Solidariteten? (Tråd 1)

Tja, vet inte om Markus har bekrätftat men jag har i alla fall fört över pengar... anledningen till att det dröjda är att Markus inte skickade över kontonumret innan jag drog över till Teneriffa för en veckas solsemester... där jag valde att inte befatta mig med en dator på en vecka. :)

Just det, jag hette alltså Krister förut men bett om nickbyte till Swedie som tydligen gått igenom nu. :)

Så jag är väl en väldigt solidarisk råkapitalist som köper hus, åker till teneriffa och donerar pengar på en och samma vecka. :D :D :D

Klart

Så, då vare klart dårå.
6250kr inbetalat :)
Hur gick det för CSN-jenget? :D

Bifogat

• haiti3.jpg
    haiti3.jpg
    35.4 KB · Visningar: 60
Så, då vare klart dårå.
6250kr inbetalat :)
Hur gick det för CSN-jenget? :D

Jag har fortfarande inte fått något svar på frågan om vilka som förväntades ingå i det röda laget. Lagsport är så trist om det ena laget vare sig vet att det finns en tävling eller att de förväntas ingå i ett lag.

Jag har fortfarande inte fått något svar på frågan om vilka som förväntades ingå i det röda laget. Lagsport är så trist om det ena laget vare sig vet att det finns en tävling eller att de förväntas ingå i ett lag.

Är det där ett flame eller är du bara d*m?
Blåa laget var varken mer eller mindre informerade än det röda laget.

Eller tror du det gick ut särskillda mail till kansliet på MUF?

Är det där ett flame..

Varför är du så engagerad i frågan?! Du har ju inte ens skänkt några pengar. :fakta

Men om du nu vill delta hela tiden kan du väl berätta vilka som är självskrivna i det röda laget. Enligt Valmers och Bazooka så tillhör jag tydligen röda laget fast jag hade å andra sidan redan skickat pengar innan jag insåg att det var en lagtävling.
Eftersom man dessutom sagt att det är typiskt rödingar att ifrågasätta välgörenhet så borde det även innebära att du är självskriven i det röda laget då du var en välgörenhetsskeptikerna.

Nu när jag fått reda på att det är en lagtävling och att jag av Valmers dessutom har blivit tilldelad ett lag vill jag veta vilka som var mina lagkamrater. jag måste ju veta vilka jag skall gnälla på för att vi förlorade matchen.

Ska Markus få håna mig för att mitt lag förlorade måste jag ju veta vilka mina lagkamrater är så jag kan gnälla på dem för sin risiga insats.

Vilka ingick i det röda laget utöver dig och mig? Tycker f.ö, det är dålig stil av dig att svika laget och inte bidra! :mattias

En av murarna i brorsans arbetslag är död i jordmassorna. Winchelle har vi inte hört något ifrån. Hon var skolflicka när han var där och byggde för drygt tiotalet år sedan. Jag hoppas att hon kan hjälpa sitt folk nu i katastrofen, om hon lever. Utbildningen har hon fått av folk som ogärna exponerar sin givmildhet på listor. Hon är nu gift och har barn, hur har det gått för dem? Flertalet av hans vänner har det gått bra för, men de närmsta är det dessvärre ovisst med. Finns ju knappt nåt som funkar där i normala fall, så tystnaden blir i det närmaste total när mobilnät och ström är i stort sett nere.

Står husen kvar, som han var med och byggde för att få upp folket på sluttningarna istället för att bo exponerade för sjukdomar och alla upptänkliga slags övergrepp i Port au Prince slum? Viktigare ändå, de som bodde i dem nu? Ett likadant hus som han själv bodde i, (och lämnade åt någon när han flyttade). Brunnarna, vattenledningarna de drog fram, fungerar de nu när de behövs som mest?

Hur har det gått för skolbarnen (ganska vuxna nu) som tog med sig en tegelsten var de sista kilometrarna upp där det inte fanns farbar bilväg? De var alltså med och "byggde" väldigt påtagligt sin egen skola med vad de kunde bidra med, (brick by brick). När de kom till vägs ände med skolbussen, i verkligheten en 4x4 risig bortom all beskrivning, tog de helt enkelt en tegelsten från högen vid stigens början med sig och fortsatte sen uppåt,(bokstavligen om någon är bekant med Haitis topografi). Han reste hem efter 3 år lika fattig på pengar, som han reste ut som nyexad ingenjör utan studielån.

Nu sitter han på hyfsad position i ett land med bättre både lön och pengar än vi har här i Svedala för motsvarande. Haiti har han nog aldrig lämnat helt ändå. Satte omedelbart upp sig för att åka och delta i återuppbyggnadsarbetet på tjänstledighet.

Tror det finns nöd i världen så det räcker åt alla! (....som har ett hjärta eller bara vill flasha sin givmildhet hur liten den än må vara, vilket vi fått explicita bevis för!). Jag är skeptisk till pennalism och härskartekniker som incitament till givande, men det är ju jag...

Mitt förslag på bra förvaltare av hjälppengar; www.medair.org

vad köpte du för skoj för 350 kr?, lunch? :)

En foliehatt. Till dig.

Jag har fortfarande inte fått något svar på frågan om vilka som förväntades ingå i det röda laget.

Stackars dig, känner du dig krengt?
:krama

Röda laget var Joyje, riverrafter, space# och varför inte ni andra i vänstern också? Du, Tina, BostonGurka, Coola Ola, Jonte, Chewbacca.

Last edited:
a.) Varför är du så engagerad i frågan?!
b.) Men om du nu vill delta hela tiden kan du väl berätta vilka som är självskrivna i det röda laget.

a) Det har jag redan förklarat åt dig men du fattade tydligen inte så du får väl söka fram mitt svar och läsa det en gång till.

b) Du har alltså fortfarande inte fattat att var och en själv fick välja lag.

Förstår inte varför jag fortsätter svara på frågor från någon som har så svårt som dig för att förstå. :va

Varför är du så engagerad i frågan?! Du har ju inte ens skänkt några pengar. :fakta

Men om du nu vill delta hela tiden kan du väl berätta vilka som är självskrivna i det röda laget. Enligt Valmers och Bazooka så tillhör jag tydligen röda laget fast jag hade å andra sidan redan skickat pengar innan jag insåg att det var en lagtävling.
Eftersom man dessutom sagt att det är typiskt rödingar att ifrågasätta välgörenhet så borde det även innebära att du är självskriven i det röda laget då du var en välgörenhetsskeptikerna.

Nu när jag fått reda på att det är en lagtävling och att jag av Valmers dessutom har blivit tilldelad ett lag vill jag veta vilka som var mina lagkamrater. jag måste ju veta vilka jag skall gnälla på för att vi förlorade matchen.

Ska Markus få håna mig för att mitt lag förlorade måste jag ju veta vilka mina lagkamrater är så jag kan gnälla på dem för sin risiga insats.

Vilka ingick i det röda laget utöver dig och mig? Tycker f.ö, det är dålig stil av dig att svika laget och inte bidra! :mattias

Tävlingen belyser ju verkligen vilket "moment 22" det är att tillhöra den icke blå sidan.
Varför jag inte kallar den sossesidan eller den röda är ju för att skiten skiftar från vecka till vecka.
"Laget" ändrar i startelvan huller om buller beroende på vem som har en bra dag.
Ena dagen polare andra dagen fiende.
SÅ :
oavsett din kulör så tillhör du loosegänget.:fakta

Men vad du ska bråka och kinka hela tiden Kårviz. Slår man upp Såsse i SAOL får man upp en bild på dig ju, det är väl ingen nyhet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman