Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Chris Ash skrev:
Det är alltså Showa vs Öhlins-grejen som spökar? Nån som vet varför man inte vill ge Showa-fjädring till Max? Är det Honda som är där och spökar igen? Och varför skulle Öhlins vara sämre än Showa?
Öhlins är kanske (eller troligen inte) sämre än Showa, men med Max ensam på Öhlinare så kan han inte dela inställningserfarenheter med de andra förarna. Kanske får han mindre tillgång till tekniker också ?

RedBaron skrev:
Öhlins är kanske (eller troligen inte) sämre än Showa, men med Max ensam på Öhlinare så kan han inte dela inställningserfarenheter med de andra förarna. Kanske får han mindre tillgång till tekniker också ?

Kanske det, Max är iaf väldigt modig som fortfarande dikterar villkor i den positionen han är nu. Eller så är det bara spel för gallerierna, han verkar ju oförskämt nöjd med livet......

Chris Ash skrev:
Kanske det, Max är iaf väldigt modig som fortfarande dikterar villkor i den positionen han är nu. Eller så är det bara spel för gallerierna, han verkar ju oförskämt nöjd med livet......
Klart han fejkar. Han ör en surpuppa, otrevlig, dum, dryg och framförallt TUNNHÅRIG! Att karln inte skäms...

Chris Ash skrev:
Det verkar onekligen rätt kaxigt. Å andra sidan så visar ju allt intresse i Europa i denna fråga att Max skulle bli juvelen i kronan för WSBK och att förväntningarna på honom höga. Då vill han säkert (som vanligt) ha de allra bästa prylarna. Han har ju faktiskt alternativet att pensionera sig och åka tillbaka till Miami med alla miljonerna han har på banken.

Gustav O skrev:
Klart han fejkar. Han ör en surpuppa, otrevlig, dum, dryg och framförallt TUNNHÅRIG! Att karln inte skäms...
Skägget, du glömde skägget...

Ni får ursäkta mig men orkar inte läsa igenom alla sidor, vet ni vilken kanal som visar wsbk? :)
//Mvh Tommy

Murra skrev:
Ni får ursäkta mig men orkar inte läsa igenom alla sidor, vet ni vilken kanal som visar wsbk? :)
//Mvh Tommy
Eurosport & Eurosport 2. Den sistnämnda, som jag inte kan få, visar mest live
sdb10199.gif

Får du in Eurosport UK så visar de mer live än Eurosport här hemma. Jag har också hört att tyska RTL sänder en del.

Currently the accord with the Suzuki Alstare has not been reached yet because, despite everybody efforts, there aren’t the necessary technical guarantees that would allow me to fight on equal terms, in a very competitive championship as the SBK.

Tröttnar han aldrig?

Han tjatade om att få åka Honda. När han fick den skyllde han på att han inte fick nya delar fort nog.
Han tjatade om att få åka fabriks-Honda. När man gav honom en skyllde han på att Yamahan var mycket bättre.
Han gnällde om "jump, jump, jump". Till slut skyllde han på att teamet hade saboterat hojen.

Vad kommer härnäst? Equal razor blades? Equal hairweave?

Om det är det nya systemet för elektroniken från Mitsubushi som han inte kommer att få tillgång till så kan jag faktiskt förstå att han inte är så glad.
Å andra sidan ska väl en gudabenådad förare av Max klass köra hem WSBK-titeln med en hand på styret vare sig han har bästa hojen eller inte.

valmers skrev:
Currently the accord with the Suzuki Alstare has not been reached yet because, despite everybody efforts, there aren’t the necessary technical guarantees that would allow me to fight on equal terms, in a very competitive championship as the SBK.

Tröttnar han aldrig?

Han tjatade om att få åka Honda. När han fick den skyllde han på att han inte fick nya delar fort nog.
Han tjatade om att få åka fabriks-Honda. När man gav honom en skyllde han på att Yamahan var mycket bättre.
Han gnällde om "jump, jump, jump". Till slut skyllde han på att teamet hade saboterat hojen.

Vad kommer härnäst? Equal razor blades? Equal hairweave?

Det har klart funnits ett team de senaste ~14 åren som haft mest support från hondafabriken etc. Tagit flest vm-guld också. Är det konstigt att det är alla förares vilja att köra för det teamet?

MotoGpNews är fortfarande en satir...

Vad gäller "sabotaget", det märktes ganska klart när under säsongen det började gå riktigt dåligt för Max, är väl kanske inte konstigare än så att han fick NYA delar som faktiskt inte fungerade som det var tänkt..

oFFkeFF skrev:
Det har klart funnits ett team de senaste ~14 åren som haft mest support från hondafabriken etc. Tagit flest vm-guld också. Är det konstigt att det är alla förares vilja att köra för det teamet?

MotoGpNews är fortfarande en satir...

Vad gäller "sabotaget", det märktes ganska klart när under säsongen det började gå riktigt dåligt för Max, är väl kanske inte konstigare än så att han fick NYA delar som faktiskt inte fungerade som det var tänkt..
MotoGPNews? Det är ju för bövelen kejsarinnan själv som skrivit ovanstående på sin hemsida.

De var som tusan :tummenupp

Johan Stigefelt officiell Honda-förare i roadracing-VM

För första gången i modern tid finns ett svenskt och officiellt fabriksuppbackat team med i roadracing-VM.

Det är Johan Stigefelt och hans Stiggy Motorsport som blir officiellt Honda-team i årets Superbike-VM. Det ger svensken och hans team möjligheten att aspirera på pallplatser.

Nyheten tillsammans med att två andra nordiska förare; dansken Robbin Harms och finnen Tatu Lausletho, ingår i förarkonstellationen för Stiggys team 2006 presenterades under den pågående MC-mässan i Göteborg.

- Jag har slitit ont i många år för att komma hit. Efter en fantastisk lärosäsong i Super Sport 600 är nu siktet inställt på pallen, säger Johan Stigefelt som i fjol gick från 250-klassen i MotoGP till Superbike-VM och klassen Super Sport 600.

Det blev en mycket framgångsrik säsong för Stigefelt. Han slutade elva i VM, trots att han knappt innan första VM-deltävlingen kört standardmotorcykel.

- Egentligen skulle jag nog ha gjort klassbytet redan till säsongen 2004, men jag valde att stanna kvar i MotoGP, berättar Johan vidare och understryker att i Superbike är materialet inte lika avgörande som i MotoGP.

Men han ser en klar konkurrensfördel i att vara officiell Honda-förare och team.

- Vi får tillgång till det allra senaste både inom material och teknisk information. Vi ges också möjlighet att testa mer, nämner han som två viktiga fördelar med att vara fabriksuppbackad.

I fjol slutade Stiggy Motorsport femma i teammästerskapet, vilket inneburit att de även utsetts till säsongens rookieteam. Det innebär i sin tur en rad förmåner i samband med VM-tävlingarna som depåbox och transporter.

När säsongen startar i Qatar den 25 februari, ställer Stiggy Motorsport upp med tre förare. Utöver Johan är det dansken Robbin Harms och finnen Tatu Lausletho. Den 22 årige finnen blev europamästare 2004 och tia i fjolårets VM, medan den 23-årige dansken slutade på trettonde plats under sin debutsäsong.

- Sammantaget är vi ett mycket starkt team. Två unga, heta förare och jag med min rutin. Det lovar gott, avslutar en mycket nöjd och tävlingssugen Johan Stigefelt.

oldnews

men jättekul

Cliff Barnes skrev:
Ok hade ingen aning att han fått fabriks backupp
det låter bra, då har ingen läckt...

Cliff Barnes skrev:
Ok hade ingen aning att han fått fabriks backupp
Inte jag heller så jag tackar för infon :tummenupp

Stiggy säger att siktet är inställt på pallen men jag tror inte att vi kommer att få se honom där, tyvärr, han såg blek ut förra året.
Harms däremot, han kan nog lyckas rätt bra om han håller sig på hjulen.

R2 skrev:
det låter bra, då har ingen läckt...
Men då är det ju knappast old news, eller vill du bara glänsa lite med din insiderinfo?

sandstream skrev:
Inte jag heller så jag tackar för infon :tummenupp

Stiggy säger att siktet är inställt på pallen men jag tror inte att vi kommer att få se honom där, tyvärr, han såg blek ut förra året.
Harms däremot, han kan nog lyckas rätt bra om han håller sig på hjulen.

Men då är det ju knappast old news, eller vill du bara glänsa lite med din insiderinfo?
Old news. :mattias

– Det ser riktigt spännande ut inför nästa år. Våra fina resultat har genererat ett fabrikskontrakt med Honda för 2006 års VM-satsning, vilket betyder oerhört mycket för Stiggy Motorsport då vi helt plötsligt tillhör ett av de stora teamen i VM-serien, säger Stigefelt.
http://www.duells.se/katalog/nyheter.asp?id=247&typ=0&arkiv=no&sida=1

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP