Stulen skruv mitt i styrhuvudet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är något jävla gående anus som snott skruven mitt i styrhuvudet, som sitter vid lagret, och har 25 mil kvar hem. Ska jag våga mig på att köra hem? Vad jag kan se så verkar skruven sitta där pga lagret..
Hade gärna lagt upp en bild, men det funkar inte med mobilen.

på en z1000?
Jag kan inte se nån skruv där..

Z1000SX-dashboard.jpg

Last edited:
Vet inte vad den håller, men styrkronan känns inte lös.

Den där kromade prylen med insex mitt i är det som saknas. Den verkar vara en skruv.

En fråga bara?

Har du verkligen tittat och minns rätt?
Det ska sitta en grov "bult" genom bägge kronorna med en mutter under nedre kronan och den "bulten" har ett hål i mitten rakt igenom hela.
Den "bulten" är mellan 20-35mm i dia har någon stulit den så bör hojen nästan rasa isär..

Se bild i mitt förra inlägg..

Hade jag kunnat lägga upp bilden jag tagit på styret hade jag visat, men det sitter inget där, och i toppen på hålet är det gängor. Har du en mailadress eller nåt kan jag skicka bild dit.

Vart i landet befinner du dig någon kanske kan hjälpa dig om du skriver ut orten:)

Jag befinner mig i Frödinge, och om någon har en sån skruv liggandes blir jag väldigt glad, annars får jag lämna hojen här, beställa en såndär skruv och åka hit och fixa vecka 32.
Jag ska fan slå ihjäl nästa person som är på min hoj.

JAg var ut och provade att skruva bort min men misslyckades för jag hade inte någon så stor insex (12mm) Den bulten jag pratade om är inte på kawan men det ser inte ut som om det ska kunna lossna för en hemfärd, men det är upp till dej.... jag skulle inte..
Ser ut som om det är en låsning av övre styrkronan.

Last edited:
3278915_120729_122452_3456.pngfdsf.png
Den muttern låser ihop över och undre gaffelkrona... Det som håller ihop allt nu är muttern till styrlagret(27nm) samt gaffelbenen som sitter ihop med under och över gaffelkrona

Muttern ska dras med 108nm så helt onödig är den inte...

Vad är det för tattare som tar en sådan:va:va:confused:

Okej.
Ska kika en sväng till, får se vad jag gör. Är så jävla förbannad på att folk inte kan låta saker vara. Jävla apor.

Är du 100 på att någon verkligen skruvat ut det? Låter riktigt weird. Körde utan oljelock en gång och var nästan så motorn rasa. Såg den att den ramlat ut där hemma, men först trodde jag någon snott skiten.

Jag tror inte att en sak som är dragen med 108nm lossnar så lätt. Och jag har inte varit på ochsruvat på den, och den satt kvar när jag startade i Nyköpingsbro efter att ha tankat, lade inte märke till att den var borta när jag stannade i tindered vilket jag borde gjort eftersom att det är stor skillnad utan den. Såg att den saknades på ett par meters håll när jag kom tillbaka till hojen.

Kolla allt annat riktigt noga, bromsar o sånt, låter ju som nån jävlas med dig på riktigt. Jag menar, det finns ju ingen som helst anledning att göra något sådant bara för att sno eller jävlas annars menar jag. Och vem springer omkring med en 12 mm insex - bara en sån sak. Jag tycker det luktar gammalt bränd skit från nån som är arg på dig och vill dig illa.

Hände det vid macken så be dom kolla övervakningskamerornas inspelning om det finns sådan.
Kanske idé och göra en polisanmälan också, inte för de kan göra något men om något mer händer så har de händelsen registrerad om inte annat.

Gör en hel säkerhetskontroll innan och OM du kör resten av vägen. Jag vill inte att du kör med det men du gör ju som du vill.

Förjävligt att folk inte kan skilja på mitt och ditt! :huvet

Hoppas det löser sig för dig! :tummenupp

Nånting som är draget med 108 Nm låter sig inte stjälas av en tillfällighetstjuv. Om du inte har varit borta från hojen i över en timme verkar det helt otroligt att någon skulle råka ha ett dragskaft och en 12 mm insex med sig av en slump.

Jag hade kört vidare hem. Kronan är ju klämd på gaffelbenen och styrlagerjusteringen lär inte rubba sig så långt. Du behöver ju inte snabbspola med gasen, kanske.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup