Markus, för en dryg månad sen så var även jag en ung man som pendlade mellan hopp och förtvivlan. Satt på minhembio.com och läste vad "proffstyckarna" ältade om. Ena var så nöjd med sin modell och medans nästa hade lämnat igen sitt ex för det var sämsta smörjan han varit med om.
Jag hade ständigt nya modeller på min vill ha lista men de dök så fort jag hörde något dåligt. För något dåligt finns det någon som säger eller har sagt om alla modeller
Plasma föll bort för mig eftersom jag även vill koppla in min PC, faktum är att jag använder TV,n som dataskärm säkerligen 75% av tiden den är påslagen, nu med tex. Så LCD var det enda som dög.
När jag babblade med säljare om de hade några märken som de fick många returer och klagomål på så var det faktiskt ingen som lyfte fram något märke i synnerhet utan de flesta tillverkare verkar kunna få iväg en dålig batch med burkar emellanåt...?
Hursom så valde jag till sist mellan Sony KLV-S40A10 och Samsung LE-40R51
Samsungen förefaller det vara lite priskrig på, bra pris på Webhallen tex.
Min mormor (!) har just en LE-40R51 (hon ser illa, bra med stor bild) så jag kunde testa och grejja lite på egen hand utan att behöva stå i en butik med en besvärad/besvärande säljare.
Samsungen är kanon, enda nackdelen är dess minst sagt underliga design som inte jag gillar, V-formad underdel!? Hur har de tänkt eg??
Så jag var på vippen att lägga en order hos Webhallen på en Sony när det hände..... Det var en måndagskväll som jag var ute i Barkarby för att beta av de stora kedjorna en gång till, det kunde ha varit vilken måndagskväll som helst men nu stod DEN där, MIN nya äkta sanna materialistiska kärlek av plast och... annat.
Samsung LE-40M51, samma specar som R51 men med ett M istället för R.
Det är den snyggaste modellen, mest rena designen jag sett och den som säger annorlunda har säkerligen skinnslips på sig när han har klätt upp sig en lördagskväll, ni gör matematiken!
Ett par tusenlappar dyrare med en M51 ist för R51 men ska man ha kolossen hemma i finrummet så vill man ju känna stolthet, inte en lust att slänga ett lakan över den så man slipper se den!
Samsung har dessutom ett förhållandevis billigt org väggfäste så nu gör den skäl för benämningen vägg-TV istället för den där blaffiga plattfoten den levereras med.
För att min nya älskling skulle få en rimlig chans så köpte jag en fet Panasonic S97 DVD-spelare att para ihop den med. Min förra spelare kostade 379:- på Ica

Nu har jag beställt ett snorbilligt surroundkit på fynda.se som jag bara läst gott om. Proson Sat 31 SA.
Så, nu är jag en snart en hel människa igen.
Tack gode gud för kraften och viljan att konsumera, amen!
För övrigt har jag hört att man kan ladda hem filmer i HD-formaten 720p och 1080i med Bittorent, jag har även hört att det blir en sagolikt vacker och utsökt detaljerad bild på just denna TV'n, Samsung LE-40M51 när man spelar upp dessa filmer via sin PC.
Vore det inte för min höga moral så hade jag redan laddat hem och sett bla Sagon om ringen, Matrix, The transporter, Femte elementet, The Bourne Supremacy etc etc... Bittorent är inte alls knepigt att komma igång med heller tydligen...
Nu ska jag surfa vidare (i 40") till forsäkringsskassan.se och ladda hem en blankett om förtidspension pga svårartat sittfläsk.
Markus, du har min välsignelse att köra ett skamlöst plagiat och bli min broder i den elektroniska drömvärlden.