Solidariteten? (Tråd 1)

Jefla va snabbt det gick, trodde insamlingen skulle rulla en vecka iaf? Nåväl, pengar på väg.

Grymt :tummenupp
Mycket nöjd med valet av donationsmottagare.
Tack för att du styrde upp detta, hade troligtvis inte kommit på tanken att donera något annars.

Degen på ditt konto.:tummenupp

Har också bytt avatar till en som verkligen känns klädsam.

Degen på ditt konto.:tummenupp

Har också bytt avatar till en som verkligen känns klädsam.

Haha, vad hette den där jäkeln - Pellifant, är det han?
Har inte sett sedan jag var 5 tror jag. :lol
Jävla djurjävel. :mattias

0:20

[YOUTUBE-ID]KxoD_IDf9IU[/YOUTUBE-ID]

Uppdatering

Följande har numera betalat:
11. Henrik 200:-
14. Westfield 100:-
18. Le Puck 500 :-

Jag väntar på dessa fortfarande och avvaktar insättning ett tag:
4. tvålen 100:-
6. Krister 200:-
12. Dee_cati 150:-

Barnby forever! :yoparty

Roger Akelius i TV4 Ekonominyheterna:
Jag tycker Röda Korset borde ha en bild på Bengt Westerberg och en text "De första 10.000 betalningarna om 100kr ni gör går till Bengts lön" istället för ett skadat haitiskt barn.

Ja, jag hatar också Bengt Westerberg innerligt. Skönt att man är i gott sällskap med Ian och numera fastighets-dewden.

:)

Roger Akelius i TV4 Ekonominyheterna:
Jag tycker Röda Korset borde ha en bild på Bengt Westerberg och en text "De första 10.000 betalningarna om 100kr ni gör går till Bengts lön" istället för ett skadat haitiskt barn.

Ja, jag hatar också Bengt Westerberg innerligt. Skönt att man är i gott sällskap med Ian och numera fastighets-dewden.

:)

Stämmer det att Westerbergaren har en mille i lön (årslön) från RK? Det låter ju fan fullkomligt vansinnigt. Sårt att tro faktiskt.

Är fastighets-dewden månne en sån där som överdriver å det grövsta?:va

Stämmer det att Westerbergaren har en mille i lön (årslön) från RK? Det låter ju fan fullkomligt vansinnigt. Sårt att tro faktiskt.

Är fastighets-dewden månne en sån där som överdriver å det grövsta?:va

Nä 800 bara, och om det är bruttoarvode så är kostnaden 1,28 milj för 800' i lön så oavsett verkar frågan lite dement. Bengt kommenterade dock det hela och tyckte det var rimligt. Det tycker i och för sig jag också, om det inte vore för att det är just Bengt.

Nä 800 bara, och om det är bruttoarvode så är kostnaden 1,28 milj för 800' i lön så oavsett verkar frågan lite dement. Bengt kommenterade dock det hela och tyckte det var rimligt. Det tycker i och för sig jag också, om det inte vore för att det är just Bengt.

Jag tycker det är rimligt att tycka illa om Bengt.

Btw Hoppas Sossarna och dom andra......pi tvi......är lika bra på att få in bidrag för att finansiera sin valrörelse.som dom är på att fixa deg till nödställda.

Vinst.

Vid Röda Korsets stämma 2007 eller 2008 fick inte Bengt höjt arvode. Det kommenterade han syrligt, och en smula bittert, vid sitt avslutningstal. Smakfullt..

Är det någon jag möjligen tycker sämre om än Ruwaida, Sahlin och Borgström så är det den j-a Westerberg alltså! :mad:

Btw Hoppas Sossarna och dom andra......pi tvi......är lika bra på att få in bidrag för att finansiera sin valrörelse.som dom är på att fixa deg till nödställda.

Vinst.

Det är ju inget problem för dom eftersom som i stort sett alla som är fackligt anslutna betalar sossarnas valrörelse via sin fackavgift.

Mja, om det är arbetsgivaravgifter du har räknat upp det med så stämmer det inte riktigt. Då blir kostnaden totalt en dryg miljon.

I sammanhanget kan ju vara intressant att veta att generalsekreteraren på SOS Barnbyar har en årslön på 850 000, enligt DI. Skillnaden mot Röda Korset synes vara att SOS i alla fall inte göder mer än en löjligt högavlönad.

Kan inte se någon anledning till varför frontfigurer i idéella organisationer skall ha ersättningar på de här nivåerna faktiskt.

Det förefaller som om hjälporganisationerna över lag har hemfallit åt den socialdemokratiska modellen. "Gärna hjälp åt behövande men först skor vi oss själva".:(

Det vore ju en nåd att still be om.

Last edited:
Vid Röda Korsets stämma 2007 eller 2008 fick inte Bengt höjt arvode. Det kommenterade han syrligt, och en smula bittert, vid sitt avslutningstal. Smakfullt..

Bengt Westerberg, har ju naturligtvis inte detta jobb på heltid. Måste finnas tid även till andra sysslor. Han har även jobb som:

styrelseordförande i Finansinspektionen
styrelseordförande i Föreningen Äldreomsorgsföretagarna
styrelseordförande i Svenska institutet
styrelseordförande i Institutet för Handikappvetenskap
styrelseordförande i Linköpings Universitet

Bengt Westerberg, har ju naturligtvis inte detta jobb på heltid. Måste finnas tid även till andra sysslor. Han har även jobb som:

styrelseordförande i Finansinspektionen
styrelseordförande i Föreningen Äldreomsorgsföretagarna
styrelseordförande i Svenska institutet
styrelseordförande i Institutet för Handikappvetenskap
styrelseordförande i Linköpings Universitet
Den där infon hade jag velat haft i fredags, då hade mina pengar gått till ActionAid eller någon annan istället för RK. :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT