StorbildsTV LCD - åsikter

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Gixxer-Anders skrev:
Fast du kanske tycker att man ska köpa Bikes testvinnare. Den var ju 0.0000001 sekund snabbare på bana..... :rolleyes:
Ja, det är därför jag köpte en thundercat. :rolleyes:

Om man inte är världsmästare på ett område så bör man kunna fråga om råd och få tips/ideér för att inte göra ett dåligt val eller felaktigt utifrån vilka krav och önskemål man har. Det är trots allt en investering man gör och som regel är den långsiktig.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Gixxer-Anders skrev:
Den enda skillnaden mellan dem och dig är att de prenumererar på "HIFI-bögen", "Hembio-runkaren" etc...
Någon som gillar/inte gillar killar som vill lära sig lite om HIFI innan dom köper dessa saker
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Markus skrev:
Har de ingen engelsk sektion? :4skrika
Tips på andra hemsidor utomlands?
Hur är det med garanti, är det någon EU-garanti?
Tyvärr har de ingen engelsk sektion, men jag hänger ganska mycket på tyska ebay, så jag börjar förstå tyska :)
garanti ska vara ett år (kanske två, minns inte riktigt) Får återkomma med den infon. Men man får stå för frakten själv till servicestället iaf.

Bästa tipset för att hitta andra utländska hemsidor är att först kolla vilken tv man är intresserad av, sen surfa in på www.prisjakt.nu och välja "sin" tv. Där kan man sortera på billigaste EU-handlare.
Läs även eventuella trådar ang den TV du är intresserad av. En modell kan vara "tha shit" på specen, men vara skit i verkligheten.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Markus skrev:
Har de ingen engelsk sektion? :4skrika
Tips på andra hemsidor utomlands?
Hur är det med garanti, är det någon EU-garanti?
Om du ändå ska göra en investering o köpa en ny LCD/PLASMA/PROJ så köp i sverige. Det är värt några spänn extra att få den tryggheten vid ev problem. EU garanti kan ibland finnas men det blir väldigt ofta strul.
Men leta självklart upp den billigaste handlaren på nätet, se bara till att dom är seriösa och finns kvar även nästa år.

/N
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
isse skrev:
Om du ändå ska göra en investering o köpa en ny LCD/PLASMA/PROJ så köp i sverige. Det är värt några spänn extra att få den tryggheten vid ev problem. EU garanti kan ibland finnas men det blir väldigt ofta strul.
Men leta självklart upp den billigaste handlaren på nätet, se bara till att dom är seriösa och finns kvar även nästa år.

/N

Det är i och för sig stor skillnad, ungefär 20% inkl frakten - jag vete fan om man vågar ändå, men 20% är 20% liksom... :gnissla
Det där tec-24 verkar dock inte särskilt pålitligt. Inget svar på mail sedan i söndags då jag skickade enkla basic-frågor.
Digitalo.de är alerta dock.

På en Sony-skärm får man ett års garanti om man köper i tyskland (kollat med Sony sverige), två års om man köper i sverige och tre års reklamationsrätt är det ju även i sverige. Man lär ju inte ha reklamationsrätt alls om man beställer från tyskland.

Jag hörde att man inte "kan" kolla på VHS på en skärm, blir makalöst dålig bild. Sant?

Hörde också att digitalbox är absolut att föredra, sant?
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Markus skrev:
Det är i och för sig stor skillnad, ungefär 20% inkl frakten - jag vete fan om man vågar ändå, men 20% är 20% liksom... :gnissla
Det där tec-24 verkar dock inte särskilt pålitligt. Inget svar på mail sedan i söndags då jag skickade enkla basic-frågor.
Digitalo.de är alerta dock.

På en Sony-skärm får man ett års garanti om man köper i tyskland (kollat med Sony sverige), två års om man köper i sverige och tre års reklamationsrätt är det ju även i sverige. Man lär ju inte ha reklamationsrätt alls om man beställer från tyskland.

Jag hörde att man inte "kan" kolla på VHS på en skärm, blir makalöst dålig bild. Sant?

Hörde också att digitalbox är absolut att föredra, sant?
Det är bara du som kan avgöra vad garanti är värt. Ang VHS, självklart kan du använda en gammal vhs bandare till en plasma/lcd/proj, men som du själv räknar ut, ju större bild ju mer syns det om bilden är halvbra. Digitalbox är att föredra, för att just få så bra källa som möjligt.

/N
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top