Stora Grill-tråden

Jag gillar med Weber.
Har en Performer med 57cm grill, haft sen 2006 står ute men under tak när den inte används. Bytt bricketkorgarna 1 gång.
Har även en Summit E-650 sen 2009 som även den står under tak, bytt slangpaketet en gång på den.

Weber är ju amerikansk så det får nog allt bli en Landmann ändå. Den där Webern får vänta tills nästa gång.
Nein.
Köp något billigt no-name, de är minst lika bra.

Eller en kanadensisk Napoleon - förhoppningsvis så är den nya importören bättre än den gamla, inget fel på produkten.

Klent här inne nu.
Har grillat som fan senaste veckan med Webers briketter och jag både hatar och älskar det.
Bra värme och lång brinntid men fan vad mycket aska det blir av skiten.
Ikväll blev det äntligen kol och trä i klotet igen, oak/apple kol från holy smoke (så jävla bra) och ytterligare äpple i form av rökträ från samma tillverkare.
Top blade som tydligen är luffarbiff, vilket även är flat iron steak?
Gott som fan blev det iaf, kastanjechampinjoner och chorizo fick gästspela på grillen också.
Gick tyvärr typ 5 grader för långt men blev ändå sjukt gott, barn förblir en distraktion från grillen haha.

20250426_195452.jpg
20250426_201343.jpg
20250426_202300.jpg

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Gillade Webers förra version av briketter mer.
Dessa luktar så mycket när man tänder dem.

Min grill överlevde inte vintern den var dålig slutet av förra året.
Får se vad jag hittar för ny. Det blir någon form av kolgrill behöver inte vara någon stor pjäs då jag ofta bara grillar till mig själv

Min grill överlevde inte vintern den var dålig slutet av förra året.
Får se vad jag hittar för ny. Det blir någon form av kolgrill behöver inte vara någon stor pjäs då jag ofta bara grillar till mig själv
Webers original kettle är nice, E4710 eller E5710 beroende på hur stor man vill ha den.
Har bara precis det nödvändiga som termometer och propeller i botten så det är lätt att justera luftflödet och tömma ur aska.
4710 räcker mer än väl om man oftast grillar till sig själv.

Annars är ju en master touch alltid en sjukt trevlig pjäs, och dessa går att få med rostfritt galler också, om sista siffran i benämningen är 5 så är det rostfritt galler.

Picanha idag, 2 timmar lågtemp med rök och sen rakt över glöd efter lite vila.
Kukade upp fettkappan när jag fick ta en akut skitpaus men tack och lov bara ytlig skada.
Pepparrotssås är alltid kung till nöt och detta gick ner så helvetes bra, 10/10.

20250430_201159.jpg
20250430_203402.jpg

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back