Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Hur kan en topp 5 motogp förare inte få en styrning i wsbk? För mig är det helt ofattbart. Är det verkligen så svårt för Suzuki att hosta fram en likadan hoj som Corser eller är det den bistra sanningen att valmers har haft rätt? Att Biaggi är en omöjlig person. Jag har alltid gillat Max men nu börjar tom jag att tvivla. Har man råd att stå utanför en säsong och sen komma tillbaka? Jag tror tyvärr att vi aldrig kommer få se honom på roadracingbanorna igen. Hoppas jag har fel.

Lite mer om Barros finns på Klaffis egen sida. www.klaffi.at

homerone skrev:
Hur kan en topp 5 motogp förare inte få en styrning i wsbk? För mig är det helt ofattbart. Är det verkligen så svårt för Suzuki att hosta fram en likadan hoj som Corser eller är det den bistra sanningen att valmers har haft rätt? Att Biaggi är en omöjlig person. Jag har alltid gillat Max men nu börjar tom jag att tvivla. Har man råd att stå utanför en säsong och sen komma tillbaka? Jag tror tyvärr att vi aldrig kommer få se honom på roadracingbanorna igen. Hoppas jag har fel.

Showa ville inte leverara stötdämpare till Biaggi. Honda äger väl en del i Showa. Öhlins var inte något som rekomenderades och Biaggi ville ha samma material som Corser annars fick det vara. Det blev det senare då.

Tycker det säger mer om Honda än biaggi. Rossi grinade ju hårt åt honda när han slutade där, vilket det nog finns en anledning till.
Sen att Rossi inte alls gillar biaggi är ju en annan femma som gör att han inte skulle få åka yamaha så länge rossi är där.

Ja Ja Det har ju hänt mer än 1 gång att man höjt ögonbrynen till första racet.
Hoppas fortfarande på Biaggi
/2

Axxexs skrev:
Lite mer om Barros finns på Klaffis egen sida. www.klaffi.at

Showa ville inte leverara stötdämpare till Biaggi. Honda äger väl en del i Showa. Öhlins var inte något som rekomenderades och Biaggi ville ha samma material som Corser annars fick det vara. Det blev det senare då.

Men det ska väl Honda skita i, även om dom har ett nära samarbete med Showa eller är delägare. Det var ju hos Suzuki han skulle köra. Är den soppan sann att Honda skulle lägga ner så mycket energi för att sätta käppar i hjulen för Biaggi är det ju fan helt otroligt. Sen tror jag han hade haft minst lika stora möjligheter på Öhlins men visst det kanske är bäst med samma förutsättningar i utgångsläget.

homerone skrev:
Hur kan en topp 5 motogp förare inte få en styrning i wsbk? För mig är det helt ofattbart..

Hade det stått klart tidigare än det gjorde att Honda inte ville se röken av honom hade han defenitivt haft en styrning i antingen MotoGp eller SBK.(troligast MotoGP)

Han är en bättre förare än han är omöjlig hur man än vänder på skiten.

Dock trodde han själv på en fortsättning på Honda alldeles för länge.

homerone skrev:
Men det ska väl Honda skita i, även om dom har ett nära samarbete med Showa eller är delägare. Det var ju hos Suzuki han skulle köra. Är den soppan sann att Honda skulle lägga ner så mycket energi för att sätta käppar i hjulen för Biaggi är det ju fan helt otroligt. Sen tror jag han hade haft minst lika stora möjligheter på Öhlins men visst det kanske är bäst med samma förutsättningar i utgångsläget.

Honda har nog inte sagt något direkt om Showa/Biaggi men Japanerna tänker lite annorlunda mot oss. Showa nekar säkert pga deras respekt för Hondas beslut.

Man har på Suzukis 3 fabriksstödda team jämfört och sett att med Öhlinsfjädring så kunde man bl.a inte få samma driv ut ur kurvorna. Var ett problem dom inte kunde komma bort från tydligen. Därför dom kör Showa i VM på deras WSBK-hojar.

7/2/2006

Yamaha's world superbike stars made their final preparations ahead of the 2006 campaign, with the Yamaha Motor Italia squad testing in Qatar and Yamaha Motor France in Valencia.

Testing alongside Yamaha's MotoGP teams, the Yamaha Motor Italia squad proved the performance and reliability of their new specification engine and fine-tuned the updated Magneti Marelli electronics in their three-day outing at the Losail circuit. The team's 2006 YZF-R1s feature a host of new parts over the 2005 version, designed to give the bike improved power delivery and controllability for the riders. The squad also evaluated a number of chassis parts, including a new swingarm and 2006 specification Ohlins suspension.

With Pirelli supplying only 2005-spec race rubber, the squad was able to concentrate fully on the machine performance rather than testing development tyres. Using these tyres, both riders were quicker on race tyres than at December's Pirelli test, confirming the progress made by the team over the winter months. Haga was the faster of the two riders, setting a 2:00.4, with Pitt fractionally behind on 2:00.8. The Australian was slightly detuned on the final day after picking up a stomach bug but gamely completed his test programme, while Haga's day came to a premature end when he suffered a spectacular highside just 30 minutes before the end of the session. The Japanese rider was uninjured in the crash, although his bike suffered damage.

Over in Spain, Norick Abe spent two days at the Valencia circuit. Having tested extensively at Phillip Island last month, the Japanese rider was back on the Ohlins suspension which he will run in the 2006 season.

Abe was the sole Yamaha Motor France rider in attendance at Valencia. Shinichi Nakatomi, who will run Japanese Soqi suspension, elected to miss the test having twice tested his R1 at the circuit, while Sebastien Gimbert was also absent. The Frenchman did not test as he will not race in Valencia due to a date clash with the Le Mans 24-hour race.

Abe suffered some fueling glitches as the team tested new injection mappings and he was also one of the few riders at the test not running development tyres. His best of the day was a 1:36.4. Fastest at the test was Troy Bayliss (Ducati) with a 1:34.4 lap.

Webspy skrev:
Coolt med transpondern nere vid oljeglaset....

samt telemetriprylen på framgaffeln....
Ser ok ut tycker jag. Treårsdeal som huvudsponsor så vi får väl vänja oss.
GIllar siffran på bakkutsen. Syns lika bra/dåligt från alla håll. :hihi

sandstream skrev:
Vore det inte bättre att ha den längst fram eller går de alltid efter målfoto om det blir tajt?
Är det tight är det målfoto, 125 racet i Qatar 2005 var så tight att de fick gå på vem som hade snabbaste sista varvet.

När man börjar gå igenom och räkna bort allt som de bytt ut på den vanliga standardhojen blir det inte mycket kvar. Ramen och delar av motorn. Resten är ju eftermarknadsprylar. :tomten

sandstream skrev:
Vore det inte bättre att ha den längst fram eller går de alltid efter målfoto om det blir tajt?

Tror det är så att alla ska ha den monterad mitt i hojen. Även i MotoGP har man transpondern monterad vid svinginfästet. Annars vill man nog ha den långt fram.

Jag gillar att transpondern är blå. Det betyder att det är den värsta modelen, PRO som klarar 400km/h och med 1/1000 s nogranhet! :)

Axxexs skrev:
Jag gillar att transpondern är blå. Det betyder att det är den värsta modelen, PRO som klarar 400km/h och med 1/1000 s nogranhet! :)
En sån måsta jag bara ha :hihi

Teddy skrev:
När man börjar gå igenom och räkna bort allt som de bytt ut på den vanliga standardhojen blir det inte mycket kvar. Ramen och delar av motorn. Resten är ju eftermarknadsprylar. :tomten
Nej, men Superbike är ju lika med fullständigt ombyggd gathoj.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti