Sverige idag..

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Inte så konstigt, vill de inte blöda resten av tänkande väljare till SD måste de stoppa det här och statuera exempel med sin ledare.
Njae, grejen är väl att moderaterna är förbannade på Kristersson för att han ville höja åldersgränsen i lagen. Eller har jag fel där?
Om det blir sådana protester mot hans förslag så lär nog flera moderater hoppa över till SD
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Visst - Göteborg är fullständigt kass att cykla i. Cykelbanor som upphör, cykelbanor som diagonalar över spårvagnsspår, cykelbanor som skall samsas med telefonpratande feta tvillingmammor med barnvagn.
Staden är också kass för motorcyklar o bilister, men det är knappast bilarnas fel. Enda förlåtande är att det finns ett fåtal gratisparkeringar för 0,001% av alla motorcyklar (och andra registrerade tvåhjulingar).
Att inte rösta på centern är självklart, men inte f-n kommer trafikmiljön bli bättre för det.
Att köra bil i Göteborg är riktigt spännande. Jag hamnade på Hisingen två gånger och fick ta hjälp av en taxi att hitta in till en konferensanläggning mitt i centrum, för det var spårvagnar och vägarbeten överallt som gjorde det omöjligt att ens följa GPS:en. Jag vete sjutton hur de lyckats så fantastiskt...
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Njae, grejen är väl att moderaterna är förbannade på Kristersson för att han ville höja åldersgränsen i lagen. Eller har jag fel där?
Om det blir sådana protester mot hans förslag så lär nog flera moderater hoppa över till SD
Nja, jag uppfattar inte som att det finns en massa moderater som skulle föredra en 16-årsgräns och nu är arga på Kristersson för att han öppnat för en 18-årsgräns. Det är snarare så att det pyr ett stort internt missnöje mot hela förslaget, samtidigt som det funnits en partipiska som gjort att man inte vågat uttrycka det missnöjet. När Kristersson nu gjort uttalanden för att distansera sig från förlaget blir det en subtil signal om att det är ok att vara kritisk mot förslaget, så nu öppnas locket till tryckkokaren och missnöjet pyser ut. Tolkar det som ett sätt att skapa möjligheter för förslaget att falla, utan att behöva hamna i direkt konflikt med liberalerna.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nja, jag uppfattar inte som att det finns en massa moderater som skulle föredra en 16-årsgräns och nu är arga på Kristersson för att han öppnat för en 18-årsgräns. Det är snarare så att det pyr ett stort internt missnöje mot hela förslaget, samtidigt som det funnits en partipiska som gjort att man inte vågat uttrycka det missnöjet. När Kristersson nu gjort uttalanden för att distansera sig från förlaget blir det en subtil signal om att det är ok att vara kritisk mot förslaget, så nu öppnas locket till tryckkokaren och missnöjet pyser ut. Tolkar det som ett sätt att skapa möjligheter för förslaget att falla, utan att behöva hamna i direkt konflikt med liberalerna.

And here we have an example på realpolitik i praktiken!

Kunskapsläget har dessutom höjts under de senaste åren och talar väl mer mot att ytterligare kunskap behövs och hantera frågan med försiktighet. Det riskerar annars att öppna för framtida samhällsskandaler i klass med tvångssteriliseringar…
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Att köra bil i Göteborg är riktigt spännande. Jag hamnade på Hisingen två gånger och fick ta hjälp av en taxi att hitta in till en konferensanläggning mitt i centrum, för det var spårvagnar och vägarbeten överallt som gjorde det omöjligt att ens följa GPS:en. Jag vete sjutton hur de lyckats så fantastiskt...
Det man måste vara medveten om när man kör i Göteborg är att Hisingen fyller samma funktion som rännan på en bowlingbana - den fångar upp all trafik som är på väg någonstans utan att veta exakt hur.

Hemligheten är att man behöver memorera exakta rutter (sväng för sväng) som finns mellan olika kombinationer av start- och målpunkter. Långt ifrån alla sådana ruttkombinationer existerar ens så om man t ex får för sig att köra från Korsvägen till Järntorget kommer man då upptäcka att den rutten inte existerar utan det hade varit mycket smartare att starta från Centralstationen istället. Man hamnar då oundvikligen i rännan (Hisingen) och får göra ett nytt försök.

Man får även hoppas att inget oväntat (spårvagnar, Stockholmare, landsbygdsbor osv.) dyker upp, för även då hamnar man i rännan (Hisingen) och får börja om på nytt.

En infödd Göteborgare lär sig detta med åren och kan till och med börja ana en viss logik i systemet, men det kan förstås vara lite förbryllande för turister.

Enda staden jag kört i som liknar detta och till och med är värre är centrala delarna av Malaga (då på hoj). Logiken är densamma, men allt går i tredubbel hastighet och utan trafikregler.
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Att köra bil i Göteborg är riktigt spännande. Jag hamnade på Hisingen två gånger och fick ta hjälp av en taxi att hitta in till en konferensanläggning mitt i centrum, för det var spårvagnar och vägarbeten överallt som gjorde det omöjligt att ens följa GPS:en. Jag vete sjutton hur de lyckats så fantastiskt...
Alla vägar leder till Hisingen. True story.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Det är lätt se vilka partier som är feministiska och vilka mest gillar ensamkommande skäggiga pojkar.​

1712327933869.png
från dn.se idag.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det man måste vara medveten om när man kör i Göteborg är att Hisingen fyller samma funktion som rännan på en bowlingbana - den fångar upp all trafik som är på väg någonstans utan att veta exakt hur.

Hemligheten är att man behöver memorera exakta rutter (sväng för sväng) som finns mellan olika kombinationer av start- och målpunkter. Långt ifrån alla sådana ruttkombinationer existerar ens så om man t ex får för sig att köra från Korsvägen till Järntorget kommer man då upptäcka att den rutten inte existerar utan det hade varit mycket smartare att starta från Centralstationen istället. Man hamnar då oundvikligen i rännan (Hisingen) och får göra ett nytt försök.

Man får även hoppas att inget oväntat (spårvagnar, Stockholmare, landsbygdsbor osv.) dyker upp, för även då hamnar man i rännan (Hisingen) och får börja om på nytt.

En infödd Göteborgare lär sig detta med åren och kan till och med börja ana en viss logik i systemet, men det kan förstås vara lite förbryllande för turister.

Enda staden jag kört i som liknar detta och till och med är värre är centrala delarna av Malaga (då på hoj). Logiken är densamma, men allt går i tredubbel hastighet och utan trafikregler.
Känns igen.
Ny i Gbg 1990 skulle jag sent på eftermiddagen till stora Postterminalen som ligger några 100 meter öster från Centralstationen vid järnvägsspåren (posten hade nog eget spår ...)
Hamnade på Hisingen. Gav upp för den dagen och körde hem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som tidigare sagt så är liberalerna inte vad de en gång var… :) Och jag är för gammal för sånt där.
Då är det bara att ta ett annat parti och börja fäkta, man kommer inte undan med "jag är allmänborgerlig liberal men tror på global samverkan" längre, välj ett lag.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu är det dax att lämna M åt sitt eget öde i wokebranschen!
Får väl bli ett lappkast till nåt (s)demokratiskt parti. Först så misslyckades M i Stockholm när de slickade Helldens röv fast det har de inte fattat, de undrar ju fortfarande varför de inte fick några röster! Nu är det Kristersson som drar partiet åt vänster.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu är det dax att lämna M åt sitt eget öde i wokebranschen!
Får väl bli ett lappkast till nåt (s)demokratiskt parti. Först så misslyckades M i Stockholm när de slickade Helldens röv fast det har de inte fattat, de undrar ju fortfarande varför de inte fick några röster! Nu är det Kristersson som drar partiet åt vänster.
Jag älskar när det går dåligt för M, finns inget parti jag önskar så gärna att det tillintetgörs.

♥️
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tyvärr är det så illa att de behöver annonsera om att det behövs familjehemplatser. Vi är familjehem sen trettonhelgen 2023 till en pojk som nu är 6 år gammal. Många barn och tonåringar bor på HVBhem istället för i ett familjehem.
Det är fantastiskt men min poäng här är att man måste illustrera "familj" på detta sätt.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top