Storlek på släp

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ska åka 30mil för att titta på hoj (R1-01) och förhoppningsvis blir det en affär.

Tänker ta hem den på släp och ska boka med Thule rental.
Någon som har erfarenhet av vilken storlek på släpet jag ska, ha räcker det med deras lilla släp?

vad är det för hoj du ska ha?
Kolla hur lång den är och ta ett passande släp?

Hyr en hästtransport vet jag, dem funkar utmärkt å då har du rampen klar kåpat så inte alla behöver se vad du har med dig och ståhöjd :)

Men annars så har jag för mig att vi hyrde deras lilla kåpsläp när jag skulle ha hem min förra hoj och det fungerade.

Hej,

ska själv köra min hoj i 90 mil med Thule rental. Jag bokade ett litet släp men tyvärr fanns inget inne då jag behövde det så fick ta ett stort.
Jag mätte på det lilla släpet och min hoj skulle få plats där iaf, KTM 950 SM, så en retta borde ju få plats. Finns så man kan surra fast i sidorna nedtill på insidan.

Du har även måtten på thulerental.se om jag inte missminner mig.
:tummenupp

Hur lång är en R1:a från 01?
Sålänge släpet är längre än hojen så klarar du ju dig. Är väl rätt lätt å ta reda på hur lång hojen är å sen så är det bara te å kolla hur långt släpet är (lastytan på släpet alltså, hehe)

Edit: va några som han före med samma tips som jag.
Deras lilla släp är 258cm långt så det borde du väl klara dig med tycker man.

Last edited:
De flesta släpen räcker om man bara ska frakta en hoj.
Se bara till så att det finns bra fästmöjligheter.. t ex öglor/ringar i golvet.

Jag körde hem en st Guzzi V11 Sport brevid en liten kinamoppe på Thules minsta kåpsläp för några veckor sedan. Funkade utmärkt. Finns bra öglor att dra spännband i nere vid golvet.

det räckte gott och väl med den minsta som thule hade. Jag körde från Varberg till Växjö. Finns öglor att fästa spännbanden i golvet på släpen. Köp gärna ett handtagsanordning (vet inte vad de heter), riktigt bra om man inte vill skrapa spännbanden i kåpan.

Februari_2010_009.jpg

Tack o hej

Last edited:
det räckte gott och väl med den minsta som thule hade. Jag körde från Varberg till Växjö. Finns öglor att fästa spännbanden i golvet på släpen. Köp gärna ett handtagsanordning (vet inte vad de heter), riktigt bra om man inte vill skrapa spännbanden i kåpan.

Februari_2010_009.jpg

Tack o hej

Går det att få in 2 hojar bredvid varandra på de där släpen?
Rent måttmässigt verkar det gå, men jag antar att det kan bli tight att spänna..

har bara kört med de större skåpsläpen tidigare, där får man lätt in 3 hojar.. men nu ska vi bara dra 2 st.. så lite intresserad av om det går på mindre släp..

För att få in två på Thules minsta tror jag du måste ställa dem åt varsitt håll. Jag hade rätt trångt, men då är ju Guzzin inte speciellt smal om rumpan.
37637_450171594202_563419202_6202243_5947055_n.jpg

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma