Sthlm-Gbg E20 eller E4?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ska åka ner till Götet imorrn med polare i bil (jag kör hoj för jag ska hem tidigare). Jag har oftast brukat åka E20 för att jag fått för mig att det finns lite mer att titta på längs vägen. De som ska köra bil tycker att E4 är 100% bättre. Synpunkter?
Det här kanske var OT...men jag la den här i alla fall.

Du lär ju vara framme två timmar före dem i alla fall, så ta din favoritväg.

Jag har funderat i de banorna men jag vete fan om det är så smart på midsommar. Det lär krylla av kontroller. Däremot så går det ju hur som helst klart snabbare i och med att man aldrig behöver vänta på en omkörning... Hmmm...

Snabbast är E4:an och Rv 40 men kör man hoj så är det mycket lättare att köra om så då spelar det inte så stor roll.

Bifogat

• e4.jpg
    e4.jpg
    28.9 KB · Visningar: 268
E4:an är ju motorväg hela vägen förutom mellan Jönköping och borås så den vägen går ju snabbast.

Jag körde E20:an förra veckan från Vårgårda till Kumla med lastbil och det var en jäkla massa vägarbeten på den sträckan så det kan man ju ta in i beräkningarna också.

fortast

det går nog snabbast om du kör mot helsingborg när du startar i sthlm....den vägen blir nog snabbast.......så när du kommer till jönköping så väljer du vägen till göteborg...........

:tummenupp

Blev E4 ner och upp. Tråkig väg men går att köra rätt snabbt om man vågar satsa körkortet. Såg första lasern efter att jag kört hela 1,3 mil... Totalt 3 st på väg ner i fredags och ingen på hela vägen upp idag.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!