Knoddas
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 10 Nov 2010
- Hoj
- 848
Jag har mycket svårt att tro att den sortens grill kommer slå igenom och ta över.Den typen av grillar är nog vad nästa trend inom grillandet kommer att vara, gissningsvis.
Det blir lite som en köttmicro, men de stora leverantörerna lär ju dyka upp med varianter nästa säsong.
Allt vad marinader och sådant heter faller bort, men för den som uppskattar kött för hur kött smakar så är det ett riktigt intressant koncept.
Aldi har sålt en variant i Tyskland som gått grönjäkligt för 170 Euro där folk väntat i butikerna på leveranser.
Problemet i Sverige är att alla leverantörer vill lägga sig över 5000 spänn, vilket gör att det är helt kört att få folk som att prova. Man får ju en rätt schysst grill för 5000 spänn som är mycket mer mångsidig.
Ni verkar ha stort sortiment av grillar och leverantörer där du jobbar i allafall. Men har du en uppfattning om FCC som marknadsförs av Nordic Season?
Det är ett bra komplement om man vill kunna bränna yta på sitt kött snabbt, men om du vill ha en riktigt bra saftig och mör köttbit så krävs det lite lägre temp och lite längre tid än vad en sådan erbjuder.
Jag ska kolla min prislista imorgon för jag tycker 5k+ låter orimligt mycket om inte minnet sviker mig.
Min enda erfarenhet av Nordic Season är att sambons föräldrar köpte en förra året och den är redan mer orange än USAs president trots att den har levt under ett överdrag och spenderat vintern i ett förråd.
View attachment 448813
Jorå, det ryms en burk.
Rejält revbensspjällställ.
Vet inte vad direktavläsning är men man stoppar in nålen så "bläddrar" den upp till tempen.
Det var större än det såg ut på bilden alltså
Med direktavläsning menar jag att du får fram tempen på cirka en sekund, du minimerar tiden du har locket av vilket alltid är en bonus![]()