Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Sverige har haft storövningar när Ryssen hittar på dumheter ganska ofta. Konstigt det där.


Han vill vara tydlig med att detta inte är en övning. Och de anger inte hur länge de kommer befinna sig på olika platser, av strategiska skäl.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Han vill vara tydlig med att detta inte är en övning. Och de anger inte hur länge de kommer befinna sig på olika platser, av strategiska skäl.

Nej, en övning är förplanerad, en beredskapskontroll är oanmäld för att se hur det funkar när några VAB'ar, några är måndagssjuka, några har tjuvåkt och besiktat bilen osv...

Den ska efterlikna verkligheten så mycket som möjligt.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Sämre kvalitet än mina nyårslöften
Till och med värre än vår nya regerings brutna löften. Få se nu: priset på dieseln skulle sänkas med 10kr/l, högkostnadsskyddet mot de extrema elpriserna på plats den 1 november, skatten på investeringssparkonton skulle sänkas, och sen ska vi inte tala om hur man skulle få stopp på gängkriminalitet och skjutningar. Det går väl sådär...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Till deras försvar så är det länge kvar till november.... För dom specifierade väl inte vilket år?
De håller ju på att jobba med att göra Sverige ledande på småreaktorer, och det borde ju kunna få ner priserna i det långa loppet, istället för att fucka upp marknaden genom planekonomiska fasta gränser och sånt trams.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
De håller ju på att jobba med att göra Sverige ledande på småreaktorer, och det borde ju kunna få ner priserna i det långa loppet, istället för att fucka upp marknaden genom planekonomiska fasta gränser och sånt trams.

Ja, dom har pratat om det i alla fall, jag tror det när dom fasar in dom på nätet.

Tyvärr är det rätt mått av skepticism mot våra politiker, ovsett parti...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, dom har pratat om det i alla fall, jag tror det när dom fasar in dom på nätet.

Tyvärr är det rätt mått av skepticism mot våra politiker, ovsett parti...
Jaaa... Det krävs ju en hel del lagpyssel för att komma dit så man ska nog inte hålla andan för att det blir något av det. Men det skulle ju vara bra att få fart på det tåget innan stationen förfaller helt och hållet.
Och jag har inte jättemycket hopp för att den andra halvan i tvåpartisystemet vi börjar få skulle ta ledning i den frågan.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag vet inte om vi är oroliga för ryssen eller bara vill visa upp vad vi har, men tydligen har vi ställt upp ett Patriot batteri i Göteborgs hamn....

Det kan tyda på att ryska militärfartyg kommer att passera inom kort
Det har ingenting att göra med vissa stridsfordon 90 som skall iväg på äventyr då...?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Detta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.

Med tanke på Erdogans hållning mot Sverige i Natofrågan... "Borde" Turkiet tacka nej till hjälp från Sverige efter jordbävningen?
"Vi ska fanimej inte ta emot hjälp från hundarna som skändar vår heliga skrift!" Typ.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Detta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.

Med tanke på Erdogans hållning mot Sverige i Natofrågan... "Borde" Turkiet tacka nej till hjälp från Sverige efter jordbävningen?
"Vi ska fanimej inte ta emot hjälp från hundarna som skändar vår heliga skrift!" Typ.
Hade de haft någon skam så borde de ju rimligen det
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hade de haft någon skam så borde de ju rimligen det
Ja det var min tanke så fort jag hörde om jordbävningen. Men man vet ju inte vad den vanliga svensson-turken tycker, de kanske skiter i det?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Detta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.

Med tanke på Erdogans hållning mot Sverige i Natofrågan... "Borde" Turkiet tacka nej till hjälp från Sverige efter jordbävningen?
"Vi ska fanimej inte ta emot hjälp från hundarna som skändar vår heliga skrift!" Typ.
Jag grunnar på en liknande tanke. Om nu ryssen mot förmodan skulle passa på att invadera för att vi inte är med i Nato - hur går det då för alla turkar som bor här? Då kan man tycka de har de blivit lämnade i sticket av Erdogan...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag grunnar på en liknande tanke. Om nu ryssen mot förmodan skulle passa på att invadera för att vi inte är med i Nato - hur går det då för alla turkar som bor här? Då kan man tycka de har de blivit lämnade i sticket av Erdogan...
Visst, de kanske inte heller gillar Erdogans ilska mot oss.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi är ordförandeland i EU så vi kommer samordna EUs hjälp hur som helst.
Sen ska vi förstås hjälpa till så mycket vi kan/får.
Två fel gör inte ett rätt.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Detta är bara en tanke som for genom huvudet och inte ett försök att göra mig lustig över andras olycka.

Med tanke på Erdogans hållning mot Sverige i Natofrågan... "Borde" Turkiet tacka nej till hjälp från Sverige efter jordbävningen?
"Vi ska fanimej inte ta emot hjälp från hundarna som skändar vår heliga skrift!" Typ.
Där har du en röd linje mellan en kristen sekulär stat och en totalitär muslimsk…
Vi hjälper dom för vi skiljer på sak och person till skillnad från de på andra sidan linjen…
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Där har du en röd linje mellan en kristen sekulär stat och en totalitär muslimsk…
Vi hjälper dom för vi skiljer på sak och person till skillnad från de på andra sidan linjen…
Precis, vi sänker oss inte till deras nivå.
Vet ju inte om det är så, men det är ju inte säkert att alla turkar hatar oss bara för att en idiot tilläts visa sin ståndpunkt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sberige och MSB har redan beslutat om ett stödpaket till Turkiet/Syrien.

Jag förväntar mig inte mycket till tack från Vetoturken
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sberige och MSB har redan beslutat om ett stödpaket till Turkiet/Syrien.

Jag förväntar mig inte mycket till tack från Vetoturken
Skicka extra mycket bacon. Men annars, det är ju alltid bra att ta den höga vägen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top