Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
eckeph skrev:
Måste man fixa Eurosport2 för att se på WSBK/WSS i år eller är det bara nu i helgen som dom inte visar på vanliga Eurosport? :va
De brukar visa mer live än vad Eurosport gör så jag ser det som väl investerade pengar.

Eurosport2
Torsdag: 20:15 Superbike VM 2006. Inför säsongen.

Fredag: 14:00 Superbike VM, superpole. Från Doha, Qatar. Direkt.
20:15 Superbike VM, superpole. Från Doha, Qatar. Repris

Lördag:
09:30 Superbike VM 2006. Inför säsongen. Repris från 23/2.

10:00 Superbike VM, 1:a loppet. Från Doha, Qatar. Direkt.

11:00 Supersport VM. Från Doha, Qatar. Direkt.

12:00 Superbike VM, 1:a loppet. Från Doha, Qatar. Repris från i dag.

12:45 Supersport VM. Från Doha, Qatar. Repris från i dag.

13:30 Superbike VM. 2:a loppet. Från Doha, Qatar. Direkt.

17:45 Supersport VM. Från Doha, Qatar. Repris från i dag.

18:30 Superbike VM, 2:a loppet. Från Doha, Qatar. Repris från i dag.

Söndag:
16:00 Superbike VM, 2:a loppet. Från Doha, Qatar. Repris från 25/2.

Inget alls på Eurosport 1.

BERRA......

Jag har inte eurosport2 längre, ska kika hos mollberg.

Ligger ute några foton från Qatar på www.stiggy.com , under gallery, qatar

Berra skrev:
Jag har inte eurosport2 längre, ska kika hos mollberg.

Ligger ute några foton från Qatar på www.stiggy.com , under gallery, qatar
mollberg, henna hos tina och nicke?

Gary McCoy håller på med att starta ett eget team för att köra Supermotard-VM. Slutförhandlingar förs med KTM.

Det pågår möten mellan FIM, MSMA och FG Sport om framtiden i Superbike. http://www.fim.ch/sec/documents/f_3383.pdf

Det jag hittat om detta är att man vill få allt klart tills juli med det nya reglementet för att teamen ska kunna jobba inför 2007 säsongen. Man tänker försöka ta över rollen som det ledande mästerskapet från MotoGP. Det gamla avtalet med MSMA om att Japanerna inte får ha fabriksteam kommer slopas och Suzuki och Honda har redan kommit överens med FG Sport om att ha fabrikare fr.o.m 2007. Ducati ansöker om att få köra 1200cc.

Last edited:
Foggy och Petronas kommer gå skilda vägar efter denna säsongen.

Går en del rykten om vart Petronas kan komma att sponsra nästa år. DORNA försöker få dom till att gå till Pons, Suzuki eller Kawasaki medans vissa tror att dom kan gå till Suzuki, MV Agusta eller aprilia i WSBK.

Dom flesta tror att Foggy kommer köra ett Ducati-team nästa år.

Axxexs skrev:
Man tänker försöka ta över rollen som det ledande mästerskapet från MotoGP. Det gamla avtalet med MSMA om att Japanerna inte får ha fabriksteam kommer slopas och Suzuki och Honda har redan kommit överens med FG Sport om att ha fabrikare fr.o.m 2007. Ducati ansöker om att få köra 1200cc.
Intresset för WSBK lär bero mycket på vilka förare som tävlar mot varandra. När serien var som mest intressant/populär fanns många jämna/välmeriterade/färgstarka förare i den. Även om tillverkarna kommer satsa mer tror jag inte WSBK kommer ha en chans att konkurrera med MotoGP om inte ännu fler kända GP-förare pensioneras till serien eller helt enkelt väljer den av "andra skäl".

Muggeridge är 1,2 sek snabbare än Barros.

Barros som blev åtta totalt i MotoGP förra året och avslutade med en femteplats i Valencia; före Capirossi, Nakano och Edwards.

Vad ska man tro?!

:argpådato

Nyteknik skrev:
Muggeridge är 1,2 sek snabbare än Barros.

Barros som blev åtta totalt i MotoGP förra året och avslutade med en femteplats i Valencia; före Capirossi, Nakano och Edwards.

Vad ska man tro?!

:argpådato

Att Barros borde testat mer än dom få varven han la på sicilien :näsblod

Nyteknik skrev:
Har Barros testat sin Honda en gång och på Sicilien inför första racet? :confused:
Det var nyheter för mig också. Jag trodde att han inte kört en meter på hojen innan han kom till Losail.

RedBaron skrev:
Det var nyheter för mig också. Jag trodde att han inte kört en meter på hojen innan han kom till Losail.

Det var vad jag hade hört men om det är som ni säger att han inte har kört 1meter så är dagens tider supergrymma

Strider skrev:
Att Barros är en gammal gubbe och taliban, det gänget är ute i kylan nu vet du. :lol :lol

O såna kan inte köra fort på gathojar ju.
Om det stämmer att hans försäsong har bestått av två dagar på en bana på Sicilien så är 1,5 sek från pole inte så dumt. Klart man tar en ex-500-förare i försvar. :tungan

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing