Solidariteten? (Tråd 1)

Det är ju inget problem för dom eftersom som i stort sett alla som är fackligt anslutna betalar sossarnas valrörelse via sin fackavgift.

Ja jeflar så är det ju.

Fackmaffia.

Mona Hoffa !:mad:

Uppdatering

Följande har numera betalat:
4. tvålen 100:-
11. Henrik 200:-
14. Westfield 100:-
18. Le Puck 500 :-

Jag väntar på dessa fortfarande:
6. Krister 200:-
12. Dee_cati 150:-

Därför har jag petat in 900kr till.

:hej

Bifogat

• delete haiti bank.JPG
    delete haiti bank.JPG
    34.4 KB · Visningar: 60
Last edited:
Fjanta dig inte. Du vet mycket väl vilka som tycker att "rijeringen e jete dumm". Du är en av dem.

Ut och kasta en sten för solidariteten nu.

Det vore ju jättedumt att först rösta på dem och sen gnälla på dem!?
Vore jättedumt att skriva den här typen av inlägg oxå..
Det enda jag vet är att S aldrig kommer få min röst så länge de samarbetar med och lovar Vänsterpartiet ministerplatser eller så länge Mona är partiledare.

Du får gärna hitta ett inlägg sedan valet där jag gnäller på dem! :D

Det räcker med ett inlägg där jag sågar alliansen så kan jag skriva upp mig som lagkapten för rödingarna!

Att jag inte gillar mycket av högerpöbelns bröl på SH är inte detsamma som att jag föredrar oppositionen.

Last edited:
Det räcker med ett inlägg där jag sågar alliansen så kan jag skriva upp mig som lagkapten för rödingarna!

Att jag inte gillar mycket av högerpöbelns bröl på SH är inte detsamma som att jag föredrar oppositionen.

Du är en sån där Folkpartist, om jag inte minns fel och sådana är lite speciella.:brynad

Bifogat

• bwinsamlare.jpg
    bwinsamlare.jpg
    71.3 KB · Visningar: 28
Du är en sån där Folkpartist, om jag inte minns fel.

Jag minns inte att jag sagt något om var min röst ligger utöver att den i dagsläget återfinns hos alliansen och så lär fortsätta så länge Mona kan bli statsminister och vänstern kan få ministerposter......

Jag minns inte att jag sagt något om var min röst ligger utöver att den i dagsläget återfinns hos alliansen och så lär fortsätta så länge Mona kan bli statsminister och vänstern kan få ministerposter......

Men om Göran gör comeback kan du tänka dig att ge såssarna din röst? :yoparty

Nu vet ju inte jag så mycket om hur man organiserar den sortens räddningsaktioner
som skulle behövas på Haiti just nu.
Men på den här kulan investerar vi varje år över 10.000.000.000.000SEK i
krigsleksaker för att ha ihjäl varandra på ett effektivt och bra sätt.

Skulle det inte vara lite solidariskt om vi tog en del av de pengarna och skaffade
lite mer fältsjukhus, mediciner, vatten, mat, tält, filtar och annan bra utrustning
att ha i beredskap för att snabbt kunna sättas in i katastrofer liknande den på Haiti?
Jordbävningar, tsunamisar, krig och sånt händer ju lite då och då.

[YOUTUBE-ID]X-66Oh8wznM[/YOUTUBE-ID]

Man kan ju tycka synd henne på filmen.
Och de andra 80.000 som har begravts.
Och de andra 120.000 som ingen vet om de lever eller är döda.

Pengar som skulle kunna omfördelas:

1. Militärmedel 10.000.000.000.000:-

Last edited:
Är vuxna människor 2010 så naiva att de tror att man kan skrota bort vapen och därmed uppnå fred och "rättvisa"? :confused:

Är vuxna människor 2010 så naiva att de tror att man kan skrota bort vapen och därmed uppnå fred och "rättvisa"? :confused:

i en civiliserad del av världen som Norden så är det faktiskt möjligt, hur det ser ut i resten av världen är väl inte så mycket att fundera på.

Men på den här kulan investerar vi varje år över 10.000.000.000.000SEK i
krigsleksaker för att ha ihjäl varandra på ett effektivt och bra sätt.

Pengar som skulle kunna omfördelas:

1. Militärmedel 10.000.000.000.000:-

Är man djupt troende vänstermiljömupp och tror att det fungerar ypperligt med att sjunga "we shall overcome" .....så visst.

Dock, i verkligheten där jag bor, så ger det där rätt dåligt "resultat"....

Vilken annan åsikt kan man förvänta sig från en som kör en antik CB400 på ett Sporthojsforum ...

Last edited:
i en civiliserad del av världen som Norden så är det faktiskt möjligt, hur det ser ut i resten av världen är väl inte så mycket att fundera på.

Möjligt att folk är så naiva att de tror så antar jag att du menar, i annat fall blev du just 14 år i mina ögon.

Möjligt att folk är så naiva att de tror så antar jag att du menar, i annat fall blev du just 14 år i mina ögon.

kan du läsa eller, jag kan gärna vara 14 år men jag kan även satsa ordentligt med stålar på att det skulle fungera, förutsatt att bara de nordiska länderna fanns på jorden.

Ja hur skulle det kunna bli fred om man skrotade alla vapen? :va

Men nu var det ju inte fred och "rättvisa" jag pratade om.

Det jag menade var att om man tar en ynka procent av krigsleksakskostnaderna
(1% = 100.000.000.000SEK) så kan man säkert få en hel del katastrofhjälp för de
pengarna. Om vi nu bara kan acceptera att döda 99 människor istf 100 när vi leker
krig.

Men det kanske är så att olika människor vill ha olika försvar.
Det skulle ju i så fall ställa krav på valfrihet.

Vi kanske borde privatisera försvaret.
Våra politiker kan ju inte ens klara av att ta hand om en liten bilfabrik, hur ska de
klara av ett stort och komplext militärförsvar?

Ja, privatisera försvaret och få råd med en rejäl skattesänkning!
Låt folk få välja och köpa sitt försvar själva!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT