Streetrace... eller är det nå'n som känner "Klas"?

När ska nånsin nån med koll uttala sig eller skriva nåt vettigt. Förutom "knutten klas" så är det ju mycket sköna citat man kan plocka ur den texten "humla på visiret"-grejen. Köra rakt igenom en bil alt. klyva på längden??
Man blir så trött.......

Jo, bristen på koll är slående... men det har ju aldrig hindrat nån att uttala sig direkt :mattias

"Personbilarna har 120 km/h och då händer det sällan någonting. En motorcykel däremot har du 50 km/h till plus att du är oskyddad, risken är mycket mycket större, säger han." :confused:

Kan någon översätta till skånska el. åtminstone till rikssvenska...

Det måste va nån iddi till bilfreak dom har intervjuat :mad:

En kvalificerad (?) gissning är att vederbörande tror att bilförare har mer kontroll, delvis pga. att de kör långsammare, samt att skadorna kan bli större på en motorcyklist som råkar ut för någonting... men visst verkar vissa begrepp vara blandade :rolleyes:

chrismalm skrev:
"Personbilarna har 120 km/h och då händer det sällan någonting. En motorcykel däremot har du 50 km/h till plus att du är oskyddad, risken är mycket mycket större, säger han." :confused:

Kan någon översätta till skånska el. åtminstone till rikssvenska...

Det måste va nån iddi till bilfreak dom har intervjuat :mad:

Det där reaerade jag med på, vadå har 120kmt och 50kmt till.
Ärr det olika hastighetsmätare på bil o mc eller vad menar personen?

"– Det går gärna gå fort och upp i hastighet och så. Om man går i 270 eller 300 är inte så stor betydelse"

öh?

Foggy skrev:
En kvalificerad (?) gissning är att vederbörande tror att bilförare har mer kontroll, delvis pga. att de kör långsammare, samt att skadorna kan bli större på en motorcyklist som råkar ut för någonting... men visst verkar vissa begrepp vara blandade :rolleyes:

Låter nästan som custom nissar då de oftast inte har mkt skydd på sig kanske pga att det inte kör så snabbt :confused:

hmmm kan någon skicka han/hon som har skrivit den artikeln på en svenska kurs eller något???

Fler tolkningar (hmm, har jag inget annat att göra? - tydligen inte ;) ) är att en mc får ca 50 km/h i högre sluthastighet, t.ex. på kvartsmilen.

Se'n torde det vara "får" istället för "går" i "-Det går gärna gå fort..." Men nu avstår jag nog vidare tolkningar av norrländska och/eller viss journalistsvenska.

/F.

Silwer skrev:
Det där reaerade jag med på, vadå har 120kmt och 50kmt till.
Ärr det olika hastighetsmätare på bil o mc eller vad menar personen?

"– Det går gärna gå fort och upp i hastighet och så. Om man går i 270 eller 300 är inte så stor betydelse"

öh?

Det handlade väl, som jag förstod det, om målgångshastigheten på street/blackrace.

dumbo skrev:
Det handlade väl, som jag förstod det, om målgångshastigheten på street/blackrace.

det står ju att hojarna inte får vara med på blackrace, är det nån slags förklaring till varför då alltså?
Jag förstår inte varför de skrivit ordagrannt vad de intervjuade säger.

Som jag fattade så va det accet killen var ute efter, sen hur mycket hans hoj toppade spelade inte honom nån större roll.

Einstein uttalar sig: "– Idiot..eller jag vet inte. Det är som att spärrarna släpper när man kör motorcykel."

Mmmm, den killen och MC....

Silwer skrev:
det står ju att hojarna inte får vara med på blackrace, är det nån slags förklaring till varför då alltså?
Jag förstår inte varför de skrivit ordagrannt vad de intervjuade säger.

Ja, precis. De får inte vara med för att hojarna går mycket fortare och därmed är mycket farligare. Så tolkade iaf jag det.

Var på väg hem från arbetsplatsen när jag tyckte mig höära något om blackrace ljuda i radion. Vaknade till och började lyssna. Vad tror dom? En humla vad ska hända? Det är ju bara å bromsa... För man bör ju alltid ha marginalen på sin sida. Specielt då man racear mot någon annan på en raksträcka... eller?

Hur ofta har man inte fått monsterinsekter rätt i nyllet i 200+ då? Vilka knastrumpeter.... :rolleyes:

"Förutom vansinnesfärderna i tätorterna så arrangeras det hemliga motorcykeltävlingar då de kör i hastigheter över 300 km/h. "

var är dessa tävlingar? där skulle jag också vilja vara med.... :rolleyes:

jag hörde också detta på radion och började genast fungera. "humla på visir i 300 km/h?" hmm... ja då händer det väl ingenting, inte för att iaf jag skulle försöka väja för en humla i den farten. jag har också kört så fort som hojen går 292 mätarfart eller nått (på bana så klart :rolleyes: ) och inte skulle jag försöka väja för nått så obetydligt som en humla i den hastigheten.

vad får de dessa personer ifrån? vad var meningen med det inslaget i radion egentligen? är det polisen som uppmanar till att skrämma allmänheten? vad ska det förändra? aja...

här i halmstad kör de iaf väldigt kontrollerat när de kör olagliga race, inte som på andra platser där jag har varit och sett på. vissa är tydligen organiserade, andra inte...

Det kanske är sant att mc-föraren skadas mer när det smäller.. Men vad händer när bilföraren tappar kontrollen och kör in i en folkmassa. Skulle hellre se en mc göra det än en bil. Helst inget av det..

chrismalm skrev:

Det som skrämmer mig mest är att det lär vara minst lika mycket faktafel i andra debatter, om andra ämnen, i vilka man ej är lika insatt och således inte uppmärksammar felen. :eek:

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back