Silly Season WSBK/SS

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Barros har la som sagt inte fått testa så mycket.
Det kommer nog se bättre ut snart, och att klaffis honda inte är för långt efter ten-kate.
Dock verkar försäsongsträningen inte vara särskilt vanligt förekommande, oavsett team. Verkar nästan som många team tar första racet som ett träningslopp..
 
oFFkeFF skrev:
...
Dock verkar försäsongsträningen inte vara särskilt vanligt förekommande, oavsett team. Verkar nästan som många team tar första racet som ett träningslopp..

Är nog lite extremt i år pga att premiären är redan i februari! Teamen har ju knappt inte ens hunnit bygga ihop hojarna och hade dom gjort det så finns det knappt några bra ställen att testa på ändå.
 
Axxexs skrev:
Är nog lite extremt i år pga att premiären är redan i februari! Teamen har ju knappt inte ens hunnit bygga ihop hojarna och hade dom gjort det så finns det knappt några bra ställen att testa på ändå.

Det är ju just det, ok för att superbike brukar dra igång tidigare än Moto-GP, men har ju blivit lite löjligt nu, när som sagt vm-teamen knappt hinner få sina hojar skickade till sig.
 
Personal Jesus skrev:
Jeg vet hvad du mener, om jeg inte blivar bombet i Qatar tager jeg nogle gode point med hem!!
Vi høres, Pusher 2 real CPH style motherfucker!!

hep
Robbin


Det gick som du sa kan man säga :yoparty Nu när du har fått träna lite kanske du kan göra lite bättre resultat i PI :D
 
moto-gg skrev:
Det gick som du sa kan man säga :yoparty Nu när du har fått träna lite kanske du kan göra lite bättre resultat i PI :D
Jep du! Det var en rolig helg som endte bra!
Er just kommet til Philip Island, man skulle leve her, solskin, flot natur, bra beer og en super fed bane.
Ha det saa bra o hils omkring.
Hep
 
Biaggi: SBK remains my priority

Nevertheless, WSBK - including title sponsor Corona, which also backs Alstare Suzuki - knows Biaggi's presence would add yet another significant boost to their 'reborn' championship and the Roman continues to be linked with a wild-card ride at his home Monza round on May 7.
http://www.crash.net/news_View~t~Biaggi--SBK-remains-my-priority-~cid~5~id~126321.htm

(Fåniga kommentarer relaterade till hårväxt i ansiktet eller avsaknad av hårväxt på hjässan undanbedes vänligen men bestämt).
 
Pons, WCM och D'Antin sägs vara några MotoGP-team som har funderingar på att köra WSBK team nästa år. Antingen vid sidan av eller istället för GP.


Reglerna om att Japanska fabrikerna inte får använda sig av fullfabriksteam i WSBK sägs inte kunnas tas bort inför 2007 eller 2008. FG Sport sägs vilja godkänna fabriksteam från aprilia och Ducati men inte för dom Japanska 4 märkena. Detta har gjort att Japanerna tagit upp sin gamla ide, som uppkom när man bytte till enhetsdäck, om att starta en egen VM-serie.
 
Axxexs skrev:
Reglerna om att Japanska fabrikerna inte får använda sig av fullfabriksteam i WSBK sägs inte kunnas tas bort inför 2007 eller 2008.

Finns det någon motivering från FG Sport till att japanska tillverkare inte får köra fabriksteam? Kan ju knappast ligga i mästerskapets intresse? Eller är det Ducati som drar i trådarna i kulisserna?
 
Coola Ola skrev:
Finns det någon motivering från FG Sport till att japanska tillverkare inte får köra fabriksteam? Kan ju knappast ligga i mästerskapets intresse? Eller är det Ducati som drar i trådarna i kulisserna?

Beslutet att inte köra med fabrikshojar var egentligen taget av tillverkarna själva via MSMA, som är deras organisation. Sen så fungerade det väl sådär när sen vissa fabriker hjälper vissa team ändå via bakdörren som tex Ten Kate Honda och Corona Suzuki idag.

Varför man tillåter riktiga fabriksteam för icke Japanska tillverkare vet jag inte.

Finns nog kontrakt som måste gå ut innan man kan ändra på dom tror jag.
 
Francis Batta, Alstare Suzuki: “ I feel sure that Suzuki and the other Japanese manufacturers would automatically quit the series should Ducati compete with a 1200cc machine.... This is definitely the position that the Alstare Corona team would adopt.”


Ronald Ten Kate: “It is Ducat’s performance on the streets that needs changing to give them a bike to match the Japanese fours. The Japanese factories have become interested in WSB again, but if there was a rule change, this would affect their input.”
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top