Stora Grill-tråden

Erdinger är bra,

Franziskaner är bättre!

f58e023e5e8004f98d2f6f4f4d6b0d3f.jpg

Med vänlig hälsning,

Erdinger är bra,

Franziskaner är bättre!

f58e023e5e8004f98d2f6f4f4d6b0d3f.jpg

Med vänlig hälsning,
Nä, agree to disagree. 😘
Den är också god men föredrar Erdinger.
När jag jobbade mycket i Tyskland för 15-20 år sedan så hade dom fantastiska weißdier från diverse lokala bryggerier. 😍
Alla från pump och, iaf där vi var, serverade i små 2dl vinglas så dom inte skulle bli varma innan man hann dricka upp.
Som om det skulle vara ett problem...! 😅

Pluma, portabello och revbenen från häromdagen.
Lite äppelträd i glöden och en oanständig mängd chimichurri i portabellon.
Sköljs ner med ett pansarskott såklart.

20250704_200420.jpg

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Nä, agree to disagree.
Den är också god men föredrar Erdinger.
När jag jobbade mycket i Tyskland för 15-20 år sedan så hade dom fantastiska weißdier från diverse lokala bryggerier.
Alla från pump och, iaf där vi var, serverade i små 2dl vinglas så dom inte skulle bli varma innan man hann dricka upp.
Som om det skulle vara ett problem...!

Det är ändå ditt fel att jag blev tvungen att ta en Franziskaner ikväll.

Med vänlig hälsning,

Nej fy & tvi.
Nu är ju inte detta öltråden, men Weisbier måste vara bland det absolut värsta som sats på flaska. Vete har ingenting i dryck att göra.

Något billigt gris i plastlåda. Med Halloumi.
Får duga ibland.

Tänkte mest tvåveckorsrecensera cello-grillen.
Fortfarande ingen rost ännu i alla fall, trots att vädret varit allt annat än fördelaktigt. Konstant blött och blåsigt.
Fräsch ännu trots Kina... Iofs var den hyfsat mycket dyrare än Landmann också.

Bra mycket lättare att få jämn och fin värme än i Landmann, även lite mer användbar grillyta trots ungefär samma yttermått. Plana avställningsytan på lilla lådan är också användbar.
Tung som satan dock, men det får väl anses positivt då det betyder mer material.

Nöjd såhär långt.

PXL_20250705_133827440.MP.jpg
PXL_20250705_134130285.MP.jpg

Sista dagen på semestern och jag grävde fram ett ganska ordentligt stycke short ribs ur frysen.
7 timmar på röken med ek/svart valnöt och sen brändes det av i ugnen med lite glaze.
Bland det godaste köttet vi båda har ätit på länge och jag ser redan fram emot att köra resterande typ 3 kilo jag har i frysen.
10/10

20250709_170905.jpg

20250709_185922.jpg

20250709_204353.jpg

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Back