Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag saknade de senaste (s)-regeringarnas resultat. Hos Expressen. Att Utbildningsministern fick 0,9 är väl inte helt fel. Hade Utbildningsministern haft 2,0 så kunde han ju knappast se något problem med dagens skola. "Det är bara lägga manken till så går det bra, se på mig ! 2,0"Jag vill inte heller ha det som i Sverige.
Vilka fån.
![]()
Utbildningsministern fick 0,9 på högskoleprovet
"Jag hade ätit lite för lite". Flera politiker saknar förmåga till enklare teoretiska arbetsuppgifter, visar provresultaten.www.friatider.se
Jag vill inte heller ha det som i Sverige.
Vilka fån.
![]()
Utbildningsministern fick 0,9 på högskoleprovet
"Jag hade ätit lite för lite". Flera politiker saknar förmåga till enklare teoretiska arbetsuppgifter, visar provresultaten.www.friatider.se
1.0 är genomsnitt och de allra flesta gör HP under eller strax efter gymnasiet.
I början av 1990-talet då detta var ganska nytt var vi många i kompiskretsen som gjorde det flera gånger och det kunde skilja sjukt mycket mellan gångerna. En kompis fick 0,6 på första och 1,4 på andra tex. En annan 1,2 på första och 0,8 på andra…
Men sedan är ju frågan hur relevant det är vad politiker hade på högskoleprovet? Även om de är ministrar så har ju tex Pål Jonson en ganska skaplig meritlista trots att politiker ju snarare skall spegla folket, gäller flera andra. Hur ser det ut hos ditt älskade SD Markus?
Det kräver ju att väljarna är mer utbildade och inte ism-styrda!!Jag förväntar mig att de som styr landet ska vara intelligentare och mer bildade än genomsnittet.
Man väljer ju inte en svetsare till statsminister.
Det kräver ju att väljarna är mer utbildade och inte ism-styrda!!
En jävla tur att rotfelet inte var svetsare. Nu blev jag kränktJag förväntar mig att de som styr landet ska vara intelligentare och mer bildade än genomsnittet.
Man väljer ju inte en svetsare till statsminister.
Dä här ä ba tjäbbel!En jävla tur att rotfelet inte var svetsare. Nu blev jag kränkt![]()
1.0 är genomsnitt och de allra flesta gör HP under eller strax efter gymnasiet.
I början av 1990-talet då detta var ganska nytt var vi många i kompiskretsen som gjorde det flera gånger och det kunde skilja sjukt mycket mellan gångerna. En kompis fick 0,6 på första och 1,4 på andra tex. En annan 1,2 på första och 0,8 på andra…
Men sedan är ju frågan hur relevant det är vad politiker hade på högskoleprovet? Även om de är ministrar så har ju tex Pål Jonson en ganska skaplig meritlista trots att politiker ju snarare skall spegla folket, gäller flera andra. Hur ser det ut hos ditt älskade SD Markus?
Du får det att låta som att färre politiker inte är önskvärt?Hur många politiker skulle vi få i Sverige om vi hade som krav att man måste skriva minst 1,7 på högskoleprovet?
7, 9 eller kanske tom 12.![]()
Värst är ändå att vara obildbar.Det är en jäkla skillnad mellan att vara bildad och att vara utbildad.
Mängden folk som när de går ut skolan bestämmer sig för att de nu inte behöver lära sig något mer någonsin är ganska skrämmande.Värst är ändå att vara obildbar.
Jag har som grundtänk att när jag inte lär mig nåt mer är det dags att byta jobb.Mängden folk som när de går ut skolan bestämmer sig för att de nu inte behöver lära sig något mer någonsin är ganska skrämmande.
En jävla tur att rotfelet inte var svetsare. Nu blev jag kränkt![]()
Hur många politiker skulle vi få i Sverige om vi hade som krav att man måste skriva minst 1,7 på högskoleprovet?
7, 9 eller kanske tom 12.![]()
Jag håller med.Jag har ibland önskat att det borde krävas en akademisk examen som grundkrav för en plats i riksdagen oavsett politiskt parti. Eller åtminstone ifall de ska ha en riksdagslön. Man kan förvisso inneha hög intelligens och kompetens även utan utbildning men en examen är ju ett slags kvitto på att man faktiskt besitter tillräcklig hög kapacitet för att tex ta till sig information och kunskap för få delta i beslutsfattandet.
Och så kan antalet riksdagsplatser reduceras till 99, och dom kvarvarande kan gott få en högre lön så kanske fler kompetenta lockas till jobbet.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |