsa och förstå reglerna, men om vi haft droppin tror du fortfarande att du hade varit ensam den dagen?

När tycker du själv är rimligt att stänga bokningen då den idag stänger ca 20h innan körningen går igång
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top