Sverige idag..

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vad betyder det?
Exempelvis de principer man utgår från för att komma fram till om någon är man eller kvinna. Avsaknad av sådana principer kanske kan uttryckas som "anything goes" - postmodernism i ett nötskal.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Exempelvis de principer man utgår från för att komma fram till om någon är man eller kvinna. Avsaknad av sådana principer kanske kan uttryckas som "anything goes" - postmodernism i ett nötskal.
Jag förstår inte vad du svarar på eller åtminstone inte hur det hänger ihop med det jag skrev.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag förstår inte vad du svarar på eller åtminstone inte hur det hänger ihop med det jag skrev.
"Är jag en katt"-klippet sätter ju fingret på hur några av de som svarar verkar ha övergett principer för hur man kommer fram till om någon är man eller kvinna ( går man bara på vad de säger eller observerar man hur det faktiskt förhåller sig) och ger uttryck för "anything goes". Först när kattfrågan ställs blir absurditeten uppenbar och korthuset faller samman.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Helt oförståeligt att det här är kullen som Kristersson vill klättra upp och dö på. :crash :3freak
Kan "omröstningen" ha betydelse någon närstående ? Eller är det rent av vanlig egoism ?
Uffe planerar själv komma ut ur Garderoben klädd som Kvinna ?!
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vi behöver fler sådana "Go getters"..
Kruxet är bara att går det bra är det bara att dra vidare med sitt svenska pass.
Till ett land med lägre kriminalitet, lägre skatter, lägre priser, högre löner och bättre sjukvård.
Jag har flera exempel.
I Media ser vi idag om hur Gangsterbossarna styr i Sverige från utlandet.
De i medelklassen som det gått bra för och lämnat Sverige för en bättre tillvaro i ett annat land ger inga rubriker.
Endast Miljardärerna kommer i Media.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Norge idag​

1712483874723.png
Är han svensk, ja såklart alla kan vara svenskar !
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Norge ser dock fortfarande upp till Sverige som landet man ser på !​

1712579579767.png
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag vill inte heller ha det som i Sverige.
Vilka fån.

Jag saknade de senaste (s)-regeringarnas resultat. Hos Expressen. Att Utbildningsministern fick 0,9 är väl inte helt fel. Hade Utbildningsministern haft 2,0 så kunde han ju knappast se något problem med dagens skola. "Det är bara lägga manken till så går det bra, se på mig ! 2,0"
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag vill inte heller ha det som i Sverige.
Vilka fån.


1.0 är genomsnitt och de allra flesta gör HP under eller strax efter gymnasiet.

I början av 1990-talet då detta var ganska nytt var vi många i kompiskretsen som gjorde det flera gånger och det kunde skilja sjukt mycket mellan gångerna. En kompis fick 0,6 på första och 1,4 på andra tex. En annan 1,2 på första och 0,8 på andra…

Men sedan är ju frågan hur relevant det är vad politiker hade på högskoleprovet? Även om de är ministrar så har ju tex Pål Jonson en ganska skaplig meritlista trots att politiker ju snarare skall spegla folket, gäller flera andra. Hur ser det ut hos ditt älskade SD Markus?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
1.0 är genomsnitt och de allra flesta gör HP under eller strax efter gymnasiet.

I början av 1990-talet då detta var ganska nytt var vi många i kompiskretsen som gjorde det flera gånger och det kunde skilja sjukt mycket mellan gångerna. En kompis fick 0,6 på första och 1,4 på andra tex. En annan 1,2 på första och 0,8 på andra…

Men sedan är ju frågan hur relevant det är vad politiker hade på högskoleprovet? Även om de är ministrar så har ju tex Pål Jonson en ganska skaplig meritlista trots att politiker ju snarare skall spegla folket, gäller flera andra. Hur ser det ut hos ditt älskade SD Markus?

Jag förväntar mig att de som styr landet ska vara intelligentare och mer bildade än genomsnittet.

Man väljer ju inte en svetsare till statsminister.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
1.0 är genomsnitt och de allra flesta gör HP under eller strax efter gymnasiet.

I början av 1990-talet då detta var ganska nytt var vi många i kompiskretsen som gjorde det flera gånger och det kunde skilja sjukt mycket mellan gångerna. En kompis fick 0,6 på första och 1,4 på andra tex. En annan 1,2 på första och 0,8 på andra…

Men sedan är ju frågan hur relevant det är vad politiker hade på högskoleprovet? Även om de är ministrar så har ju tex Pål Jonson en ganska skaplig meritlista trots att politiker ju snarare skall spegla folket, gäller flera andra. Hur ser det ut hos ditt älskade SD Markus?


Jag tycker det är anmärkningsvärt att man kan ha så låga poäng.

Att Sveriges yttersta elit har under 1,0 är oacceptabelt och jag vet inte hur det ser ut i SD, jag tror att alla de som gick på Lunds universitet har över 0,9 i alla fall.

Hur ser det ut hos Birgitta Ohlsson tror du?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top