Stomgrips

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tänkte montera ett par tractionpads av märket stompgrip på hojen och undrar om de är någon som har tips hur man monterar utan att få bubblor! Kanske värma lite innan?

/Chrille

Som med alla andra klistermärken (vilket är vad det är, mer eller mindre), se till att veta var man vill ha det, och börja i ena änden, och få dit en bit i taget.

Varmluftspistol med ljummen värme brukar göra underverk. :)

Jag är sugen på samma sak, men har hört lite skräckhistorier om att det går hårt åt insida knä på skinnstället...mer grepp vore skönt på Millen, men inte på bekostnad av dyra skinnställ kanske. :va

/J

Stompgripsen nästan kräver varmluftspistol för att det ska bli bra och inte bubblor. Men använder man bara värme är det busenkelt och själv fick jag inga bubblor.
Varmluftpistolen gör underverk då stompgrisen är väldigt tjocka och därför blir lite omedgörliga om dom är kalla.
Har aldrig märkt att det sliter på stället.
Det blir mycket lättare med hårda inbromsningar då det är lätt att nypa till med benen och dom inte glider vilket i sin tur avlastar armarna.

Verkar som om skinnställ tillverkarna upptäckt detta oxå. Ser onekligen ut som om Nicky Hayden har det insytt på insidan av knät på sitt ställ. (känns som om det skulle kunna slita olyckligt på hojlacken dock, men men kanske funkar det oxå)

Stompgripsen nästan kräver varmluftspistol för att det ska bli bra och inte bubblor. Men använder man bara värme är det busenkelt och själv fick jag inga bubblor.
Varmluftpistolen gör underverk då stompgrisen är väldigt tjocka och därför blir lite omedgörliga om dom är kalla.
Har aldrig märkt att det sliter på stället.
Det blir mycket lättare med hårda inbromsningar då det är lätt att nypa till med benen och dom inte glider vilket i sin tur avlastar armarna.

Verkar som om skinnställ tillverkarna upptäckt detta oxå. Ser onekligen ut som om Nicky Hayden har det insytt på insidan av knät på sitt ställ. (känns som om det skulle kunna slita olyckligt på hojlacken dock, men men kanske funkar det oxå)

Håller med till fullo här!

Sen har Stoner kört med gummiploppar (eller vad man ska kalla det) på insidan av knät sedan -07 om jag minns rätt.

Har ni lite länktips var man köper dom.

Jag har en thunderace jag har ej hittat till den ngn stans

http://www.mc-online.se

Där kan du titta. Jag känner nog ingen som lyckats få dit stompen utan att få bubblor, men bubblorna försvinner mer eller mindre av sig själv efter ett tag. Dom har äte lite på insidan av låren på mitt skinnställ men det är värt kan jag lova.

Alternativ

Jag går själv å fnular på Stompgrips men de är inte så snygga har hittat

TechSpec Snakeskins

http://www.techspec-usa.com/products/gs_triumph.html

De verkar man kunna flytta på efter att man har satt på dem och är mycket snyggare ( om man har svart hoj ) Snakeskins verkar ha många som är nöjda med åxå.

Tjong

Jag hade inga som helst problem att montera dom på min förra cbr100rr. La dom på elementet 1timme, sen ytterligare en halvtimme senare var dom monterade, Fast fick j*kligt ont i tummen av allt tryckande på "plopparna" bara. :3freak

Stomps slogan är inte fel: "I´m not a sticker, dont treat me like one!"

De skall värmas innan montering och under monteringen. Sedan skall de härda 24 timmar helst innan användning.

De sliter på skinnstället. Man kan limma/sy fast mocka som skydd på skinnstället.

De är bra!

/ Jens

Jag har kört med stomp i flera år utan synligt slitage på stället men har en polare som fick hål i sitt nya Dainese efter bara tre bandagar!
Han fick ett exakt likadant ställ på garantin och det har hållit i ett par säsonger utan mer än en lätt missfärgning så kvaliteten på skinnet varierar visst...

Till min nya hoj har Jag just fått hem Tank Tredz från eGrips.com. Dom är tunna, genomskinliga, klart diskretare än Stomp eller TechSpec och har ett sjukt bra grepp trots avsaknad av knottror. Har inte provkört än men så här långt skulle Jag inte byta tillbaka till Stomp.

Jag går själv å fnular på Stompgrips men de är inte så snygga har hittat

TechSpec Snakeskins

http://www.techspec-usa.com/products/gs_triumph.html

De verkar man kunna flytta på efter att man har satt på dem och är mycket snyggare ( om man har svart hoj ) Snakeskins verkar ha många som är nöjda med åxå.

Tjong

Kikade in dem, verkar riktigt snygga, och känns bättre på svart hoj! beställde ett par, se hur lång tid de kommer att ta bara!!

fick hem mina stompgrips från bikeshop sweden idag.

Var ett jäkla pill att montera men efter 30 minuter satt den första sånär på helt fri från luftbubblor.

När jag senare ska montera den andra går det lite lättare för man har ju vanan inne, men när jag kommit till ung hälften tycker jag det ser konstigt ut på mitten, liksom streck under gummit. Tittar på det bruna pappret som man tar stompgripet ifrån, kvar på detta sitter klistret som skulla vart mot tanken.
Bara att riva bort alltså. :brinnerup

-Har mailat till bikeshop sweden nu hoppas dom har nya på lager och kan skicka pronto.

Last edited:
mina grips har börjat lossna nu och i farter över 120 börjar de fladdra som fan så man få sitta och trycka tillbaks dem :rolleyes: har testat att värma upp dem för att få dit dem men det är nog kört verkar det som, någon som har en bra idé på hur man får tillbaka "klistrigheten"?

Har skaffat stompgrips till min ktm 950 sm eftersom tanken är så hal. Den är dock i plast, något som kan bli problem vid montering eller är det bara att köra?

Tar lite på insidan av knäna, men det går att förstärka och sy om allteftersom, helt klart det bästa jag gjort sen jag köpte hojen, och dom sattes dit typ dIrEckT!

Fredrik:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back