Skulle du stanna ifall snuten fick plocka din hoj?

Skulle du stanna om du visste att det finns en risk att bli av med hojen

• Antal röstningar
    0
Vet inte hur många trådar jag skrivit detta i men VAR hittar ni polisen?

Bortsett från storstäderna och även i dom så är det ett jävla jobb att hitta en polis och att sen hitta en som bryr sig är ännu svårare! Visst kör man inne i stan eller på typ skogskyrkogården (samt bulten emellanåt) så lär man springa på dom men jag har än idag inte hittat en polis där jag brukar åka så hur de skall ta min hoj har jag inte en aning om...

Sen tror jag att en sådan lag både kommer tvinga fram en ökning av smitningarna samt de laglydiga och minska de lagoma buskörarna!

I Mora är nog problemet begränsat ;)
I Östergötland har polisen gjort en grejj av att vara värst på trafiksyndare, däremot skiter dom i inbrott..

Javisst:) Och att sedan överlåta beslutet om sporthojens väl och ve på landsvägen till dennes efterträdares godtycke skulle väl kännas si sådär...?

Jag kommer ihåg en svensk justitieminister som lovade att man inte skulle jaga svenssons med fildelningslagar..

Ptjaa, i maktens korridorer lär det finnas några etablerade "sanningar" kring fenomenet olyckor/hastighet/sporthojar som diskuterats minst sagt flitigt de senaste dagarna.

Skulle det utgöra beslutsunderlag, utan att någon som representerade hojåkare gett sin åsikt, tror jag knappast åtgärderna vore helt lättsmälta.

Enkla lösningar är alltid frestande förföriska...

I Mora är nog problemet begränsat ;)
I Östergötland har polisen gjort en grejj av att vara värst på trafiksyndare, däremot skiter dom i inbrott..

Har som texten angav kört ganska mkt i huvudstaden också och såg procentuellt sett inte mer poliser än i Mora!

I min erfarenhet finns det inga roliga vägar i eller i direkt anslutning till tätorter och det är i stort sett bara där polisen rör sig ofta! Finner det väldigt otroligt att de i östergötland skulle strunta i de prioriterade tätorterna för att jaga trafiksyndare!

Jagar dom dig/er så kör ni på fel ställe...

Har redan stannat en gång och blivit av med KK i 8 månader .
Stannade pga att jag förutom mc bla även har pistollicenser med tillhörande pistoler & revolvrar och hann komma fram till under de 400meterna att jag inte ville bli fälld för vårdslöshet i .... , smitning mm .
Har redan innan tagit beslut om att inte stanna igen trots att jag gillar att cykla , mitt svar är således nej .

Martin

Hur den här killen skulle ha röstat i den här tråden är ju uppenbart.

Men om vi nu för diskussionens skull leker med tanken att han både överlever OCH kommer tillbaka i sadeln på en motorcykel hur tror ni då att han kommer rösta/göra i framtiden?

Tror ni att det är möjligt att lära av andras misstag eller måste man begå alla själv?

Vet inte hur många trådar jag skrivit detta i men VAR hittar ni polisen?

Bortsett från storstäderna och även i dom så är det ett jävla jobb att hitta en polis och att sen hitta en som bryr sig är ännu svårare! Visst kör man inne i stan eller på typ skogskyrkogården (samt bulten emellanåt) så lär man springa på dom men jag har än idag inte hittat en polis där jag brukar åka så hur de skall ta min hoj har jag inte en aning om...

Sen tror jag att en sådan lag både kommer tvinga fram en ökning av smitningarna samt de laglydiga och minska de lagoma buskörarna!

Undrar jag med. Ser aldrig en polis på vägarna...

-

De ska förbjuda snuset, ta min hoj och inte fan får jag ligga heller så det kan fara åt helvete alltihop! Saknar alternativet "Ger mig aldrig utan strid".

Hur den här killen skulle ha röstat i den här tråden är ju uppenbart.

Men om vi nu för diskussionens skull leker med tanken att han både överlever OCH kommer tillbaka i sadeln på en motorcykel hur tror ni då att han kommer rösta/göra i framtiden?

Tror ni att det är möjligt att lära av andras misstag eller måste man begå alla själv?

Visst varje gång snutten får stopp på ett fordon eller en kollision inträffar vid ett efterföljande rapporteras detta och media får ta del av det. Men hur många ggr har du läst att snutten blivit dragen eller akterseglad i media trots att det händer flera ggr dagligen?

Visst varje gång snutten får stopp på ett fordon eller en kollision inträffar vid ett efterföljande rapporteras detta och media får ta del av det. Men hur många ggr har du läst att snutten blivit dragen eller akterseglad i media trots att det händer flera ggr dagligen?

öh... relevans? :va

beror helt och hållet på vart man befinner sig, vad man gjort sig skyldig till osv etc mm... men när det väl kommer till kritan så stannar väl 98% av Sporthojs medlemmar oavsett vad. inkl mig själv. Lätt att sitta och spekulera bakom ett tangetbord, en annan sak när det väl sker.

Stannar, tanken att dra har aldrig innfunnit sig innan och jag tror inte att detta kan ändra på det.

Oj vad arga dom måste vara och pinsamt föredrade:rolleyes:

Jag tror alla dessa poliser kommer att vara helt objektiva och glömt detta när jag kommer rastande på min hoj i 140 på en rasandes fin 90raka i dom djupa skogarna.

Men åklagaren kommer ju att förstå att jag är en hyvens kille, och att filmen från helikoptern är försvunnen kommer han ju ta med i sin bedömning när han lägger ner ärendet i brist på bevis :)

Last edited:
Nu finns det ju naturligtvis en epilog av legendkaraktär kring just denna historia som innefattar inofficiellt svenskt rekord i flygande besiktningar och sedermera avyttrande av hoj...

Men för att lugna Dina stackars nerver så tror jag inte någon annan sporthojsåkare drabbades. Så stora är inte våra samhällen i djupa skogarna att Kling och Klang behöver förfalla till besinnings- och planlös jakt...:)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul