Nu har jag petat in 5 lappar från följande personer och tillhörande belopp:
1. Markus 500
2. Ankan 400
3. C.Barrow 200
5. t-rex 200
7. Badger 500
8. Bosozoku 301
9. Jörgen 300
10. Halogen 200
13. Gustav O 800
15. Glemmy 100
16. hållundan 200
19. changco 300
20. Kantian 200
21. Teo 500
22. valmers 300
De jag väntar på är alltså:
4. tvålen 100:-
6. Krister 200:-
11. Henrik 200:-
12. Dee_cati 150:-
14. Westfield 100:-
18. Le Puck 500 :-
Gåvan gick till SOS Barnbyar, jag tror de är duktiga på långsiktigt arbete och akutinsatsen är nog dför sen att göra något åt ändå. Det som definitivt avgjorde var att den erkänt duktiga fastighetsmagnaten Rolf Akelius petade in 100M till SOS Barnbyar, för honom var det avgörande att ingen i deras styrelse får arvode men också att de har hög effektivitet. Det finns inga bättre på att välja investeringar än proffessionella investerare så jag lät det falla på dem, känns bra då de var en av tre kandidater även inledningsvis.
Nedan är bilden på mitt konto, står som "kortköp" fortf och kommer byta namn till en mer specificerad post inom några dagar antar jag.
Den stora bilden är skärmen man kommer till när man gett gåva. Har inte fått bekräftelsemail och vet ej om man får det heller. Om någon vill ha mer info som transaktionsnummer eller liknande finns det att få via PM. Jag har absolut inget att dölja för de med intresse i frågan och ser inget fel i om ni
som betalat undrar.
Jag har draget beloppet på mitt Visa och ingen bonus utgår där. Pengarna har varit på mitt konto mindre än ett dygn och med 0.01% ränta så blir det inget. Hoppas därmed slippa kommentarer likt de som kom inledningsvis att jag skulle norpa pengarna själv. PG/BG har haft sista dragningen idag, typ 09.00 i morse eller vad det nu är.
EDIT: det enda jag norpat, utöver otillbörligt mycket uppmärksamhet på forumet, är 1kr av BoSoZuKu. Tyckte det kändes fånigt att betala 5001kronor. Finns att återfå mot kontonummer.
Jag kommer inte kolla ihjäl mig på bankkontot resten av dagen så de som skickar in betalningar från och med nu får gärna skicka ett PM samtidigt. Alternativt får ni gäörna betala själva, glöm inte att posta här då så vi kan tillgodoräkna oss det i sosse-war going on.
Trots den dåliga stämningen tror jag att det här blev bättre än om vi inte gjort tråden. Jag skriver vi eftersom det fanns fler arkitekter som tills vidare är anonyma, deras generösa gåvor återfinns i ovan lista. Synd att så många inte uppfattade att det var lika delar skämt som allvar och att det blev en massa gnäll istället för en kul insamling till ett viktigt ändamål. Ingen nämnd, ingen glömd.
Tack till alla som var med.
Och tack till alla som bekände färg också förstås.