Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Gustav O skrev:
Nej det är helt sjukt hur bespottad och nedsablad våran de senaste åtta-tio säsongernas bästa förare ständigt blir. :zpy
Vill bara förtydliga att jag inte ser ner på Stiggy på något sätt, han är väl den bästa förare vi svenskar har haft de senaste åren.
Tyvärr så räcker han inte till bland de bästa förarna i SuperSport VM och jag tror som sagt inte att vi får se honom på pallen i år.
Harms däremot tror jag mer på.
RedBaron skrev:
Sidor som Swedie borde besöka, de som finns på SH börjar kännas lite gamla.

Neutral skrev:
Jag tror skillnaden förr mest bestod av att "världens överlägset bäste" RR-förare körde just Honda. Med hans input har nog Yamahan gått om vid det här laget, hans talang som utvecklare är ju inte mindre än hans förartalang.

Hur många år ska Yamaha behöva vinna för att de ska räknas som bästa cykeln? Hur länge kan Honda leva på gamla meriter? Det brukar ju inte vara populärt att ta upp sådana här annars.

Man kan ju också jämföra Colin Edwards resultat på Yamaha vs Honda. Om man nu inte fattat att Yamahan tillsammans med Honda och Ducati gör de bästa MotoGP-hojarna just nu.

Chris Ash skrev:
Man kan ju också jämföra Colin Edwards resultat på Yamaha vs Honda. Om man nu inte fattat att Yamahan tillsammans med Honda och Ducati gör de bästa MotoGP-hojarna just nu.
Fast hos Honda var Edwards last in line medan han är näst först hos Yamaha. Hondan är ju alltid det bästa hojen i GP vet du väl? :rolleyes:

valmers skrev:
Gör man? Man blev tvåa och trea i VM, efter världens överlägset bäste RR-förare. Det är Rossi som är bättre, inte Yamahan.
Att HRC nu har den bittra erfarenheten att varken stoltsera med den bästa föraren eller vara världsmästare är för detta hybris-monster ett mentalt underläge av rang. Och vad tycker vi om det?

sdb68176.gif

Gustav O skrev:
Nej det är helt sjukt hur bespottad och nedsablad våran de senaste åtta-tio säsongernas bästa förare ständigt blir. :zpy

Har aldrig förstått varför man inte kan glädja sig över andras framgågar även om han/hon/den/det inte är världsmästare. Det var likadant med Lillen Eklund, maken till bespottad europamästare får man leta efter.
Nä skärpning och gläds med det bästa sverige har.

Själv kör jag med Stiggys siffror och jag är stolt över det. frågan är om han är lika stolt över att mediokra jag gör det. :hihi

Denna bild stämmer snart även i WSBK. Förbrukad materiel skall slängas.

Bifogat

• biaggi.jpg
    biaggi.jpg
    76.8 KB · Visningar: 35
Team Alstare Suzuki Corona Extra Official Press Release n°1

Om jag inte är helt kass på att läsa mellan raderna så blir det ingen Max i Alstare

alstare.com skrev:
With reference to many articles in the press and the media , Team Alstare Suzuki Corona Extra would like to confirm the names of their riders for 2006:

World SBK Championship :
Team Alstare Suzuki Corona Extra (with official GSX-R1000 Suzukis)
Troy CORSER (AUS) (2005 World Superbike Champion)
Yukio KAGAYAMA (J)

Team Alstare Suzuki Corona Extra Italy
Fabien FORET (FR) (unofficial GSX-R1000 Suzuki prepared by Team Alstare)

Superstock 600 Championship :
Xavier SIMEON (BEL)

RedBaron skrev:
Om jag inte är helt kass på att läsa mellan raderna så blir det ingen Max i Alstare

Nej, detta kan nog bara tolkas på det sättet.
Riktigt jävla synd måste jag säga.

Undra vad som kommer ur detta från Biaggi´s sida, man måste ju ändå tillstå att han varkar minst sagt cool som inte skriver på.(om nu så är fallet)

Verkar konstigt om han skulle ha ett Ess i rockärmen så här i elfte timmen.

Last edited:
Foret ska köra ett hemmabygge,
kanske Max tackade nej till detta.

Han är ju inte ung och hungrig, och han behöver nog inte köra
för att få ihop till hyran längre, så det är inte omöjligt att han avstår
om han inte har konkurrenskraftigt material.

gthyni skrev:
Foret ska köra ett hemmabygge,
kanske Max tackade nej till detta.

Han är ju inte ung och hungrig, och han behöver nog inte köra
för att få ihop till hyran längre, så det är inte omöjligt att han avstår
om han inte har konkurrenskraftigt material.
Det var väl Mitsubishiinsprutningen som de inte kunde leverera och även att han ville ha Öhlinskomponenter.

mloren skrev:
Nej, detta kan nog bara tolkas på det sättet.
Riktigt jävla synd måste jag säga.

Undra vad som kommer ur detta från Biaggi´s sida, man måste ju ändå tillstå att han varkar minst sagt cool som inte skriver på.(om nu så är fallet)

Verkar konstigt om han skulle ha ett Ess i rockärmen så här i elfte timmen.
När boken om Honda är klar, skriver han nog en om Suzuki i bara farten. :lol

Gustav O skrev:
Det var väl Mitsubishiinsprutningen som de inte kunde leverera och även att han ville ha Öhlinskomponenter.
Mitsubishi elektroniken styrde ju dessutom anti-spinn och anti-wheelie så det har jag full förståelse för att han också ville ha på sin hoj.

Vad tror ni Max gör nu?
Drar sig tillbaka eller kommer vi att få se honom igen i några större sammanhang?

sandstream skrev:
Mitsubishi elektroniken styrde ju dessutom anti-spinn och anti-wheelie så det har jag full förståelse för att han också ville ha på sin hoj.

Vad tror ni Max gör nu?
Drar sig tillbaka eller kommer vi att få se honom igen i några större sammanhang?
Ska man köra i "fabriksteamet" så vill man ju ha fabriksgrejor.

Jag tror inte Max kommer köra någon serie 2006 men igen 2007.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti