Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Guuud så pinsamma de är miljökramarna, noll vetenskaplighet. Och det bara fortsätter...För tjugo år sen så lovade Per Holmgren att vi skulle slippa snö!!
Inte ens det löftet kunde han hålla...
Ja tack, har försökt förklara skillnaden för åtskilliga personer som Per, som bygger sin verklighetsuppfattning utifrån känslor o inte fakta.Gör gärna skillnad på klimat och väder.
Annars känns era inlägg tyvärr lite åt klimatförnekarhållet;Ja tack, har försökt förklara skillnaden för åtskilliga personer som Per, som bygger sin verklighetsuppfattning utifrån känslor o inte fakta.
Går sådär…
Pär är ett av många exempel på domedagsklimatprofeter som förutspått massor av saker som absolut inte hänt. De har haft fel nästan med varje förutsägelse, så varför ska vi lyssna på dem?Annars känns era inlägg tyvärr lite åt klimatförnekarhållet;
"Haha, tönten pratar om global uppvärmning men titta idag SNÖAR det!!!1!!11"
De som förnekar antropogent orsakad uppvärmning tar gärna Pärs typ av politiska debattinlägg som ursäkt.
Tror du på mänskligt orsakad global uppvärmning?Klimatet ändras naturligt över tid, undrar om vikingarna orsakade landhöjningar (och försämrade sina handelsvägar) pga för mycket eldande på begravningar..........
Numera så kan vi ju utvärdera hur jordklotets klimat har förändrats sen tidernas begynnelse genom forskning och vi kan ju inte hävda vilken period som ska vara standardiserande för vår tid.
Nope, det är klimatism som MP och andra fanatiker håller på med.Tror du på mänskligt orsakad global uppvärmning?
Det förklarar din inställning. Är det bara fanatiker som tror på antropogent orsakad global uppvärmning?Nope, det är klimatism som MP och andra fanatiker håller på med.
CO2 åsikter och påverkan är ju ett tveeggat svärd, skadligt och nyttigt samtidigt, ska dels öka jordens medeltemp men nödvändigt för växter, träd, spannmål etc.Det förklarar din inställning. Är det bara fanatiker som tror på antropogent orsakad global uppvärmning?
Själv tror jag på den samlade vetenskapen, och där är konsensus att mänskligheten påverkar klimatet genom massiva utsläpp av växthusgaser.
Själv tycker jag ordet fanatiker är bättre beskrivande av de som förkastar vetenskapen och rationell logik.
Jag bygger min verklighetsuppfatttning på fakta och vetenskaplighet. De som överdriver eller struntar i vetenskap visar bara på sin inkompetens!Annars känns era inlägg tyvärr lite åt klimatförnekarhållet;
"Haha, tönten pratar om global uppvärmning men titta idag SNÖAR det!!!1!!11"
De som förnekar antropogent orsakad uppvärmning tar gärna Pärs typ av politiska debattinlägg som ursäkt.
Och vad ska vi enl dig göra för att åtgärda det?Själv tror jag på den samlade vetenskapen, och där är konsensus att mänskligheten påverkar klimatet genom massiva utsläpp av växthusgaser.
Jag bygger min verklighetsuppfatttning på fakta och vetenskaplighet. De som överdriver eller struntar i vetenskap visar bara på sin inkompetens!
Många miljökämpar säger sig följa vetenskapen, men gör det inte. Tex genom att enbart använda en delmängd av informationen i sin argumentation. Noll helhetssyn.
Ja, jordens medeltemperatur ökar men tempen varierar historiskt upp/ned. Är det inte bättre att sluta skita ned jorden?
Fokusera då på det viktiga, tex sluta bränna upp fossila bränslen - Olja, kol, gas! Och sluta skita ned med tungmetaller, plast och andra kemikalier.
Men det är inte intressant för "miljövännerna", bara CO2 tydligen.
Man ska lägga ned kärnkraft och köra vindkraft som kräver att man eldar upp MER olja/gas/kol...
Var är helhetssynen?
Pinsam nivå.
Jag funderar över om det var hungersnöden i början av 1300-talet följt av digerdöden som spred sig över jorden omkring 1350 med minskad befolkning som följd. Som orsakade mer skog i naturen och färre "grillkvällar" som ledde till sjunkande koldioxid nivå i luften och kallare klimat under "Lilla Istiden" ? Det tog 200 år innan befolkningen var upp i nivå med 1300-talets början.Hittade en bild över temp som sträcker sig till 1000talet, huruvida den är sann eller ej kan jag inte garantera men skall undersökas inom en snar framtid.
View attachment 524453

Även där tror jag på vetenskapen, och enligt vetenskapen bör vi kraftigt minska utsläppen.Och vad ska vi enl dig göra för att åtgärda det?
Väldigt förenklad bild, med eller utan apostrof.Det förklarar din inställning. Är det bara fanatiker som tror på antropogent orsakad global uppvärmning?
Själv tror jag på den samlade vetenskapen, och där är konsensus att mänskligheten påverkar klimatet genom massiva utsläpp av växthusgaser.
Själv tycker jag ordet fanatiker är bättre beskrivande av de som förkastar vetenskapen och rationell logik.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |