Svetsa avgasrör nån?

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Har fått ett litet hål på avgasröret på bilen som bör fixas innan bes...
Nån som har möjlighet att göra en insats?

Jahopp... Det "lilla" hålet blev ett stort förut.
Det gick av på mitten. Haha!

Jahopp... Det "lilla" hålet blev ett stort förut.
Det gick av på mitten. Haha!

Tänkte nästa gissa på det. Inte förvånad att ingen svarade. Alla som har svetsat lite brukar passa sig för att försöka att "bara" reparera ett litet rosthål i någons avgasrör. Det brukar bara vara klimax på ett stort rostangrepp inuti hela röret. Så det brukar vara folietunt i hela området och bara sprätta och bränna hål om man försöker :näsblod
Hoppas du får dit ett nytt system och får kärran genom besiktningen! :tummenupp
/J

Tänkte nästa gissa på det. Inte förvånad att ingen svarade. Alla som har svetsat lite brukar passa sig för att försöka att "bara" reparera ett litet rosthål i någons avgasrör. Det brukar bara vara klimax på ett stort rostangrepp inuti hela röret. Så det brukar vara folietunt i hela området och bara sprätta och bränna hål om man försöker :näsblod
Hoppas du får dit ett nytt system och får kärran genom besiktningen! :tummenupp
/J

Gissar på galvaniska strömmar.
Det gick av precis ut med kanten på jordinfästningen på röret.
Ser ut som ett snitt med kapen nästan. Haha!

Gissar på galvaniska strömmar.
Det gick av precis ut med kanten på jordinfästningen på röret.
Ser ut som ett snitt med kapen nästan. Haha!

Jordat avgassystem! Tiderna förändras sannerligen, det har jag aldrig sett. :va Däremot vajerdämpare i upphängningen. De kan ju se ut som jordflätor.

Jordat avgassystem! Tiderna förändras sannerligen, det har jag aldrig sett. :va Däremot vajerdämpare i upphängningen. De kan ju se ut som jordflätor.

Jävligt tight tidsschema idag, men lyckades hitta en firma som både hade en tid precis efter jobbet OCH ett nytt system hemma.
Så nu är det ta mig fan knäpptyst!

...o ang jordningen, så sa snubben på verkstaden att han bara sett det på "dessa". Om han menade toyota eller bara corolla vete fanken.
Han hade heller aldrig några corollor inne för reparation och undrade om dom aldrig går sönder... förutom avgassystemet då tydligen :va

Jävligt tight tidsschema idag, men lyckades hitta en firma som både hade en tid precis efter jobbet OCH ett nytt system hemma.
Så nu är det ta mig fan knäpptyst!

...o ang jordningen, så sa snubben på verkstaden att han bara sett det på "dessa". Om han menade toyota eller bara corolla vete fanken.
Han hade heller aldrig några corollor inne för reparation och undrade om dom aldrig går sönder... förutom avgassystemet då tydligen :va

Grattis! Det var snabbt mekat!

Aha, ja då har jag lärt mig ngt nytt, har aldrig sett att men satt jordflätan till motorn i avgasröret. Men då vet jag att det iaf förekommer på Toyor! :tummenupp

/J

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...