Shinya Nakano: ”Jag slutar!”

Konspiratorisk undrar om det har att göra med hans historia i 250 då? För i stora klassen så slog han aldrig Hayden, men att hävda att #69 är otroligt begåvad blir det spö på direkt.
Viss skillnad i maskinmaterial.
Shinya var femma på en privathoj sitt debutår men när han väl gick till ett fabriskteam var det Kawasaki och att tro att den hojen var lika bra som den RC211/212V som Hayden kört är ju lite världsfrånvänt. Sedan var Shinya tillbaka på privathojarna med sämre och sämre resultat så hans år i största klassen hade tyvärr en negativ utveckling.

Shinya var femma på en privathoj sitt debutår men när han väl gick till ett fabriskteam var det Kawasaki och att tro att den hojen var lika bra som den RC211/212V som Hayden kört är ju lite världsfrånvänt. Sedan var Shinya tillbaka på privathojarna med sämre och sämre resultat så hans år i största klassen hade tyvärr en negativ utveckling.
Han var inte direkt med och slogs om titeln i Superbike heller,trots fabriksmaterial.

Konspiratorisk undrar om det har att göra med hans historia i 250 då? För i stora klassen så slog han aldrig Hayden, men att hävda att #69 är otroligt begåvad blir det spö på direkt.
Hayden v.s Nakano går ju inte alls ihop om man snöat in på att 250 är den rätta vägen till en VM-titel i MotoGP.

Olika status och svårighetsgrad på GP och Superbike. Det vet du väl?

:mattias

Självklart

:D Jag visste väl att det skulle komma. Stackarn hade så klart också blivit världsmästare om nu bara Honda gett honom fabriksmaterial

Last edited:
Han var inte direkt med och slogs om titeln i Superbike heller,trots fabriksmaterial.
Nej. Som så många förare är de sämre i slutet av sin karriär än i början.

:D Jag visste väl att det skulle komma. Stackarn hade så klart också blivit världsmästare om nu bara Honda gett honom fabriksmaterial
Man kan ju vända på det. Hayden hade knappast blivit världsmästare på en Kawasaki, för övrigt har jag aldrig hävdat att Nakano skulle ha kunnat bli världsmästare i 500/MotoGP. Han var dock oerhört snabb under toppen av hans karriär, tyvärr höll det inte i sig så länge.

Last edited:
Man kan ju vända på det. Hayden hade knappast blivit världsmästare på en Kawasaki, för övrigt har jag aldrig hävdat att Nakano skulle ha kunnat bli världsmästare i 500/MotoGP. Han var dock oerhört snabb under toppen av hans karriär, tyvärr höll det inte i sig så länge.
Nu var det inte det var ute efter.

Nakano var oehört begåvad men gick förlorad i fyrtaktsvärlden, hyllas pga sitt ursprung som en talangfylld förare. Blåtonat då så klart.

Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Jag tycker Nakano var oerhört snabb och talangfull men som så många lyckades han inte fullt ut. Vad är haken? Vad vill du bevisa?

Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Jag tycker Nakano var oerhört snabb och talangfull men som så många lyckades han inte fullt ut. Vad är haken? Vad vill du bevisa?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4500197&postcount=79

Vill väl inte bevisa någonting mer än att likt det är ännu ett fall där hjältestatus uppnås pga karriären i 250-klassen även om det inte innebär framgång i stora klassen. När jag påpekat framgångar för en förare som inte körde 250 men nådde framgång så är det spått och spe, du vet den vanliga visan ;)

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup