Svenska polisen...

Det beror väl lite på vad killen på MCn var misstänkt för. Om det "bara" var att han kört för fort innan tycker jag att man skall avbryta som polis. Är cykeln stulen är det mer motiverat.

Det beror väl lite på vad killen på MCn var misstänkt för. Om det "bara" var att han kört för fort innan tycker jag att man skall avbryta som polis. Är cykeln stulen är det mer motiverat.

Om cykeln saknar regskylt eller har en skylt som inte vägverket har utfärdat tycker jag att man kan förutsätta att den är stulen.

Om någon bara har kört lite för fort och sedan vägrar stanna och ta böterna för det tycker jag att man kan förutsätta att det föreligger andra anledningar till att han inte vill stanna.

Lite nyfiken på hur den här filmen kom ut? Var det nå'n på polisen som läckte eller är detta allmänt material? Tycker de borde vara kosekventa och låte oss se happyending-filmerna, för jag misstänker att de är i övervägande majoritet :)

fel och fel. det som orsakade crashen i mina ögon var iaf att polisen inte lyssna på sina order. :)

nej nej nej, MC föraren får skylla sig själv när man väljer att försöka köra ifrån polisen, det är helt upp till en själv han hade 2 val, stanna eller köra en bombrepa, dock hade han inte skillz för bombrepa där med inge synd om honom...

Nej, polisman bör stoppa och lagföra personen för alla eventuella brott han har begått.

Han kunde ha kört din stulna hoj och varit stenad med droger.

Såna personer vvill jag inte ha i trafiken.

Nejnejnej. De skulle inte överleva tills polisen kommer efter dem.

Bra kontroll polisen har, kolla 0:50 - han kör ju för fasiken typ upp i rondellen och håller på att krascha...

Det hade ju aldrig blitt något av det hela om killen på hojen stannat när han skulle. Sen att polismannen väljer att bryta mot ordern gör ju bara saken värre. Men tänk om killen hade stulit hojen? Då skulle man ju gett han nackskott DiReCkT:va!!11

4:20 måste gjort ont, behöver dom inte tillåtelse innan för att få prejas?

6:10 man undrar ju vem som utgör störst fara? Polis el MC?
jag skulle säga polisen här (där borde han avbrutit jakten), väldigt skickligt att köra på det sättet. Inte.
Tänk om han fått möte där i rondellen? Frontalkrock!

6:55 säger den ena polisen
"han kommer nog att köra ihjäl sig här"

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!