Shinya Nakano: ”Jag slutar!”

Konspiratorisk undrar om det har att göra med hans historia i 250 då? För i stora klassen så slog han aldrig Hayden, men att hävda att #69 är otroligt begåvad blir det spö på direkt.
Viss skillnad i maskinmaterial.
Shinya var femma på en privathoj sitt debutår men när han väl gick till ett fabriskteam var det Kawasaki och att tro att den hojen var lika bra som den RC211/212V som Hayden kört är ju lite världsfrånvänt. Sedan var Shinya tillbaka på privathojarna med sämre och sämre resultat så hans år i största klassen hade tyvärr en negativ utveckling.
 
Viss skillnad i maskinmaterial.
Shinya var femma på en privathoj sitt debutår men när han väl gick till ett fabriskteam var det Kawasaki och att tro att den hojen var lika bra som den RC211/212V som Hayden kört är ju lite världsfrånvänt. Sedan var Shinya tillbaka på privathojarna med sämre och sämre resultat så hans år i största klassen hade tyvärr en negativ utveckling.
Han var inte direkt med och slogs om titeln i Superbike heller,trots fabriksmaterial.
 
Konspiratorisk undrar om det har att göra med hans historia i 250 då? För i stora klassen så slog han aldrig Hayden, men att hävda att #69 är otroligt begåvad blir det spö på direkt.
Hayden v.s Nakano går ju inte alls ihop om man snöat in på att 250 är den rätta vägen till en VM-titel i MotoGP.
 
Olika status och svårighetsgrad på GP och Superbike. Det vet du väl?

:mattias

Självklart

Viss skillnad i maskinmaterial.
Shinya var femma på en privathoj sitt debutår men när han väl gick till ett fabriskteam var det Kawasaki och att tro att den hojen var lika bra som den RC211/212V som Hayden kört är ju lite världsfrånvänt. Sedan var Shinya tillbaka på privathojarna med sämre och sämre resultat så hans år i största klassen hade tyvärr en negativ utveckling.

:D Jag visste väl att det skulle komma. Stackarn hade så klart också blivit världsmästare om nu bara Honda gett honom fabriksmaterial
 
Last edited:
Han var inte direkt med och slogs om titeln i Superbike heller,trots fabriksmaterial.
Nej. Som så många förare är de sämre i slutet av sin karriär än i början.

:D Jag visste väl att det skulle komma. Stackarn hade så klart också blivit världsmästare om nu bara Honda gett honom fabriksmaterial
Man kan ju vända på det. Hayden hade knappast blivit världsmästare på en Kawasaki, för övrigt har jag aldrig hävdat att Nakano skulle ha kunnat bli världsmästare i 500/MotoGP. Han var dock oerhört snabb under toppen av hans karriär, tyvärr höll det inte i sig så länge.
 
Last edited:
Man kan ju vända på det. Hayden hade knappast blivit världsmästare på en Kawasaki, för övrigt har jag aldrig hävdat att Nakano skulle ha kunnat bli världsmästare i 500/MotoGP. Han var dock oerhört snabb under toppen av hans karriär, tyvärr höll det inte i sig så länge.
Nu var det inte det var ute efter.

Nakano var oehört begåvad men gick förlorad i fyrtaktsvärlden, hyllas pga sitt ursprung som en talangfylld förare. Blåtonat då så klart.
 
Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Jag tycker Nakano var oerhört snabb och talangfull men som så många lyckades han inte fullt ut. Vad är haken? Vad vill du bevisa?
 
Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Jag tycker Nakano var oerhört snabb och talangfull men som så många lyckades han inte fullt ut. Vad är haken? Vad vill du bevisa?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4500197&postcount=79

Vill väl inte bevisa någonting mer än att likt det är ännu ett fall där hjältestatus uppnås pga karriären i 250-klassen även om det inte innebär framgång i stora klassen. När jag påpekat framgångar för en förare som inte körde 250 men nådde framgång så är det spått och spe, du vet den vanliga visan ;)
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top